HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Fogyasztás ...

2012.02.08. 10:00 :: Sidaries

Most egy olyan bejegyzés jön, ami a blogot régóta olvasóknak nem lesz túl érdekes, viszont az új érdeklődők és a Google kereső számára mégis jó lesz, ha összefoglalom. Ez pedig az autó fogyasztása. Most, hogy már megvan a Delorean lassan négy éve, elég sokat mentem vele és elég sok helyzetben használtam. Már látom, hogy mi az ami jó az autónak és mi az amit rosszabbul visel.

Kezdjük akkor a gyári adattal, ami 9-13 litert ad meg 100 kilométerenként. Annyit elmondhatok előre, hogy ezek az adatok megállják a helyüket, én is általában ezek közötti értéket mértem, bár vannak különleges esetek.

Először is amikor nem rendeltetésszerűen használom az autót, tehát csak ökörködök, túráztatom a gépet napokon keresztül vagy ha csak beindítom, megyek egy kisebb kört és bemelegedés után már állítom is le, akkor sokkal több is lehet ez az érték. Azért 18 liter fölé még nem sikerült vinnem, de ez igencsak ritka. Jellemzően a téli szünetben szokott előfordulni vagy autós találkozókon.

Normál használat esetén a vegyes fogyasztás 10-11 liter körül alakul. Ebben van közút, város, sok megállás elindulás. Szóval normál használat, nem is tudom minek magyarázom. Gondolom a városi menet közben jön a 13 liter, a közúton pedig a 9. Külön még nem mértem.

Viszont van néhány egyéb eset. Fontos, hogy ez az autó - mint annyiszor említettem már - egy GT. Beülsz, elindítod és kimész vele a világból. Két ilyen hosszú utam volt eddig, amikor Hollandiába és Írországba mentem el vele és azt kell, hogy mondjam, hogy ilyenkor érzi magát a legjobban, mert ilyenkor a fogyasztása 9 liter alatt marad. Hollandia felé 8,2, Írország felé pedig egy 7,8-as fogyasztási adat volt a legjobb. Mindkét esetben két személlyel cuccokkal felpakolva, minimális légkondival mentünk 120-130 km/h-s sebességgel.

Egy másik dolog, hogy az enyém manuális váltós, ami a fogyasztásra jótékony hatással van. Az automata Deloreanek fogyasztása ennél némileg magasabb, az általános tapasztalatok szerint pár literrel. Viszont mikor skynet a sajátjával jött hazafelé Írországból, sokszor csúszott bele a 20 literes sávba is, de az ő autója elég érdekes, így ezek az adatok még felülíródhatnak és szerintem fognak is. Én 10-15 literes átlagot becsülök az automatákra.

tankolas.jpg 

 

3 komment

Címkék: használat

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr624074708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2012.02.08. 12:27:53

Vagy a fórumban, vagy már itt írtam, hogy a Belfast -> Budapest útra 12 literes átlag jött ki.

Majd meglátjuk egyébként, hogy megy-e lejjebb a városi fogyasztás, mert szerintem az se tett túl jót neki, hogy 1200 az alapjárat, és ezt most végre megnézik a szervizben.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2012.02.08. 12:55:12

@scuynat: Igen, írtad, hogy az út végére jelentősen mérséklődött, de nem emlékeztem az értékekre, bár szerintem itt írtad.

bopat 2012.02.09. 19:13:21

No majd én kíváncsi leszek az enyémre. A 10 literrel kiegyezek, átlagban persze.
Ennyit megér az automata.
süti beállítások módosítása