HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Élet a gyárban - Kiegészítések, utózöngék, mindenféle

2009.05.29. 12:19 :: Sidaries

 

Még egy utolsó 10. részt hozzárakok a sorozathoz, mert volt pár dolog, ami oda nem illett volna be, de mégis érdekes a gyár életének megértésében. Ilyen például az általános ír helyzet a '80-as években, aminek a hatását Zsolt még egy hete is tapasztalhatta. Engedelmével bemásolok a fórumból egy idevágó részt:

Voltam Belfast-ban is, és azt kell mondjam nagyon érdekes város. Most már értem miért ide, a környékére telepítették annak idején a DeLorean gyárat. Szemmel láthatóan valami nem stimmelt ott. Látszik hogy pár évvel ezelőttig még polgárháború dúlt. Sok volt a szemét az utcán, nem nagyon lehetett megkülönböztetni elsőre hogy melyik a gyár épület és melyik a lakóépület. A rendőrautók szinte kivétel nélkül páncélozott dobozos autók voltak, a biztonsági kamerák is ráccsal voltak körbevéve. A fizetős elkerített parkolók kerítésének tetején is szögesdrótok voltak. Huszonvalahány évvel ezelőtt, valszeg hasonló lehetett a helyzet. - nem mertem akárhol otthagyni a bérelt autót. Azt nem tudom hogy mennyire szegény város, de csak itt láttunk kéregetőket. Viszont ennyi érdekesen öltözött, alternatív embert még életemben nem láttam. Még a diáksziget régebbi, jobb időszakaiban sem. 
Dunmurry közvetlen Belfast mellett van, (nyilván már mindenki tudja) számomra úgy tűnt,
tipikusan munkás negyed. Kisebb-nagyobb házak, viszonylag rendezett környék, és nem voltak hivalkodó házak, se autók se egyéb más kirívó dolog.

 

Mikor elkezdtem a sorozatot, már akkor is mindenképpen szerettem volna valahogy bepasszírozni ezt a klipet, de csak nem jött a lehetőség, úgyhogy most idelinkelem. Szerintem mindenki ismeri, habár nem biztos, hogy mindegyikőtök tudja, hogy Észak Írországban játszódik.

Sajnos az embeddelés tiltva van, ezért csak a linket tudom ideírni. Megéri megnézni.

Cranberries - Zombie

'81-ben ennél is durvább volt a helyzet. Főleg, ha utánaolvasunk annak, hogy 1981-ben még egy elég kemény recesszió is sújtotta az USÁt. Erről nem nagyon találtam jó magyar nyelvű anyagot, ezért csak pár dolgot linkelek be:

www.profitline.hu/index.php/hircentrum/hir/20848

Az 1981 júliusától 16 hónapon át tartó recesszió idején a Dow Jones Ipari Átlag index 6.4 százalékot emelkedett, míg a Standard & Poor GSCI Index 24 árupiaci terméke 9.9 százalékot csökkent.

...

Az 1982-es recesszió alatt az amerikai GDP 2.7 százalékkal csökkent a harmadik negyedévben, az elemzők még nem jeleznek előre ilyen mértékű csökkenést, a várakozások szerint jövő évben (2009) 1.1 százalékos bővülés várható.

index.hu/gazdasag/vilag/recusa6899/

A nagy világválság óta csupán 1981-82-ben és 1973-75-ben fordult elő, hogy 16 hónapig nem javultak a gazdasági mutatók.

(érdekességként itt hozzátenném, hogy a Bricklin - a Delorean egy közeli rokona - éppen 1975-ben jelent meg. Ők 3000db-ig jutottak)

Nem vagyok közgazdász és nem értek túlzottan ezekhez a dolgokhoz, de aki rákeres, találhat még érdekességeket a témával kapcsolatban. Nekem csak az jött le, hogy akkor azért eléggé szívás volt autógyárat indítani.

Ezen kívül pedig még egy dolog, amiről képtelen voltam bármit találni, bár lehet, hogy csak nem tudok keresni, az Észak Amerikát sújtó katasztrofális időjárás 1981 végén. Ez tulajdonképpen leállította az eladásokat az egész régióban.

Más most nem jut eszembe, talán most már tényleg végeztem.

 

3 komment

Címkék: élet a gyárban dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr231150733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bopat 2009.06.01. 19:37:14

Hogy mennyi minden érdekes infót lehet itt olvasni... pl soha nem hallottam a Bricklinről...

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.06.02. 10:21:30

@bopat: Akkor ezzel felvettem a Bricklint is a listára. Majd valamikor a jövőben írok róla is, bár ahogy nézem jelenleg simán van egy fél évre témám.

bopat 2009.06.17. 19:28:27

Ez a Bricklin eléggé érdekes autó, bár elég sok rosszat olvastam róla, ugyanis gyorsan utánanéztem...elég ramaty állapotúak a megmaradt autók.
süti beállítások módosítása