HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Hollandia III. avagy Előjönnek a gondok

2009.10.02. 12:01 :: Sidaries

Másnap reggel korán indultunk. Na jó, nem későn. 8-kor reggeliztünk, fizettünk és lefényképeztünk egy jópofa autót:

Valami régi Citroen. Ismerem a formáját, pontos típust nem tudok, de biztosan kiegészíti majd valaki. Kicsit beszélgettünk a tulajokkal akikről kiderült, hogy hollandok és Leeuwardentől nem messze laknak. Még nem írtam, de az volt a találkozó és a túra indulópontja.

Mentünk is tovább, nem sok szünetet tartottunk, a következő kép az egyik ilyen helyen készült:

Innen már nem voltunk messze a következő megállótól, ahol sokminden jött elő.

Először is kigyulladt a Lambda szonda ellenőrző lámpája. Mikor megláttam, le is álltam a következő megállónal, hogy utánanézzek mi is ez. Mint kiderült ez csak egy amerikai környezetvédelmi előírás, hogy 30000 mérföldenként le kell ellenőrizni a szondát, hogy a kibocsátás megfelelően alakul-e. Ettől boldogan lehet menni bármennyit, de volt viszont egy nagyobb gond is. A motor eleje felől csöpögött valami. Megnéztem a motorolajat és jó volt. Ráadásul nem is csöpögött túl gyorsan úgyhogy annyira nem tűnt veszélyesnek, de azért paráztam. Amikor indultunk, akkor tudtam, hogy a hűtővíz csöpöghet egy kicsit, de csak a légkondi kondenzvizét láttam. Szóval a hűtővízcsöpögést becseréltem olajcsöpögésre. Frankó.

Haladtunk tovább Witten, Dortmund felé. Már említettem, hogy hoztunk egy pólót egy Andreas nevű fickónak, de nem mondtam meg, hogy ki is ő. Andreas egy másik Deloreantulajdonos és az én szempontomból különleges. Ő ugyanis VIN7076 boldog és büszke tulajdonosa. Az enyém ugye VIN7075, tehát a két autó nagyon tesó. A dmctalk-on sisternek, azaz nővéreknek hívják az ilyen közeli rokonokat.

Nagyon jól álltunk idővel, de ezt egy Dortmund előtti dugó elintézte. A GPS szólt, hogy gebasz van és mutatott is alternatív utat amit meg is fogadtunk. Sajnos elég nagy kerülő volt és habár a dugót így kikerültük, egy kupac lassú kisvárosba belefutottunk. Nem nagyon élveztem. Végül visszakeveredtünk az autópályára, majd bejutottunk Wittenbe. Egy egyeztetés után sikerült találkozni, majd megláttuk az autót is.


 

Itt éppen egy ismerőssel futott össze a pirosnál és gyorsan beszélgettek egy kicsit. :)

Négy évvel ezelőtt vette az autót, amikor is egy roncs volt. Sárga roncs, hogy pontos legyek. Még a visszapillantó tükör is sárgára volt festve és teljesen működésképtelen volt. Andreas négy év alatt újította fel, az utolsó csavarig. Ami azt illeti, látszik is az autón, mert olyan, mintha új lenne. Habár az enyém is jó állapotban van, de az övé sokkal szebb! Igaz pénzben is kábé másfélszer annyit költött el rá, de nagyon jó volt látni és összehasonlítani a két Deloreant. 

Mondott egy érdekes történetet is, miszerint 2005-ben vette meg az autót és Texasban hajózta be Augusztusban. Na ki tudja mi volt Texasban 2005 Augusztusban? Megmondom. A Katrina hurrikán, ami New Orleanst is lerombolta kicsit arrébb. Ez az autó két nappal a hurrikán érkezése előtt hagyta el amerikát. Az utána levő autók már nem voltak ilyen szerencsések, erről pár nappal később meggyőződhettem Ednél. Majd visszatérek rá akkor.

Andreas elvitt még egy kicsit szebb környékre, egy erdős fás helyre, ahol hirdethettük a népek barátságát. Íme az első kézfogás a német és a magyar Deloreanklub között:

Mindenki a saját autója mellett vigyorog. Ez kép már a találkozó végén készült, innen indultunk tovább Hollandia felé. Közben megbizonyosodtam róla, hogy a többi hiba mellé előjött egy másik is. A bal első futómű felől néha nyikorgást hallottam. Nem sokszor, de mint kiderült, egyre többször. Pár nap múlva már többször nyikorgott mint nem.

