HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Szélcsatornás tesztek

2012.08.27. 10:00 :: Sidaries

A mai bejegyzés is egy autóval és egy kisebb történettel indul. Az 559-es Deloreanről és második tulajdonosáról lesz szó. A második tulajdonos idén májusban jutott az autóhoz és az előző tulajdonos elég sok történetet tudott az autó elmúlt 30 évéből, azonban egy rész volt, ami a leendő tulajdonost igazán érdekelte. Ez pedig az volt, hogy az első tulajdonos szerint ezt az autót használták a gyári szélcsatornás tesztekhez, elsősorban pedig a hátsó légbeömlő tesztjéhez.

Megdönthetetlen bizonyítékai nincsenek csak közvetett dolgok. A legfontosabb, hogy míg a bal hátsó ablak teljesen normálisan néz ki, addig a jobb hátsó (ami mögül a motor a levegőt kapja) indokolatlanul vastag szigetelőréteggel rendelkezik ahogy a következő képen is látszódik:

hatsoablakok.jpgElég jól látható a különbség. A leendő tulajdonos először sima ablaktörésre gyanakodott és egy túlbuzgó szakemberre, de miután átnézte 30 év szervizdokumentációját nem talált említést az ablak cseréjéről. Szemben az autó körülbelül összes többi alkatrészével. Ezen kívül az acélelem és a műanyag karosszéria is érintetlen, tehát biztos, hogy az autó nem volt törve azon a helyen. Ezen kívül az autóban mindössze 4641 mérföld van, ami tovább csökkenti a lehetséges baleset esélyét.

Viszont ez az egész csak egy érdekes pletyka amíg nincsenek bizonyítékok. Amik eddig mellette állnak a fentieken túl:

- Nagyon korai autó. Ezeket még gyakran használták különféle tesztcélokra. Az 558-as (ami ugye csak egyel korábbi) például bizonyítottan a Legendnél volt turbóval kapcsolatos szereléseken addig, míg el nem veszett.

- Az első tulajdonos is tisztában volt az autó korai voltával és a beszélgetésekben a pre-production (előgyártás) szót használta az autóval kapcsolatban, tehát ért ezekhez az autókhoz, nem pedig csak fel akarta verni az árat.

- A tömítés nagyon jól láthatóan elüt a többi tömítés színétől. Valószínűleg a teszthez eltávolították az ablakot, majd miután visszaszerelték úgy tűnik, hogy a szerelő optikailag nem akarta rendbe rakni, hanem csak az ablak megfelelő működését szerette volna elérni.

Ellene szól azonban a dokumentációk teljes hiánya és az, hogy az ilyen teszteket inkább prototípusokon szokták végezni, nem pedig a már sorozatban gyártott autókon. Én magam sem hallottam még arról, hogy valaha szélcsatornás teszteket végeztek volna a Deloreaneken. Bár a DMC-nél ugye a fene sem tudhatja. :)

Szerintetek?

4 komment

Címkék: történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr704728076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2012.08.27. 11:30:48

Én simán el tudom képzelni, hogy ez egy tesztpéldány dokumentáció nélkül. Amilyen kupi ott volt... :)

hdnctrl 2012.08.27. 13:01:00

Az enyémről is mondtak mi mindent, oszt mégiscsak egy sima gyári motor van benne, meg az EU spec is csak utólag lett belekókányolva (illetve a katalizátort azt szépen szedték ki, a többi volt gány). Én tuti nem adnék több pénzt egy ilyen autóért, mint egy átlagosért.

ArtWolf · http://artwolf.blog.hu 2012.08.27. 23:48:11

@scuynat: átlagos DeLorean... Az milyen? :D

hdnctrl 2012.08.28. 00:21:18

@ArtWolf: a kb 6000 megmaradt autóból azért lehet egy mediánt meghatározni ;) egyébként olyan, amelyikért nem kérnek olyan indokból több pénzt, hogy részt vett valami teszten vagy proto volt stb.
süti beállítások módosítása