HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Néhány szerelési és használati tudnivaló 3.

2011.08.31. 10:00 :: Sidaries

Befejezem az előző felsorolást, aztán jövő héten már valami más lesz.

8. Lambda jelző.

Egyszer ezt már leírtam, de most is itt a helye egy kicsit kibővített verziónak. Van a műszerfalon jobb oldalt egy szép nagy LAMBDA feliratú lámpa. Ez általában nem világít, viszont még Hollandia felé rájöttem, hogy tud és be is pánikoltam, hogy valami baj van, de szerencsére nem így volt. Mindössze annyi történt, hogy letelt egy újabb 30000 mérföldes etap, ami után felgyullad a Lambda szonda ellenőrzésének szükségességét jelző lámpa. Ez után normál esetben meg kell nézni, hogy minden jó-e a szondával és ha baj van, akkor ki kell cserélni.

Mivel ez úgyis akkor gyullad fel majd mindenkinek, mikor nem számít rá, ezért úgysem fogja senki egyből a szervizbe vinni az autót, viszont a marha nagy piros lámpa biztosan az őrületbe fogja kergetni. Ezért jobb, ha ő maga lenullázza ezt a számlálót és majd, ha ideje lesz, elviszi a gépet ellenőrzésre. A nullázás nem egy bonyolult dolog, a sofőr oldali lábtér bal oldalán van egy kis számláló, azon pedig egy gomb. Na azt kell benyomni és kész is.


9. Tankolás.

Nem tűnik egy bonyolult dolognak, pedig ezzel is volt már bajom.

Először is mit tankoljunk? Nem annyira egyértelmű a kérdés, mint amilyennek látszik, ugyanis a kézikönyv két fajta benzintípust ír:

Your De Lorean is designed to operate at factory specifications at UNLEADED GASOLINE only of at least 87 anti-knock index (R+M/2) (91 research octane number).

Kicsit utánanéztem és arra jutottam, hogy a 87-es AKI az amerikai a 91-es RON pedig az európai szabvány és ez a kettő nagyjából azonos. Tehát a Delorean elméletileg 91-es benzinnel már vígan elmegy. Persze ilyen nem nagyon van a magyar kutaknál, szóval a 95-ös tökéletesen megfelelő, a 98-as pedig felesleges. Tehát akkor ott vagyunk a kúton és már alig várjuk, hogy tankoljunk. Ekkor is oda kell viszont figyelni pár dologra. Az egyik (ami lehet, hogy csak nálam van így), hogy a túl habos benzin hajlamos kicsapni miközben tankolok. Emiatt elég óvatosan szoktam tankolni, néha megállva, mert miután a tankolónyílás a csomagtartóban van, nem akarom eláztatni a környéket. Ennek ellenére párszor már sikerült.

A másik pedig, hogy szintén az autó öreg kora miatt csak egy kattanásig tankolok és nem púpozom meg a tankot. Ez azért van, mert ahol a benzin befolyik a tankba, ott a cső és a tank összefogatása nem tökéletes. Emiatt először sikerült a pár rátöltés után néhány liter benzint az aszfaltra tankolnom. Ahogy tudom ez a probléma skynetnél is előjött és a dmctalkon is láttam róla témát, szóval általánosnak vehető.

Érdekesség, hogy amikor még a prototípusokat tesztelték, akkor ez akkor is gondot okozott, ugyanis amikor fejre állítanak egy tesztautót ilyenkor, akkor egy csepp benzinnek sem szabad kifolynia a tankból. Amikor a Deloreant tesztelték, akkor egy kisebb mennyiség kifolyt.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés használat

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr73173450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása