HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A Deloreangyár emberei XVI. - Lotus - Colin Spooner, Mike Kimberley, Jim Prentice

2010.03.19. 11:56 :: Sidaries

Ma három emberről lesz szó, mindegyikük Lotusos. Próbáltam szétszedni a bejegyzést két részre, de nem lehetett. Úgyhogy ma szépen végigérünk a Lotuson is, aztán jövő héten némi Ital Design.

Colin Spooner bal oldalon és Mike Kimberley jobb oldalon.

Colin Spooner egész életében az autóiparban dolgozott, a Lotusnál Colin Chapman egyik pártfogoltja volt. Testvérével, Briannel a Deloreanprojectben elég komolyan részt vett, majd Colin Chapman halála (és a Deloreanproject) után a Lotus designmérnöke lett.  A Lotusnál több fontosabb munkája is volt, az egyik az Espirit eredeti Giugiaro formájának az újratervezése, valamint az Elan megtervezése. 

Miután a General Motors 1986-ban megvette a Lotust, majd később továbbadta a Protonnak (1988), felmondott, de az autóiparban maradt. Jelenleg egy sikeres autóipari tanácsadó céget vezet az egykori DMC dolgozó Barrie Willsszel. Együtt dolgoztak például egy elektromos járművön 1985-ben, ami nagy bukás lett, viszont arról is el lehet mondani, hogy megelőzte a korát. :) Akit bővebben érdekel, az itt olvashat róla:

Sinclair C5

 

Mike Kimberley Colin Chapman által került be a a Lotushoz 1969-ben, hogy megtervezze a Lotus Europát. Chapman halála után ő lett a Lotus igazgatója és ezt a pozícióját az 1986-os General Motors felvásárlás után is megtartotta. Igazgatósága alatt Spoonerrel együtt megtervezték az Elant. A Delorean szintén egy korábbi közös munkájuk volt.

Az egyik legfontosabb tulajdonsága 6 láb és 5 hüvelykes (kb. 198 cm) magassága volt. Ez a későbbi Lotusokra is hatással volt, így az Elan és a felújított Espirit már magas emberek számára is kényelmes volt.

A Lotust 1994-ben hagyta el, amikor elvállalta az Automobili Lamborghini SpA elnöki posztját. Itt nem sokáig maradt, mert egy másik igazgatósági taggal való komoly nézeteltérést követően , 1996-ban lemondott.

Ez után a Motor Vehicle Industries (MVI) igazgatói székébe került, amely cég a szolgáltatások széles skálájával foglalkozott az importálástól kezdve a tanácsadásig. Innen 2002-ben távozott, majd a cég hamarosan eladósorba is került.

 


Jim Prentice is az autóipar egyik veteránjának számított, amikor a Deloreancsapatba került. A pilotautók készítésében volt nagy része, sokat tett azért, hogy a Delorean ne csak egy vázlat legyen.

Sajnos ténykedése még a többiekhez képest is kevéssé dokumentált, ezért nem sok konkrétumot tudni róla. Viszont PJGradynek sikerült vele pár szót váltania néhány Deloreanrendezvényen és ez meggyőzte arról, hogy szerepe alapján jogosan kerül fel a mindenképpen megemlítendő emberek listájára.

Szólj hozzá!

Címkék: a gyár emberei dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr831851985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása