HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Első felfüggesztés I.

2009.02.27. 12:57 :: Sidaries

A mai írás az első felfüggesztésről fog szólni, mert még itt sem volt minden egyszerű. A Delorean esetében az időzítés tényleg nem volt tökéletes. A hivatalos 1981-es indulás miatt sok olyan törvény vonatkozott rá, ami nem vált az előnyére. Ilyen volt a katalizátoros módosítás, amiről már írtam és az autó bukásához nagyban hozzájárult, és ilyen volt az első felfüggesztés kényszerű módosítása is. Erről írok ma és egy érdekes extra csavarról a történetben.

Szóval volt a prototípus (nem linkelek be képet róla, mert van elég a blogon), amiben megvolt a normális felfüggesztés, de az amerikai kormány hozott egy döntést, hogy biztonsági okokból az összes jövendőbeli autó első hasmagasságának meg kell haladnia egy minimális értéket. Természetesen a Delorean hasmagassága nem felelt meg az új szabványnak, ezért módosítani kellett rajta. Ilyen lett:

Szép, de azért eredetileg jobban nézhetett ki. Sajnos eredeti képek nincsenek a még leeresztett, de már nem prototípus állapotú autóról - viszont mint oly sok esetben - készült utángyártott szett, hogy a megemelt orrú autókat vissza lehessen állítani olyanra, amilyennek szánták őket. Ezek így néznek ki:

Végül pedig egy összehasonlító kép a két féle felfüggesztésről. Elől a leeresztett, hátul az eredeti.

És a csavar: Végül a törvény nem lépett életbe, viszont mire ez kiderült a Delorean gyár már berendelte a 30 000 autóra való alkatrész. Pech.

Viszont hogyan is lett meg ez a módosított rugószett? Ennél a telexnél kezdődött:

suspensiontelex.JPG

Azaz: "A járműnek túl magas a hasmagassága, de főleg elől. Furán néz ki, ahogy kerekek közepe a kerékjárati ív alatt van. Ez minden eddig ideért autóra igaz."

Ezt a telexet az egyik viszonteladó küldte a DMC-nek, de többen is szóvá tették a dolgot. A DMC válasza az volt, hogy töltsék fel teljesen benzinnel az autót, rakják be a szerszámokat és a pótkereket (a pótkerekeket Amerikában rakták be az autókba, nem pedig Írországban) és ez majd megjavítja a problémát. A viszonteladók kipróbálták és természetesen semmi sem történt, kicsivel később pedig már inkább a fennmaradás volt a probléma, nem pedig néhány kicsit hosszabb rugó.

A gyár tönkremenetele után viszont újra előkerült a téma és az egyik - kicsit barbár, de kétségtelenül működő - megoldás az volt, hogy az első rugókat hátra tették, a hátsókból levágtak pár kört, majd berakták előre és már készen is voltak az ültetéssel. Ezt azért nem sokan vállalták be, kellett valami jobb megoldás.

A DMCH lett az, akik léptek ez ügyben és megkerestek egy angol céget, hogy fejlesszenek rendes rugót és lengéscsillapítót az autóhoz. Szerencsére a cég főnöke egykor a DMC-vel is foglalkozott a Lotusnál, ezért emlékezett a problémára. Valamint arra is, hogy a Delorean rugói nem voltak túl jó minőségűek, pontosabban pont olyanok voltak, mint az összes korabeli angol autóé.

Végül aztán ennek az együttműködésnek lett az eredménye a jelenleg Eibach néven kapható szett. A rugókat Amerikában, a lengéscsillapítókat pedig Angliában gyártják és a DMCH-nál beszerezhetők 1300 dolláros áron. Ed mást használ (~1000 euró), Deloman, elmondása alapján szintén másikat. Így próbáljon meg kiigazodni az ember.

Eredeti cikk itt.

2 komment

Címkék: történelem fejlesztések

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr51969567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2015.09.04. 10:06:06

below the arc..., vagyis nem felette, hanem alatta :)
süti beállítások módosítása