HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Szerelőnap megint II.

2009.04.15. 10:45 :: Sidaries

Amióta többet vezetek, azóta ezt főleg dízelautókon teszem és a benzinmotor valahogy soha nem volt az erősségem. Még mielőtt valaki azt hiszi, hogy a dízel igen, azt is ki kell ábrándítanom. Igazából nem sokat értek ezekhez a dolgokhoz, de azt tudtam, hogy a gyertyacsere csak a benzinesekre vonatkozik. Ezért nagy lendülettel vetettem bele magam életem első gyertyacseréjébe.

Először elmentünk gyertyát és gyertyhúzót venni. Körbejártuk a fél megyét, voltunk legalább öt benzinkúton és két Tescoban mire minden meglett. Szombat délután azért eléggé limitáltak voltak a lehetőségek. Azt még szomorúan tudomásul kellett vennem, hogy a hat hengeres autók tulajdonosai csúnyán diszkriminálva vannak, mert a gyertyák négyes kiszerelésben vannak. 

Szóval megvettünk mindent, hazamentünk és nekiestünk a gyertyák kiszedésének. Tíz perc alatt eltörött a Tescos gyertyahúzó még az első gyertyánál. Ez a szerencsétlen Tescos izé gondolom az új, gyakran karbantartott autókra való nem pedig az ilyen veteránokra. Szerencsére a fém részei jók voltak és csak a fogója esett szét. Erősítésre volt szükség.

McFly és én is körbenéztünk és ezt találtuk:

Egy pajszer, egy bika franciakulcs és egy kalapács. Egy kis szigszalag és már kész is volt a szerszám. A Tescos gyertyahúzó csuklójába beleszalagoztuk a pajszert, ráfogtunk a franciakulccsal és elkezdtük ütni a kalapáccsal. Szépen lassan elindultak kifelé a gyertyák, néhány belsőnél elég nehéz volt hozzáférni, de sikerült megoldani. Mikor kint volt minden, kötelező volt őket lefényképezni, mert katasztrofális állapotban voltak. Sajnos a telefonom nem tud közelre éles képet csinálni, de a lényeg szerintem látszik:

Mindegyik rozsdás volt, néhány a kiszedés közben eltörött. Nem tudom mikori gyertyák voltak, de biztos, hogy nem mostanában rakták be őket. Még azt is el tudom képzelni, hogy az eredetiek voltak, bár 20 évesek minimum.

Miután a sapkákat jó helyre visszaraktuk be is indult a Delorean. Szépen ment, az alapjárat is szebb lett. Azon McFly még bütykölt egy kicsit és most már még szebb. Még mindig nem tökéletes, de az esetek 99%-ában már bőven jó. Főleg ahhoz képest amilyen néha volt hidegen.

Ezután már csak egy kis tesztkört mentünk és vége is lett a napnak. Gyorsan elszállt az a négy óra. Volt még némi illegális filecsere, aztán mentem szétcsapni az arcomat Tankcsapdakoncertre. Az is jó volt.

5 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr491066131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bopat 2009.04.15. 17:46:49

Ezzel kellett volna kezdeni, a gyertyák nagyon fontosak egy benzines motornál...

kinderdmc · http://www.jacabuli.hu 2009.04.15. 23:28:14

Az látszik,hogy a gyertyákat nem sűrűn szedték ki,pedig ha sokáig ,vagy télen nem használnak egy autót akkor kiszokták venni a gyertyát és a hengerbe szoktak valami folyadékot önteni,azt pontosan nem tudom,hogy benzint ,vagy valami olaj félét,és utána rakják vissza a gyertyákat,de ezt gondolom McFly is mondta.Még jó,hogy a hengerfej menetei nem mentek tönkre,mert általában ilyen esetekben a menet az tönkre szokott menni.

hdnctrl 2009.04.16. 15:11:51

nekem azt mondták, amikor még focusom volt, hogy a gyertya 20.000 km-ig jó, vagy vehettem volna platinafejest is, ami 60.000-ig, de több, mint 5x annyiba került, szóval maradtam a 20 ezresnél.

ebben biztos több volt, mint 20 ezer. na mindegy, lényeg, hogy megy az ótó!!!

p-parker 2009.04.17. 20:21:04

Az érdekes , hogy az egyik gyertya rozsdás volt.Remélhetőleg csak a mosásnál állhatott meg a tövében a víz , és az okozhatta .Nem tudom hány km.-t mehettek ezekkel a gyertyákkal , de a fénykép alapján az elektródái IGEN JÓ állapotban vannak ! Mi ált. 30000 km.-nél ajánljuk a hagyományos gyertyák cseréjét .

p-parker 2009.04.17. 20:22:39

Ja , nem semmi mutatvány lehetett feszítővel , és csőfogóval megejteni a műtétet ! :)
süti beállítások módosítása