HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Bérlés, chat és "politika"

2011.10.26. 10:00 :: Sidaries

Tegnap este megkeresett egy fickó, hogy a Deloreant szeretné kibérelni. Ez után arra gondoltam, hogy erről lehet is gyorsan írni egyet a blogra, de aztán ahogy nekiálltam, rá kellett jönni, hogy nem tudnék igazán érdekes dolgokat írni, így a témát éppen csak érinteni fogom néhány másik mellett. Főleg, mert egy korábbi bejegyzésben már foglalkoztam vele és az akkor leírtakkal most is egyetértek.

Úgyhogy röviden csak annyi, hogy mivel már elég régóta megvan az autó, ezért egyre többen tudnak róla és emiatt egyre több megkeresés érkezik, hogy kibérelnék valamilyen formában. Általában nem normál bérlésre gondolnak, hogy itt a pénz, holnap hozom vissza az autót, hanem sokkal inkább egy eseményen való megjelenésre, szülinapra, esetleg egy próbakörre az autóval. Jó példa volt erre a pár hete történt Schönherz Qpás megjelenésem, de idén egész sok sima fotózásos meghívásom is volt. Végül ezt a bérléses dolgot átpasszoltam skynetnek, mert Pesten lenne a dolog és neki azért könnyebb megoldani. Ha meg tudnak egyezni, akkor biztosan lesz a blogon is róla egy bejegyzés.

A következő dolog, amit írni akartam az, hogy egy ideje már van lehetőség arra, hogy a DMCH-val élőben chateljünk. Ezen az oldalon bal felül fel lehet tenni egy kérdést, majd valaki válaszol is rá. Valamikor régebben teszteltem és tényleg működik. Sajnos azt már elfelejtettem, hogy mivel kapcsolatban kértem ki a véleményüket, de azt tudom, hogy jó választ adtak. Az időeltolódás miatt sajnos nem túl könnyű kapcsolatba lépni velük, de közel sem lehetetlen. És mindenképpen egy nagyon jó opció!

És végül még egy DMCH-s dolog. A dmctalkon, dml-en is néha egész komoly vita alakul ki a DMCH-ról és üzleti politikájukról. Már említettem a blogon többször őket és szerintem nyilvánvaló volt, hogy nagyra tartom a munkájukat. Viszont a Deloreanközösség nem annyira egységes, mint ahogy esetleg kívülről látszik. A DMCH csak az egyik cég, amelyik Deloreanek szervizelésével foglalkozik, igaz a legnagyobb. Rajtuk kívül van még PJ Grady, volt a Delorean One és még néhány kisebb cég is. Ezen kívül pedig vannak még a DMCH-val szoros kooperációban levő szervizek amerikaszerte (és Ed Európában), viszont ezek a cégek nem tartoznak a DMCH közvetlen fennhatósága alá. A DMCH viszont nagyságát kihasználva, hajlamos az egész Deloreanközösség nevében fellépni és nyilatkozni. Engem ez személy szerint nem zavar, de van, akit igen és főleg ebből vannak a viták. Legutóbb pont a DMCEV miatt alakult ki egy ilyen összetűzés. Az emberek nagy része örült az új autónak, de voltak, akik szerint ez egy jó Delorean tönkretétele volt, mások szerint megint csak egy kis reklám, amivel a DMCH monopóliumot épít ki és ez majd mindenkinek rossz lesz. Nem értek egyet ezekkel a véleményekkel. Szerintetek?

23 komment

Címkék: közösség

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr623328228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2011.10.26. 12:16:32

1. Szerintem a DMCEV nem tönkretétel, manapság egy teljesen racionális lépés, bár ahogy írtam, a Tesla jobban áll ilyen téren, de hát az nem is egy "ikon".

2. Én eddig az Edtől rendentem Hollandiából, ő meg tudtommal a DMC Houston kínálatát adja itt az EU-ban (és alig tesz árrést az amcsi árra). Ha nem mennek fel az árak a monopólium miatt, akkor nem zavar, ha de, akkor de :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.10.26. 13:24:06

@scuynat: 1. A Tesla azért csinálja már ezt egy ideje.
2. Ed tényleg a DMCH embere.

bopat 2011.10.26. 16:54:16

Ed azért rátesz az árakra nem keveset. Ha most pl sokkal többe kerül euroban a cucc mint dollárban amikor 1 eur kb 1.4USD, akkor mennyi lesz ha 1-1 lesz az arány?
Ed drága, de sajnos ha kevés cuccot veszel vagy gyorsan kell, akkor nincs más lehetőség.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2011.10.26. 19:19:34

@bopat: Azért a vám és áfa nagyon sokat számít. Sokszor néztem árakat a delorean.com-on is és ezeket beleszámítva már nem sokkal olcsóbb. Annyival meg főleg nem, hogy megérje parázni a hosszú szállítás miatt.

bopat 2011.10.26. 19:48:55

Vám 10% áfa mindenhol van, akár innen veszed, akár kintről. No meg ott az áfa csak 19% nem 27%...

hdnctrl 2011.10.27. 18:33:11

a dmch-n látható usd-s árakra rá kell tenni 10% vámot + 25 (27) % áfát.

az ed eur-os áraira viszont semmit.

Lézer93 2013.03.19. 11:53:41

Én is épp azt kerestem, hogy hogyan tudnám felvenni a kapcsolatot valamelyik blogvezetővel! Én is szeretnék bérelni egy Delorean-t. A barátnőmmel 2013.04.14.-én leszünk egy évesek, és mindketten imádjuk a Vissza a jövőbe sorozatot, és rajongói vagyunk magának a járgánynak is. Gondoljatok csak bele, milyen romantikus lenne, az évfordulónkon egy Deloreanben csücsülve gurulnék a házuk elé! :))) nem tudom az ötletem megvalósítható-e, és, ha lehet akkor milyen árban lehetne bérelni. Diák lévén sajnos kötöttek a lehetőségeim! Kedves tulajok, van reményem? ;) Üdvözlettel: Lézer

hdnctrl 2013.03.19. 13:06:39

Autót sofőr nélkül nem fog egyikőnk se bérbeadni furikázásra, ezt szerintem Sid nevében is mondhatom.

De gyertek ki április 6-án a Felvonulási térre és megbeszéljük (ettől függetlenül ne nagyon reménykedj abban, hogy a kocsit sofőr nélkül megkapod).

Előtte viszont regisztrálj a delorean.hu/forum oldalon!

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.03.19. 13:54:14

@scuynat: Egyetértek. Szívesen megmutatom az autót és viszlek mindegyikőtöket egy körre, de egyébként sajnos nem adom oda. Volt róla szó, de nem éri meg az idegeskedést.

@Lézer93: Viszont április 6-án tényleg várunk a Felvonulási téren! Jó mulatság lesz. :)

Lézer93 2013.03.19. 16:47:39

óóó ez a dolog így ebben a formában is kiváló lenne! Persze megértem, és valószínűleg én is így lennék vele, lehet, hogy beindítani is csak tökéletes körülmények között tenném ;) De ez az "elviszlek titeket egy körre" azt arra értetted, hogy abban az időpontban amit én mondtam, vagy 6.-án?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.03.19. 17:48:24

@Lézer93: Április 6-ra gondoltam, mert nem pesti vagyok, ezért sokkal neccesebb lenne az adott nap. Persze ha aznap eljöttök Komáromba akkor lehet róla szó akkor is. :)

Lézer93 2013.03.19. 18:11:26

Igazából én se vagyok pesti, csak itt tanulok, valójában Kecskeméten élek! :D Ami még messzebb van, mint Pest, de ki tudja, lehet hogy letudnék szervezni az adott napra egy fel utat, elvégre, egyszer van ilyen alkalom, megnézem mik a lehetőségeim, ha viszont nem, akkor ahogy mondani szokás, előbb lesz Karácsony :D

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.03.19. 18:48:08

@Lézer93: Hát még mindig jobban jársz vele mint ha Komáromba kéne jönni. :)

Lézer93 2013.03.19. 20:06:44

ki tudja, még az is lehet megoldható lenne, ebben az esetben annak is utána nézek, azt hogy tudnám megoldani ;)

Lézer93 2013.04.16. 13:16:13

Sziasztok! Újra jelentkezem, még továbbra is jó lenne, egy próbakör szerűség a járgánnyal, legalábbis, tudom, h a barátnőm biztos el fogja sírni magát a gyönyörtől ( a szenem :D ) . Esetleg ti lesztek Valamikor Budapest környékén májusban, vmi autóshow-n? Mert mindenképpen májusban lenne jó. Ha nem akkor még Győrbe is elviszem, a lényeg az élmény :D

Lézer93 2013.04.16. 13:18:02

Bocs Kómárom, csak nagy az izgalom, és elírtam :D

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.04.16. 15:32:57

@Lézer93: Nézzed meg a legújabb bejegyzést. :)

hdnctrl 2013.04.17. 09:36:03

@Lézer93: én is javaslom a write only mód kikapcsolását ;)

Lézer93 2013.07.06. 20:00:15

sziasztok! Nah végre felszabadult ember lettem. Nem tudom él-e még az az ajánlat, hogy elvinne vmelyikőtök egy próbakörre a barátnőmmel! ;) Mikor lesztek vmi Shown a közeljövőben pesten, vagy bárhol? Esetleg ott lehetne?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.07.07. 18:10:07

@Lézer93: Fogalmam sincs, hogy mikor leszünk arra. Nézzed a blogot, hétfőnként mindig bejelentem merre megyek. Az egyetlen biztos pont számomra a Komáromi NAAF augusztusban.

Lézer93 2013.07.07. 22:06:42

Húh oksa, mindenképp követek mindent, remélem végre sikerül ;) És mégegyszer köszi ;)
süti beállítások módosítása