Ezen a napon már kapcsolatban voltunk Bopatékkal is és mikor mi elhagytuk Dortmundot ők már csak kb. 150 km-rel voltak mögöttünk. Megbeszéltük, hogy valahol még a német részen találunk szállást és ott találkozunk. Mi le is mentünk Isselburgnál a pályáról és megkezdtük legkeservesebb szálláskeresésünket. Két órát bóklásztunk, legalább 10 hotelt, vendégházat megnéztünk mire találtunk egy jót és akkor kiderült, hogy Bopat elnézte a lejárót így ők már Hollandiában szállnak meg. Már nem akartam utánuk menni így külön aludtunk és másnap találkoztunk.

12 komment · 1 trackback

Címkék: hollandia egyéb autó

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr401422570

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: the wonderful bit of advice 2018.03.23. 20:56:02

Capoeirából MMA : Murilo Chacal - tucano

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suttora 2009.10.02. 13:26:06

Az ott a képen egy Citroen DS, egy másik autóipari legenda. Jegyezd meg, mert illik felismerni :D

Nem cseszegetett senki a P rendszám miatt? Vagy az egy másik történet lesz? :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.10.02. 13:38:12

Éreztem én, hogy fontos. Azért is raktam be a képet, mert biztos voltam benne, hogy jól teszem.
A P-s rendszámról meg akkor még írok, bár nem lesz sok írnivaló. :)

bopat 2009.10.02. 15:15:52

Szerintem a magyar rendőrökön kívül senki nem tudja mit jelent a P-s rendszám :)

Evil1979 2009.10.02. 20:57:08

Sőt a Citroen DS egy kombi változata volt az.
Andreas is beszerezhetett volna olyan rendszámtábla tartót mint neked is van, mert az nagyon csúf ahogy az övé kinéz, tök jogos, hogy lecserélted.

bopat 2009.10.02. 21:06:01

@Evil1979: Oda kell az eredeti rendszám : OUTATIME :)

Mairtin 2009.10.02. 22:44:47

Valóban, egy 1972-75-ig gyártott Citroen DS 21 vagy 22. Azért nagy dolog, mert tele volt korszakalkotó technikai újdonságokkal.
Már 40 évvel ezelött benne volt a kanyar követő fényszóró is. :-)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.10.03. 07:34:37

@Evil1979: Én is mondtam neki, de mondta, hogy direkt ilyen, mert majd olyan méretű rendszámot akar szerezni, ami odaillik. Nem kérdeztem, de szerintem ő is oldtimerezni akarja majd.

Evil1979 2009.10.03. 21:08:26

@bopat:
...és mennyivel könnyebb és olcsóbb ott beszerezni, arról nem is beszélve hogy ott nincs 6-os kötöttség :)
@Didaries:
túl sok már nincs hátra nektek :) illetve a vasaknak :)

bopat 2009.10.04. 13:44:10

@Evil1979: Mi az a hatos kötöttség?

Evil1979 2009.10.04. 16:36:53

@bopat: hát hogy hat karaktert kell tartalmazni a rendszámnak idehaza, és azt hiszem, hogy minimum 3nak vagy maximum 5nek ebből a hatból betűnek kell lennie, szóval nincs túl sok lehetőséged, szemben egy nyugat-európai országgal ahol sokkal egyszerűbbek a bürokrácia útvesztői.
Ja és ha egyedi rendszámot akarsz akkor gyorsan, mert (ha jól tudom a dátumot)2010 januártól már a 336.000Ft-os díjját is megemelik (4+2 vagy 5+1, ha olyat akarsz ami 3+3 az jóval olcsóbb pl.: FTC-123).

bopat 2009.10.04. 19:17:29

Háát ez igen.
Mi a különbség a 3+3 vagy a 5+1 között? Az árán kívül? Ja hogy az állam többet kaszáljon?

hdnctrl 2009.10.07. 12:21:44

idén októbertől drágább az egyedi rendszám. már 450 ezer körül van a drágább (DELRN-1, DELO-12), és 150 örül az olcsóbb (DMC-012 - ez viszont valszeg foglalt).
süti beállítások módosítása