HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Fejlesztések - Alváz

2011.11.11. 10:00 :: Sidaries

Ez a mostani egy rövidebb bejegyzés lesz, de annál fontosabb. Először is egy kis redundáns alapozás.

A Delorean alváza a Proto-1-től kezdve elég hosszú evolúción ment keresztül. A Proto-1-nek nem volt még rendes alváza, csak két acél segédkeret. Az evolúció alatt aztán alvázas lett az autó és akkor már a DMC szerette volna rozsdamentes acélból készíteni. Ezt aztán költséghatékonysági szempontok miatt elmaradt és végül sima lágyacélból készült el. A rozsdamentességre viszont igyekeztek így is figyelni és ezért kapta az epoxybevonatát. Ez a megoldás sokáig jól szolgál, de 30 év elteltével az epoxy elveszti rugalmasságát és megrepedezik. Ez alá a repedések alá pedig már be tud jutni a víz és így tud rozsdásodni. Erre láttam egy szép példát 2009-ben még Hollandiában.

alvaz-rozsdas.jpgHabár elég rettentően néz ki, vannak nála rosszabbak is. És szinte minden esetben javíthatóak. Persze nem újraepoxyzzák őket, hanem egy alapos rozsdátlanítás után galvanizálják. Ezzel a módszerrel az összes eredeti alváz felújítható és életéhez újabb 30+ év adódik. Nagy hátránya az egésznek, hogy ehhez aztán darabokra kell szedni az autót, így ára elég magas. Főleg a "ha már egyszer úgyis nekiálltunk..." mentalitás miatt. Egyszer majd én is eljutok eddig, de egyelőre nagyon távolinak tűnik. Mindenesetre egy szép galvanizált alváz így néz ki:

alvaz-galvanizalt.jpgÉs végül jön minden alváz omegája, a mindenki által vágyott, tökéletes, utolérhetetlen, DMCH-s rozsdamentes alváz. Csodálatos, tökéletes, kurva drága, de akkor is minden Deloreantulajdonos vágyálma (az enyém legalábbis :) ).

Kicsit komolyabbra véve a szót, tényleg egészen komoly dolog. A legnagyobb előnye a rozsdamentességen túl, hogy a sima alvázzal szemben univerzális. Normál esetben a manuális és automata váltós alvázak különbözőek és nagyobb hegesztések nélkül nem kompatibilisek egymással. Ebből viszont egy fajta van és manuális vagy automata váltót is rakhatunk alá. Kép is van, de a második Írországos videómban is megnézhető 15:58-tól.

alvaz-rozsdamentes.jpgVan még egy másik rozsdamentes alváz is, a Pearce Design általi Permaframe. Egy baj van vele, az hogy már nem gyártják, ezért csak használtban lehet hozzájutni, az pedig érthető módon elég ritka. Újonnani ára 6000$ volt.

Árakat direkt nem írtam a többi verzióhoz, mert általában egyedi megegyezés alapján megy. Ha valakinek az alváza csak kicsit rozsdás értelemszerűen olcsóbban galvanizáltat, mint akiéből már alig maradt valami. Irányárként több ezer dollárra, euróra kell felkészülni, messze ez a legdrágább egyedi alkatrész az autóba. Okkal.


Szólj hozzá!

Címkék: fejlesztések

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr63367578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása