HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Sir Kenneth Cork - Egy felszámolóbiztos emlékei I.

2012.03.09. 10:00 :: Sidaries

Ahogy azt már a korábbi bejegyzésekben említettem, Sir Kenneth Corknak hívták a DMCL csődbiztosát. Önéletrajzi könyvében életének erről a fejezetéről is ír és én most ezt fordítom le. Könyve címe: The Cork on Cork, és az amazonról megrendelhető. Én megrendeltem, mert sajnos a cikk utolsó harmada hiányzik és sehol a neten nem találom. Remélem megérkezik a könyv, mire odaérek. A szövegről csak egy kis megjegyzés még így elöljáróban: Az előző általam fordított szövegekhez hasonlítva igazán élvezetes ezzel a szöveggel dolgozni. Mégpedig azért, mert habár elég nehéz, de rendkívül választékos és szép szöveg. Általában egyszerű közangolból fordítok, de itt végig látszik valami nemesség a szerkezetben. Sir Kenneth Cork úgy vélem nem csak nevében Sir. Ezt azért tartottam fontosnak megjegyezni, mert nem hiszem, hogy ezt az extra tartalmat át tudom adni.

sirkennethcork.jpg

Közvetlenül mielőtt megkezdtem munkámat, mint Lord Mayor of London egy ajánlat érkezett az Észak Írországi Fejlesztési Ügynökséghez ( Northern Ireland Development Agency - NIDA) aminek fizetés nélküli (visszautasítottam a kormány 10000 fontos éves fizetésű ajánlatát a szabad véleménynyilvánításért cserébe) elnöke voltam, hogy vegyük fel a kapcsolatot Mr. John Z. Deloreannel, egy amerikaival, aki egy saját tervezésű kétüléses sportautót szeretne gyártani és ehhez keres megfelelő helyszínt. A jövendőbeli gyárának egyik lehetséges helyszíne Észak-Írország volt. A NIDA átnézte az ajánlatot, majd nemet mondott, mert úgy gondoltuk, hogy ez nem az amit támogatnunk kéne.

Arról szólt a terv, hogy John Delorean egy céget alapít Ulsterben, ami az Egyesült Államokban levő anyavállalat leányvállalata lesz. Az anyavállalat birtokolja az autó eladási jogait és ez a cég teljes egészében John Delorean tulajdonában lesz. Tehát az ulsteri egység csak a gyártással fog foglalkozni és minden egyes legyártott autót "elad" az anyavállalatnak. Emiatt mi itt Britanniában semmiféle befolyással nem bírtunk volna a michigani székhelyű amerikai Delorean Motor Company-re, sem pedig azok pénzügyeire - bár később bebizonyosodott, hogy ezt mégis meg tudjuk csinálni.

A NIDA megfogadta a tanácsomat és nem tett lépéseket. Mint kiderült, a tanácsom nem volt megfelelő és a gyár mégis felépült Dunmurryben, Nyugat Belfastban. A gyár és az azt birtokló anyacég akár sikeres is lehetett volna, mert a brit kormány bizalmat szavazott neki és úgy döntött, hogy támogatni fogja. John Delorean pedig elfogadta, hogy a michigani cég vezetőtanácsában két brit is helyet kapjon, hogy az angol érdekeket képviselhessék, bár a Brit kormány ennél nem is kért többet. Ugyanannyi pénzügyi ellenőrzésük volt a cégben, mint amennyi a Monsantoban vagy akármelyik nagy multinacionális cég leányvállalataiban volt, akik jelen voltak Észak Írországban.

Az Ír hivatalnokok egyszerűen így működtek. Örültek a Delorean Motor Companynek, mert ez számukra csak egy újabb olyan cég volt, amellyel az egy csoportba tartozók eddig minden részvevőnek hasznosnak bizonyultak. Az a tény viszont sajnos elkerülte a figyelmüket, hogy a cég nem dúskált a pénzben. A michigani székhelyű anyavállalat pedig szintén komoly alulfinanszírozással küzdött és az egyetlen üzlete az volt, hogy az írországi gyárnak itt volt a főnöksége.

A gyár beindulása utáni első tél után az eladások nagyon jól alakultak. Volt pár elkerülhetetlen mérnöki hiba, de az egykori Chrysler dolgozók által kiképzett munkaerő gyorsan tanult. Az egész gyár elkezdett úgy működni, ahogy kellett és John látta, hogy álma valóra válik. Mivel minden pénzt kivont az anyacégből, hogy az ír gyár működjön, úgy döntött, hogy nyilvános részvénykibocsátásba kezd. A korai eladási adatok miatt túlzottan optimisták voltak az előrejelzések és a DMC felvett további ezer embert és a sorokra vezérelte őket. Viszont ezek az emberek már nem kaptak olyan jó kiképzést és így az ideálisnál sokkal több hibás autó került le a sorról, amiket aztán Michiganben kellett kijavítani. Ráadásul ezzel egy időben rettenetes idő köszöntött Észak Amerikára és az eladások visszaestek. A sportautó hirtelen alacsony prioritásúvá vált, ami lehet, hogy jó játékszer fiatalembereknek, de közel sem olyan fontos katasztrófahelyzetben. 

A 30 millió dolláros bankhitel gyorsan elfogyott, a belfasti gyár pedig további 10 millió dollár értékű autót gyártott le, amit a Delorean Motor Companynek kellett volna kifizetni, de mint kiderült, az egyedüli vevő kifogyott a pénzből. Ekkor a cég újabb hitelhez folyamodott a bankhoz, a bank hajlandóságot mutatott erre, de azért bekéretett pár dokumentumot. Viszont amikor szembesültek a csökkenő eladásokkal meggondolták magukat, a dokumentumokat pedig extra biztosítékként maguknál tartották. Hirtelen nem volt miből fizetni az északír dolgozókat, a villanyszámlát, a beszállítókat. Ez volt az a nagyon komoly krízis, ami James Priort, Írország frissen kinevezett miniszterét arra sarkalta, hogy a segítségünket kérje.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: történelem dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr34083413

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: bonousa.com 2018.06.10. 13:34:38

Ellopják a Vatera-felhasználók fiókjait - [Telepítő]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása