Folytatódik az OT vizsgára felkészülés. Az első felvonás a motor kisebb felújítása volt, a második pedig a mostani kipufogójavítás. Ez után jön még a motortér befejezése és kitakarítása, végül pedig egy kis munka a tetőkárpiton. Most viszont akkor vissza a kipufogóra.
Nem árulok el nagy titkot, hogy egy harminc éves (aránylag sokat a jó meleg Floridában futott) autó kipufogója nem éppen újszerű. A Deloreané is úgy nézett ki, amire a hirdetésekben általában a "korának megfelelő" jelzőt szokták aggatni, némi egyéb hátránnyal. Ezt azért írom, mert volt ugye még márciusban egy kisebb karambolom, ami kicsit megviselte, de ez akkor még nem látszódott így kijavítani sem tudtam. Idővel viszont kiderült, hogy nem annyira patent az állapota, mint gondoltam.
Igaz megjártam közben Írországot, tehát funkcionalitásában nem voltak jelentős gondok, csak optikailag volt szükséges egy kis frissítés. Szóval így nézett ki két hete:
Egy kis magyarázatot azért fűzök az egészhez. Tehát tiszta rozsda az egész kipufogó és ami nem látszik, hogy el is van görbülve, mégpedig úgy, hogy az autó hátuljához képest nem párhuzamos. Ezen kívül ki volt lyukadva, valamint az alsó képen az is látszik, hogy milyen közel van a hővédő lemez az ékszíjakhoz és a dobhoz. Ezt kellett mindenképpen megjavítani és egy kicsit optikailag is rendbe hozni. Múlt hétfőn vittem el az autót a karosszériáshoz és pénteken hoztam el, aki közben elég komoly előrelépést ért el. :)
A végeredmény szerintem nem tökéletes, de megfelelő. Ez azt jelenti, hogy a lyuk be lett hegesztve, ami hallatszik is az autó hangján. Le lett csiszolva és fújva az egész dob és környéke és a hővédő lemezt is kiegyenesítették a kipufogóval együtt. Egy helyen, ahol rettenetes módon el volt görbülve, ott kivágtak egy régi és betoldottak egy új darabot. Pár kép a végeredményről:
Pár kisebb kifogásom azonban van, de nem ér annyit az egész, hogy megint visszavigyem emiatt. Az egyik, hogy a hegesztési varratokat szerintem szebben is el lehetett volna tüntetni, valamint pár egyéb horpadást is ki lehetett volna javítani a dobon. Ez a két hiba látszik is a második képen. Mint említettem, annyira viszont nem vészes az egész, ezek a hibák felületes vizsgálatkor egyáltalán nem látszódnak, OT-n meg lehet, hogy kapok miatta egy hibapontot.
Ami viszont nagyon jó, az az, hogy mikor mentem az egy hét után és megnéztem az eredményt, kicsit paráztam a fizetnivalók miatt és amikor a szerelő erősen hümmögött, akkor az sem javított a kedélyállapotomon. Végül amikor megmondta, hogy hát elég sok lesz, de sajnos ennyi, mert nagyon sokat kellett vele dolgozni, akkor már kezdtem búcsúzni a pénzemtől. 6500 Ft lett. :)