HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Gumik a Deloreanre

2009.12.16. 12:18 :: Sidaries

 

Nagyon ritka esetekben van probléma a Delorean alkatrészellátásával, de a gumik nem tartoznak az egyszerűbben beszerezhető dolgok közé. Persze az olcsóbbak közé sem. Előny, hogy a ritka használat miatt kevesebbet kopik, de néha azért cserélni kell őket. Ez olyan, mint az olajcsere. 10 000 km VAGY 1 év csak a gumiknál ez Amikor elkopik VAGY 7-8 év. Na az én gumijaim '99-esek így már érettek a cserére, de még nem szántam rá magam. Az öreg gumiknál egyébként nem a tapadás romlik, hanem nő az esély arra, hogy egyszer csak szétszakad. Ez pedig elég parás mondjuk az autópályán.

Pár alapinformáció. Azt valószínűleg szinte mindenki tudja, hogy a Delorean első és hátsó gumijai nem ugyanolyanok. Az első 195/60/R14 míg a hátsó az 235/60/R15. Egyik sem egy szokványos méret, de a hátsó az egy igazi szívás (Az angol "pain in the ass" kifejezés nagyon ideillik). Néztem több helyen is a neten, de sehol nem lehet kapni vagy legalábbis a listákon nincsen fent. Találtam viszont pár lehetőséget, márkanevet, ami alapján azért el lehet indulni. 

- Az eredeti Delorean Good Year NCT gumikkal érkezett. Habár már nem gyártják még pár helyen kapható. Nem tudom milyenek lehetnek, gondolom frankók.

- Az egyik, ami nekem is van az a Good Year Eagle GT II. Erre azt mondják, hogy elég jó gumi, de hangos. Ezt aláírhatom, simán el tudok képzelni halkabb Deloreant is. Bár annyira azért nem zavaró, de tényleg érezhető.

- Egy másik lehetőség, amivel a restaurált Delorean is fut a Cooper Cobra. Ez ha jól tudom elég olcsó és még itt is aránylag könnyen beszerezhető. Hallottam viszont róla pár negatív kritikát, hogy magas sebességen nem túl jó.

- A harmadik a Pirelli P-7. Ha jól tudom, akkor ilyen méretben is gyárt és elég jók. Erről nem tudok sokat mondani, általában kedvezőek az értékelések.

Persze vannak más gumik is. Yokohama, Futura GLS és néhány egyéb is, de azokról nem találtam egy-két hozzászólásnál többet. Ami biztos, hogy sok tulajdonos problémázik a gumicserén.

Még egy érdekes dolog, ami akár a Típushibák sorozatba is mehetne, hogy ha defektes lesz a hátsó kerék, akkor az nem fér be a pótkerék helyére a csomagtartóba. Szerencsére nekem még nem kellett letesztelnem, de elég szívás lehet, ha utasunk is van. Valamit / valakit ott kell hagyni. :D

És még a végére egy ami az eszembe jutott. Amikor még régen az a kisebb defektem volt, akkor eldöntöttem, hogy kicseréltetem a szelepeket. Valamikor pár hónapja el is jutottam odáig és elmentem a gumisomhoz. A lendület megint nagy volt, de aztán kiderült, hogy nem tudják kiszedni a szelepet, mert nincsen olyan kis szerszámuk. A kerék küllői túl közel vannak a szelep oldalához és emiatt valami speciális fogó kell hozzá. Majd legközelebb.

 

4 komment · 1 trackback

Címkék: szerelés használat

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr161601970

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: www.Zaizhuli.com 2018.12.09. 17:51:33

Képtelenség lejjebb vinni az adóterhelést - Mentális Deficit

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suttora 2009.12.16. 13:49:03

Segít valamit, ha ideírom a 235/60 R15 váltóméreteit?

Suttora 2009.12.16. 15:09:19

@Sidaries: Akkor íme:

205/70 R15 gumi 5.5-7.5 coll széles felnire szerelhető
215/65 R15 (6-7,5")
285/50 R15 (8...10")

Ezeket lehet gond nélkül 15"-ös felnire szerelni a 235/60 R15 helyett feltéve, ha szélességben elfér.

Van még egy pár R14-es és R16-os méret is, de gondolom, azok nem játszanak.

bopat 2009.12.16. 16:23:47

Nekem van/volt Pirelli P7 em, az biztos hogy nagyon jó gumi, és halk is, tehát ezt merem ajánlani.
süti beállítások módosítása