Nagyon ritka esetekben van probléma a Delorean alkatrészellátásával, de a gumik nem tartoznak az egyszerűbben beszerezhető dolgok közé. Persze az olcsóbbak közé sem. Előny, hogy a ritka használat miatt kevesebbet kopik, de néha azért cserélni kell őket. Ez olyan, mint az olajcsere. 10 000 km VAGY 1 év csak a gumiknál ez Amikor elkopik VAGY 7-8 év. Na az én gumijaim '99-esek így már érettek a cserére, de még nem szántam rá magam. Az öreg gumiknál egyébként nem a tapadás romlik, hanem nő az esély arra, hogy egyszer csak szétszakad. Ez pedig elég parás mondjuk az autópályán.
Pár alapinformáció. Azt valószínűleg szinte mindenki tudja, hogy a Delorean első és hátsó gumijai nem ugyanolyanok. Az első 195/60/R14 míg a hátsó az 235/60/R15. Egyik sem egy szokványos méret, de a hátsó az egy igazi szívás (Az angol "pain in the ass" kifejezés nagyon ideillik). Néztem több helyen is a neten, de sehol nem lehet kapni vagy legalábbis a listákon nincsen fent. Találtam viszont pár lehetőséget, márkanevet, ami alapján azért el lehet indulni.
- Az eredeti Delorean Good Year NCT gumikkal érkezett. Habár már nem gyártják még pár helyen kapható. Nem tudom milyenek lehetnek, gondolom frankók.
- Az egyik, ami nekem is van az a Good Year Eagle GT II. Erre azt mondják, hogy elég jó gumi, de hangos. Ezt aláírhatom, simán el tudok képzelni halkabb Deloreant is. Bár annyira azért nem zavaró, de tényleg érezhető.
- Egy másik lehetőség, amivel a restaurált Delorean is fut a Cooper Cobra. Ez ha jól tudom elég olcsó és még itt is aránylag könnyen beszerezhető. Hallottam viszont róla pár negatív kritikát, hogy magas sebességen nem túl jó.
- A harmadik a Pirelli P-7. Ha jól tudom, akkor ilyen méretben is gyárt és elég jók. Erről nem tudok sokat mondani, általában kedvezőek az értékelések.
Persze vannak más gumik is. Yokohama, Futura GLS és néhány egyéb is, de azokról nem találtam egy-két hozzászólásnál többet. Ami biztos, hogy sok tulajdonos problémázik a gumicserén.
Még egy érdekes dolog, ami akár a Típushibák sorozatba is mehetne, hogy ha defektes lesz a hátsó kerék, akkor az nem fér be a pótkerék helyére a csomagtartóba. Szerencsére nekem még nem kellett letesztelnem, de elég szívás lehet, ha utasunk is van. Valamit / valakit ott kell hagyni. :D
És még a végére egy ami az eszembe jutott. Amikor még régen az a kisebb defektem volt, akkor eldöntöttem, hogy kicseréltetem a szelepeket. Valamikor pár hónapja el is jutottam odáig és elmentem a gumisomhoz. A lendület megint nagy volt, de aztán kiderült, hogy nem tudják kiszedni a szelepet, mert nincsen olyan kis szerszámuk. A kerék küllői túl közel vannak a szelep oldalához és emiatt valami speciális fogó kell hozzá. Majd legközelebb.