HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Biatorbágyi túra és gumik

2011.03.30. 10:00 :: Sidaries

Most pedig borul a kronológia is. Amit most írok, az valamikor március elején történt, közvetlenül az idei rendszám megszerzése után. Szóval munka ügyben el kellett mennem Biatorbágyra és akkor már miért ne menjek Deloreannel? Mivel ketten mentünk és a Delorean éppen két személyes tökéletes választásnak tűnt.

Aztán persze az is lett. Az úton semmi extra nem volt a szokásos tél eleji átnézéseket levéve. Rendszám fel, lámpák, guminyomás ellenőrzése (jobb elsőbe kellett is bőven), pályamatrica és már húztunk is elfele. Bár egy valami van, bár ez sem új dolog. Bizonyos sebesség fölött az autó érezhetően ráz. 90%-ot adok rá, hogy a régi gumik miatt. Elméletileg Bopat haverja hamarosan meghozza az új gumikat aztán azokkal remélem ez megszűnik. És innen kanyarodok el szépen a mai nap második témájához, a gumik korához. A totalcaron nem rég volt egy írás (Amit nem bírok megtalálni. Ha valaki megtalálja légyszi pattintsa be kommentbe!), ami szépen leírta a lényeget, de hátha valaki még nem olvasta. Azon kívül pedig az én listámon már régebb óta rajta volt, mint az övékén. :)

Közben megkaptam a linket. Itt olvasható. Kösz!

Ja és végül még valami. Hazafelé meglett az 56000 mérföld.

Szóval gumik. Sokan elfelejtik, hogy a gumiknak nem csak két paraméterük van a csere szempontjából (barázdamélység és töredezettség), hanem egy harmadik is, mégpedig a kora, ugyanis az összes gumigyártó maximum hét évre ajánlja a gumikat és azt is csak szakszerű tárolás esetén. Ennyi idő után a guminak maga az anyaga kezd el romlani és ez kintről nem feltétlenül látszik. Előfordulhat, hogy egyszer csak minden előjel nélkül szétszakad és ez autópályatempónál azért kellemetlen helyzetet tud teremteni.

Honnan lehet megtudni a gumink korát? Nagyon egyszerűen, mert rá van írva. Persze nem nagyon mondja el senki, hogy hol, de hát ezért vagyok én (és a totalcar :) ). Előbb egy kép:


Itt szépen bejelöltem pirossal a számunkra fontos információt. Nem olvasható annyira könnyen, így ideírom: 237

Ebből a számból az első kettő mindig a gyártás hetét, a harmadik (és az itt nem látható negyedik) pedig a gyártás évét. Az első kettő nem igényel magyarázatot, de az utána levő igen. Ugyanis a 0 szám 1990-t jelöli. A 7 ami a képen is van pedig 1997-et. A 2000-ben gyártott gumi már két hátsó számjegyet kap, ami 00, a 2007-es pedig 07.

Tehát a Deloreanen gyártott gumi 1997 közepén készült, majdnem 14 éve. Azt hiszem bőven megérett a cserére. Ez alapján most pedig mindenki rohanhat és nézegetheti az autója gumiját és eshet pánikba. :)

6 komment

Címkék: vezetés használat

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr692778644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2011.03.30. 12:12:30

pánikba azért nem kell esni, max annak, aki nem használja az autóját ;) én kb kétévente cserélem, mert belemegy annyi km.

egyébként ha addig is, amíg meg nem érkezik az új gumi, azt akarod, hogy ne rázzon a kocsi, vidd el centíroztatni őket (kb 3-5 ezer összesen, helytől függően), megoldja a porblémát.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.03.30. 13:14:08

@scuynat: Azon már túl vagyok, de nehéz azokat a kerekeket centírozni, amik már nem gömbölyűek. :)

hdnctrl 2011.03.30. 14:16:41

aha ;) egyébként azt mondják, hogy kb 5000 km-enként centírozni kell és megcserélni az elsőt a hátsóval (a DMC-12 esetén ez mondjuk eléggé hülyén nézne ki :D ), ha valaki sokat megy a kocsival.

bopat 2011.03.31. 19:47:48

@scuynat: Na azt megnézném, hogyan cseréled ki az elsőt a hátsóval :)
süti beállítások módosítása