Ez a hétvége is jó volt. Megint összejöttünk a - mondhatni szokásos - szerelőmmel és nekiestünk a Delorean középkonzoljának. Nem voltak túl bonyolult dolgaink, de természetesen nem ment egyszerűen. A mostani leírás nem kronologikus lesz. Csak szólok.
Először szétkaptuk a középkonzolt egy kicsit. Ez könnyen ment, mert már legutóbb is elég messzire jutottunk vele. Utána nekiálltunk kicserélni a már kiégett égőket. Ez nem volt túl nehéz dolog. Íme az eredmény:
A kép egy kicsit később készült, miután már kiszedtük a rádiósmagnót is. Na az pontosan az az élmény amit IV. Béla sem kívánna még a krími tatárnak sem. Annyira be volt szorulva, hogy volt, hogy én fogtam a műszerfalat, hogy ki ne essen, miközben a haver fogóval tépte kifelé a magnót. És nem jött ki az a szemét! Végül miutána késemet is bevetettem sikerült kiszedni. Csúnyákat mondtunk.
És amikor a legcsúnyábbakat mondtam az akkor volt amikor a késem pengéje beletörött abba a rohadt magnóba! Így ő lett a Delorean első hivatalos áldozata.
Ennek örömére ezt a magnót már nem raktuk vissza, hanem az egyik ismerősömnek akartuk használni a gyári cd lejátszóját, amit még az előző autójából szedett ki. Sajnos nem tudtuk összerakni, mert hosszú netes keresés után habár bekötni és bekapcsolni sikerült, észrevette hogy nem az eredeti autóban van és nem működött. Talán még foglalkozunk vele, de attól tartok, hogy inkább veszek egy frankó mp3 lejátszót és az lesz az autó egyetlen nem eredeti része.
Aztán a szerelés folytatódott. Talán néhányan akik már láttátok az autót emlékeztek, hogy valami sziszegett a műszerfal mögött. Ezt nem igazán tudtam, hogy micsoda, de így hogy sikerült kiszedni a magnót már be tudtunk jutni a hátsó vezetékekhez és ezt találtuk:
Ez egy nemtommi. A lényege, hogy ebbe vannak beledugva a túloldalra gumicsövek amelyikek mindegyike egy lamellát mozgat a légkondiban és attól függően, hogy hova rakjuk az innenső végén lévő csövet, oda fújja a levegőt és így működik. Na aki ezt megérti az menjen nyelvésznek, mert nekem sem egyértelmű. Szóval valami fajta vákumos, levegős lamellamozgatás van a Deloreanban és Y elosztóval és ezzel a bigyóval sikerült megcsinálni, hogy a sziszegés elmúlt, a levegő pedig már nem csak lentre fúj. Ezután kicseréltünk a jobb első kerék mögött egy kapcsolót ami be volt dögölve, és eddig csak direkt drótos átkötéssel ment a légkondi. Szóval a légkondi kipipálva. Bár valószínű, hogy ez a ákumos izé nem teljesen gyári cucc.
Ezután már közeledett az este és a bal első tompítottamat is meg kellett nézni, mert elég rossz irányba világít. Ki is szedtük és próbáltuk beállítani, de nem sokáig jutottunk. Sajnos már nem olyan erős a fénye, mint kéne és azon nem tudunk javítani. Hamarosan lámpacsere lesz, mert a Delorean lámpái egybe vannak öntve és ha kiég az égő, akkor teljes lámpát kell cserélni. Ez mondjuk elég szomorú. Végül egy kép a kiszedett lámpáról:
Ezután még mentünk egy tesztkört, jól befűtöttünk az autóba, kipróbáltuk a légkondit, ettünk és végeztünk a nappal. Ismét sokat haladtunk, de a jobb oldali ablakemelőm még mindig rossz. Az lesz a következő szerelőnap fő témája.
Ezúton is szeretném ismét megköszönni a segítséget.