HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Kipufogójavítás

2011.09.07. 10:00 :: Sidaries

Folytatódik az OT vizsgára felkészülés. Az első felvonás a motor kisebb felújítása volt, a második pedig a mostani kipufogójavítás. Ez után jön még a motortér befejezése és kitakarítása, végül pedig egy kis munka a tetőkárpiton. Most viszont akkor vissza a kipufogóra.

Nem árulok el nagy titkot, hogy egy harminc éves (aránylag sokat a jó meleg Floridában futott) autó kipufogója nem éppen újszerű. A Deloreané is úgy nézett ki, amire a hirdetésekben általában a "korának megfelelő" jelzőt szokták aggatni, némi egyéb hátránnyal. Ezt azért írom, mert volt ugye még márciusban egy kisebb karambolom, ami kicsit megviselte, de ez akkor még nem látszódott így kijavítani sem tudtam. Idővel viszont kiderült, hogy nem annyira patent az állapota, mint gondoltam.

Igaz megjártam közben Írországot, tehát funkcionalitásában nem voltak jelentős gondok, csak optikailag volt szükséges egy kis frissítés. Szóval így nézett ki két hete:

Egy kis magyarázatot azért fűzök az egészhez. Tehát tiszta rozsda az egész kipufogó és ami nem látszik, hogy el is van görbülve, mégpedig úgy, hogy az autó hátuljához képest nem párhuzamos. Ezen kívül ki volt lyukadva, valamint az alsó képen az is látszik, hogy milyen közel van a hővédő lemez az ékszíjakhoz és a dobhoz. Ezt kellett mindenképpen megjavítani és egy kicsit optikailag is rendbe hozni. Múlt hétfőn vittem el az autót a karosszériáshoz és pénteken hoztam el, aki közben elég komoly előrelépést ért el. :)

A végeredmény szerintem nem tökéletes, de megfelelő. Ez azt jelenti, hogy a lyuk be lett hegesztve, ami hallatszik is az autó hangján. Le lett csiszolva és fújva az egész dob és környéke és a hővédő lemezt is kiegyenesítették a kipufogóval együtt. Egy helyen, ahol rettenetes módon el volt görbülve, ott kivágtak egy régi és betoldottak egy új darabot. Pár kép a végeredményről:

Pár kisebb kifogásom azonban van, de nem ér annyit az egész, hogy megint visszavigyem emiatt. Az egyik, hogy a hegesztési varratokat szerintem szebben is el lehetett volna tüntetni, valamint pár egyéb horpadást is ki lehetett volna javítani a dobon. Ez a két hiba látszik is a második képen. Mint említettem, annyira viszont nem vészes az egész, ezek a hibák felületes vizsgálatkor egyáltalán nem látszódnak, OT-n meg lehet, hogy kapok miatta egy hibapontot.

Ami viszont nagyon jó, az az, hogy mikor mentem az egy hét után és megnéztem az eredményt, kicsit paráztam a fizetnivalók miatt és amikor a szerelő erősen hümmögött, akkor az sem javított a kedélyállapotomon. Végül amikor megmondta, hogy hát elég sok lesz, de sajnos ennyi, mert nagyon sokat kellett vele dolgozni, akkor már kezdtem búcsúzni a pénzemtől. 6500 Ft lett. :)

4 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr183204041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2011.09.07. 10:16:09

Szép lett ez! :)
Nekem legutóbb az Alfán egy teljes átnézés (alapos), olaj és szűrő cseréje, plusz két ablakemelő kapcsoló cseréje, egy kis takarítással kb. másfél óra meló 5.500 Ft. :D :D :D (természetesen anyagok nélkül)

hdnctrl 2011.09.08. 10:35:01

@dubniczki:
Na persze, de aki ezt neked ennyiért megcsinálta, engem azóta se hívott vissza :D

(De egyébként már nem is kell, úgy tűnik, kész a motor, nem volt komoly baja, kop-kop, ki az?)

dubniczki 2011.09.08. 10:41:02

@scuynat:
Igazából én ezt azóta sem értem. Egy Deloreant azért nem minden nap szerelhet az ember... mind1, Gyuri tudja. :)))
Az Alfát nem Gyurihoz hordom, legalább is most nem nála volt.

Annak viszont örülök, hogy nem volt komoly baja a vasadnak.

Mairtin 2011.09.09. 07:16:18

Véleményem szerint, az ilyen minőségű munkáért ez a kifizetett összeg is sok volt.
süti beállítások módosítása