HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A Deloreangyár emberei VIII. - Robert Dewey

2010.01.22. 09:40 :: Sidaries

Robert Dewey a DMC korai történetében játszott szerepet. 1974-75-ben a General Motors pénzügyi igazgatója volt. Hasonló munkakörben csatlakozott a DMC-hez 1975-ben. Nagyon sokat gondolkozott a váltáson, mert a GM-nél jó és stabil pozíciója volt. Ami miatt mégis igent mondott John Deloreannek, az a lehetőség volt, hogy valami igazán különleges dologban vegyen részt. Erre a GM-nél nem volt lehetőség, az csak rutinmunka volt.

A DMC-nél ezekben a korai időkben a minél jobb pénzügyi lehetőségek megteremtése volt a dolga. Az ő feladata volt többek között a 75 millió dolláros kezdőtőke felhajtása. Erre több lehetőséget is tudott ajánlani.

A legkorábbi tervek szerinte Pennsylvaniában kezdődött volna a gyártás, de az állam nem tudott olyan ajánlatot tenni, ami Dewey szerint megfelelő lett volna. Egy kis ideig Szaúd-Arábia is tervben volt, mint kifogyhatatlan pénzforrás, de ezt is elvetették és Detroit lett a célpont. Itt ismét nem volt elég a támogatás. Ekkor, 1977-ben kapott John Delorean egy nagyon jó ajánlatot Puerto Rico kormányától. 

Az elhagyatott Ramey katonai repülőteret kapták volna meg a gyár beindítására és még pénzbeli támogatást is bőven kaptak volna. Két gond azért volt, mert a szerződésben benne volt, hogy a DMC-nek 25 millió dollárt be kell fektetnie, mielőtt megkapják a kormány támogatását, emellett pedig még tiltotta más potenciális gyárhelyek felkutatását is. Ennek ellenére a szerződést aláírták, habár John Delorean nem hagyta abba a további gyárhelyek keresését. A Puerto Ricoi helyzet kezelését, pedig Deweyre hagyta.

Nem sokkal később lett is új hely Észak-Írországban, aminek eredményeképp Dewey felfüggesztette Puerto Ricoval az együttműködést. (erre a durva szerződésszegésre azóta is emlékeznek, Puerto Rico nagyon nehezen adta meg magát ) Ez Dewey számára nagyon megterhelő volt és elvesztette illúzióit a céggel kapcsolatban. Ez végül 1979-ben a felmondásával végződött és a DMC ismét egy értékes embert veszített.

Később társalapító lett Bill Collins mellett a Vixen Projectben. 2003 Május 20.-án halt meg 72 éves korában. 

 

Szólj hozzá!

Címkék: a gyár emberei dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr951692155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása