HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Forgalombahelyezés 1.

2008.11.07. 13:14 :: Sidaries

A Tévhitek sorozat átcsúszik jövő hétre, mert inkább leírom a mai forgalombahelyezési kalandjaimat. Röviden összefoglalva nem lesz Magyar rendszám. Bővebben:

Úgy gondoltam, hogy megpróbálkozok a Magyar rendszámmal, mert hátha rosszul tudom és mégis forgalomba lehet helyeztetni a Deloreant. Gondolkodtam rendes és E-s, ideiglenes rendszámban is.

Elmentem az okmányirodába egy kicsit kérdezősködni. Mivel nem ügyintézés volt, hanem csak érdeklődés, ezért nem kellet időpontot kérni. Jó pont. Bekopogtam és már mehettem az egyik ügyintőzőhöz és előadtam a nyűgömet. Kábé ez történt:

- Jó napot kívánok. E-s rendszám kéne 3 évig. - Megmutattam neki a papírjaimat, azt mondta, hogy:

- Rendben. Csak az E-s rendszám 3 évig az nincs rendben.

- Mi a gond drága hölgyem?

- Hát az, hogy E-s rendszámot egy autóra csak egyszer lehet kérni és akkor is max fél évre. 

- Ejnye. Ez elég orbitális szopásnak néz ki. És a rendes forgalombahelyezés?

- Az már kicsit jobb. Kell biztosítás, és műszaki adatlap. Azután már meg is van a származási igazolás és még egy kis pénz ide-oda, némi regadó és már mehet is a gépjármű.

- Ez nagyon szép, de van egy kis gond. Nekem azt mondták, hogy a műszakihoz kell eredetvizsga, ahhoz pedig kell származási igazolás.

- Igen.

- Itt azért van ám egy ördögi kör, hölgyem! Származolási igazoláshoz kell műszaki, ahhoz pedig származási igazolás.

- Hát igen. Ez nem túl logikus. Mások is panaszkodtak már.

Szóval ez volt az okmányirodában. Gondoltam, tetézem még egy kicsit a bajt és másokkal is beszélek. Vám:

- Jó napot kívánok. Azt szeretném kérdezni, hogy ha forgalomba helyeztetném, akkor mennyi regadót kéne fizetni az autómra.

- Millyen évjáratú autó és mekkora a motorja?

- 1981-es 2.85l-es.

- Hát ez 730 000Ft lesz.

- Örghhh. Köszönöm.

Végül úgy gondoltam, hogy ha már ilyen szépen leszúrtak, akkor forgassuk már meg azt a kést. Közlekedési felügyelet:

- Jó napot kívánok. Olyan gondom lenne, hogy behozattam egy autót amerikából és szeretném forgalomba helyeztetni. Lehetséges?

- Mikori gyártású?

- 1981-es. Még csak 27 éves, tehát nem veterán.

- Hát akkor ezt nem lehet forgalomba helyezni. Mivel nincs Euro 4-es motorja, a törvény tiltja.

- Csodálatos. Van kivétel vagy valamilyen egyéb lehetőség.

- Nincs. Meg kell várni a három évet.

Hát ez történt ma. Ilyen csodás a mai Magyar bürokrácia. Drága és illogikus, de legalább segítőkész. Ezt komolyan mondom. Mindenki szívesen segített és tényleg próbáltak segíteni. Sajnos a törvények nem engedik.

Persze ezt azért nem hagyom annyiban, úgyhogy folytatása következik.

 

8 komment

Címkék: forgalombahelyezés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr17755620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mentos 2008.11.07. 13:53:03

Szép volt Sid!
Totál riszpekt a kitartásodért :)

Egy próbát megért...
A szerelő napra akkor nem úgy néz ki h lesz rendszám...

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.11.07. 14:18:24

Hát nem lesz. Elég öröm lesz szerintem az ajtó nélküli Delorean látványa. :)

dubniczkia 2008.11.07. 20:19:37

Ezt ugye mind tudtuk elore... Az egesz magyar burokraciat ki kellene loni az urbe!!! Euro4-es motor??? Es a hatalmas amerikai plazaterepjarok a koruton??? 500g/km Co kibocsajtassal??? No es persze a kit-car-ok... szinte mindenhol forgalombahelyezhetoek, de nalunk... Draga Sid! Sajnos csak egy eljaras marad, a szlovak rendszam... Szivbol sajnalom Sid!!! Szerintem ne folytasd ezt a rendszamosdit itthon, mert marhara szelmalom harcnak tunik. Talan mire 30 eves lesz, mar az egyebken teljesseggel EU-idegen regadot is eltorlik, es a burokracia is egyszerusodik... A remeny hal meg utoljara. Az OT vizsga sem lesz azert egyszeru menet, de lagalabb mar oda ket autoval megyunk...

mentos 2008.11.08. 02:48:18

Azért én remélem h az OT-zásra nem "csak" 2 autóval megyünk majd :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.11.08. 07:29:08

Na igen. Én is erre jutottam, hogy itthon már nem éri meg szopni. Bár McFly barátunk még próbál E-s rendszámot intézni, de attól tartok, hogy csúnya szlovák rendszám lesz az autómon erre a három évre.
Ha minden jól megy, és tényleg hárman OT-zünk majd három év múlva... Az mekkora állatság lesz!

bopat 2009.04.14. 23:26:25

Miért is csúnya a szlovák rendszám?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.04.15. 09:44:42

Azért mert nem magyar és a rendőrök folyamatosan szivatni fognak vele. Szerencsére nem így lett, de még így sem tökéletes.

bopat 2009.04.15. 17:48:31

Én már kb 10 éve járok szlovák rendszámú autóval é sha átjövök MOra soha senki nem állított meg emiatt.
Talán 1 x volt hogy megbüntett a rendőr mert valamit szabálytalankodtam, de akkor sem tűnt fel neki a Sk rendszám...
süti beállítások módosítása