HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Egy hasznos és egy érdekes változás

2012.06.29. 10:00 :: Sidaries

Ahogy a cím is mondja, ma két változásról lesz szó. Egyik sem az a hihetetlenül fontos és látványos, de egy említést megér mindkettő. Mindkét változás a nagyon korai autókra jellemző.

Az első a műanyag légterelő változása a motor felett. A korai autók (nem tudni pontosan melyik VIN számig, de kb. 1500-ig) légterelőjének a gerince vékony, míg az ez utániaké vastag. A változtatás oka nagyon egyszerű. A vékony könnyedebbnek, stílusosabbnak néz ki, viszont sokkal törékenyebb is. Ha a tulajdonos a szükségesnél nagyobb erővel csukja le - ami nem túl nehéz - akkor ez a gerinc megroppanhat vagy eltörhet. Gondolom már a gyárban is észrevehették ezt a hibát, ezért javították gyorsan.

vastaglouvre.jpgNekem természetesen már a vastagabb verzió van és valószínűleg skynetnek is. Bopat autója viszont jó eséllyel még a vékony verziót kapta. Képem arról nincsen, de az enyémről és egy dmctalkról lopott kép segítségével egy vékonyról igen.

vekonylouvre.jpgA vékony verzió természetesen már nem kapható, maximum bontott autókból hozzáférhető. Viszont ha valakinek megroppan akkor sincsen világvége, mert van egy extra erősítés, ami felszerelve újra meg tudja tartani a műanyag súlyát.

A második változtatás a szokásos "Márpedig ilyen nem létezik egy normális gyárban!" sorozatot erősíti. Ez nem is változtatás, hanem egy olyan gyári hiba, ami miatt nem zavartatták magukat túl sokan. Nagyjából a következő történhetett:

Murphy, a rendkívül lelkes, ám az alkoholt az átlagosnál jobban szerető ír munkás valamikor 1981 elején megünnepelte a születésnapját és új munkahelyét a Delorean Motor Companynél. Ennek köszönhetően egy csodálatos hétvégén az indokoltnál közelebbi barátságot kötött a whiskeyvel és a kocsmáros Mary nevű lányával, bár a második most számukra lényegtelen. A hétfő reggelt mérsékelt örömmel és kissé kótyagos fejjel kezdte a gyárcsarnokban, viszont mivel a munkahelyét megbecsülte, ezért igyekezett a munkáját minél jobban és minél hatékonyabban végezni. Egy gond volt csak, hogy műszakvezetőjének utasítása, hogy: "Murphy, fúrjál szép kerek lyukakat a csomagtartók bal oldalába, hogy mögé rakhassuk az ablakmosótartályokat!" neki nem ment át teljes egészében - mert még mindig az előző este hatása alatt volt -, hanem csak egy enyhén tömörített verzió, miszerint: "Murphy, fúrjál ... lyukakat ... a csomagtartók ... ba!". Murphy pedig nekiállt fúrni és fúrt egész nap és másnap és egészen addig míg le nem állították. Mert bizony Murphy nem tökölt. Ha valaminek nekiállt, akkor az csinálta tisztességgel.

Hát így került a korai autók egy jó részének a csomagtartójába a bal és jobb oldalra is lyuk az ablakmosótartálynak. Elgondolkodtak hát a főnökök, hogy most mitévők legyenek, mert hát mégsem lehet sok száz enyhén hibás kasznit kidobni azért, mert Murphy kicsit figyelmetlen volt. Javítani viszont ennyit nem lehet, mert az időben és pénzben is túl sok lenne. Aztán jött az ötlet:

kupakjobboldalon.jpg"Rakjunk rá kupakot!"

(Igazából annyi történt, hogy a korai pár száz autó üvegszálas részén mindkét oldalon van hely ablakmosótartálynak, pedig csak a bal oldalon van tartály. Semmi haszna, senki sem tudja miért van ott az extra lyuk, mögötte nincsen semmi. Valószínű valami gyártási hiba lehetett és nem akarták kidobni az enyhén hibás kasznikat, de ez így leírva túl unalmas lett volna.)

4 komment

Címkék: fejlesztések dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr874615442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2012.06.29. 10:35:51

mi volt Murhpy keresztneve? :)

dubniczki 2012.07.02. 10:41:19

:D :D :D :D jó sztori!

bopat 2013.09.24. 15:23:40

Jaja az enyémben ez van...
Hülye írek.
süti beállítások módosítása