HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Sirályszárnyas különlegességek

2009.09.04. 09:36 :: Sidaries

Még egy kis levezetőt írok a befejeződött pénteki sorozathoz. Már miközben írtam, akkor is igyekeztem kiemelni a hasonlóságokat ezeknek az autókban, de most egy kicsit összeszedettebben is leírom. Meg még pár egyéb új infót is.

- Az egyik, hogy a Mercedest kivéve mindegyik autó az alkotójának a nevét viselte. Malcolm Bricklin, Heinz Melkus, John Z. Delorean. Mindegyikük a saját álmait vetítette ki az autójára.

- Egyik sem lett nagy példányszámú autó. Igaz a Melkus nem is volt igazi szériaautó, de a többi igen. Melkusból 101 db, Deloreanból kb. 8500 db, Bricklinből szűk 2854 db, Mercedesből 3258 db készült. Az összes túlélő már 10000 alatt van.

Persze van pár tanulmányautó sirályszárnyakkal és talán most megint lesz a Mercedesnek is szériagyártású SL 300 utódja, ha a válság el nem viszi, de ezeknek a száma összesen nem éri el a százat.

- Mindegyik autó különleges mechanikai megoldásokat vonultat fel. A Delorean és a Bricklin is üvegszálas műanyagból készült, a Delorean rozsdamentes acélbőre, a Bricklin és a Mercedes merevítési struktúrája, a Melkus kétütemű motorja mind szokatlanok voltak abban a környezetben ahova szánták őket. Persze ide sokmindent lehetne még sorolni.

- A Mercedest kivéve nem lettek sikeresek. A Bricklin és a Delorean iszonyú nagyot bukott, a Melkus meg csak simán nem lett sikeres.

- Mind Bricklin, mind Delorean a biztonságot nagyon fontosnak tartotta. Különböző módon ugyan, de igyekeztek az autóikat minél biztonságosabbá tenni. Ez egyes esetekben egész meredek dolgokat eredményezett, mint pl. hogy a Bricklinben nincsen hamutál.

- A Bricklin és a Delorean hasonlóságai a legszembetűnőbbek. Mindegyik autó válságban próbált túlélni, három modellév volt belőlük, nem biztosak a darabszámok sem.

- A Delorean és a Mercedes is Bosch befecskendezést használt. Mindegyikkel akadtak gondok.

- A Bricklint kivéve mindegyiknek készül vagy tervben van jelenleg utódja. Lehet, hogy hamarosan Bricklin is lesz?

Hát kábé ennyi. Akinek még van ötlete, lehet kommentelni. Szerintem érdekes téma. A végére pedig egy nagyon jó kép:

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr501359416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evil1979 2009.09.04. 12:18:49

Hát őszinte leszek.
Egy taggal bővült akkor az a bizonyos napi 15-20 látogató.
Közel egy teljes nap volt végig olvasni az egész blog-ot, de megérte. Szép autó, jó kézben. Csak így tovább.

üdv:
Evil

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.09.04. 13:23:43

Üdv neked is. Hétfőn, szerdán, pénteken éri meg jönni, akkor van frissítés.
süti beállítások módosítása