HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A prototípusok III.

2010.09.10. 10:23 :: Sidaries

És ismét a Deloreanprototípusok folytatása:

D11

Manuális váltós autó, Luxemburgban tesztelték. Új típusú hátsó kerekekkel szerelték és az autó úttartását tesztelték vele. Ez után a már jobb gumikkal szerelték fel az 50000 mérföldes tesztautót.

D12

Automata váltós autó, a New York állambeli Buffaloba került, ahol különféle időjárási viszonyok között tesztelték (climatic chamber), majd innen New Jerseybe került az ottani minőségi központba (ezekről itt írtam, középtájon).

d12-1.jpg

d12-2.jpg

Megéri megnézni a D9-est is, mert a legtöbb alkatrésze végül abban végezte. Ennek oda az lehetett, hogy úgy tűnik nem volt teljes autó, így miután elvégezték rajta a szükséges teszteket, az alkatrészeit széthordták más prototípusokba. A gyenge minőségben gyártott rozsdamentes elemek miatt kékre festették.

deloreaninlotushq3.jpg

d12-3.jpg

D13

Szintén manuális váltóval szerelt autó, az úgynevezett PAVE tesztet végezték el rajta. Ez egy olyan rendkívül durva útszimulációs teszt, ahol 1 PAVE mérföld 100 sima mérföldnek felel meg. Végül 360 PAVE mérföld (36000 sima mérföld) után az autó alvázán és a felfüggesztéseknél javításokat kellett eszközölni. 1980 novemberben további PAVE teszteknek vetették alá. A már sikeres tesztek után szétszedték és alkatrészeit elsősorban a D19-ben, kisebb részben pedig a D18, D20 és D21-hez használták fel.

D14

50000 mérföldes tesztautó négy darab is volt. Két prototípus, a D14 és a D15, majd ezeknek az eredményei után két rendes sorozatgyártott is, amiből a VIN514 a biztos, valamint egy másik korai darab. A D14 egy automata váltós autó volt, amivel több probléma is felmerült a tesztek alatt. Az egyik az volt, hogy az első gumik néha hozzáértek az acélelemekhez, ezért azon állítani kellett, valamint új speciális gumikat is kapott. Ez volt az első autó, amin későbbi csomagtartónyitási mechanizmust tesztelték, valamint ez kapott először Motorola generátort is. 1980 novemberében új hátsó lengéscsillapítókat is kapott. Az 50000 mérföldből 29000 mérföldet futott.

D15

Szintén 50000 mérföldes tesztre használt automata váltós autó volt. Teljesen azonos volt a D14-gyel és nem sokkal utána készült el. 13000 mérföld után ezen is elvégezték Hethelben a hátsó gumi cserét, valamint ezzel az autóval tesztelték a Ducellier generátort is. Dokumentumok szerint a teszt közben valamikor az automata váltót manuálisra cserélték.

Szólj hozzá!

Címkék: evolúció dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr172285427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása