HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Fekete alvázak

2012.09.07. 10:00 :: Sidaries

Sokszor gondoltam úgy, hogy nekem már nem lehet Deloreanekkel kapcsolatban újat mondani. Jó, persze részletkérdésekben, érdekes történelmi részletekben igen, de általános dolgokban nem. Aztán mindig belefutottam valamibe, ami miatt megint átértékelem az elbizakodottságomat. Jöjjenek hát azok az autók, amiknek az alváza nem szürke, hanem fekete!

Mert milyen is a Delorean alváza alapból? Egy sima acélalváz epoxybevonattal. Ennek normál esetben szürke a színe, ahogy ezen a képen is látszik (az egykori rozsdafoltoktól most vonatkoztassatok el):

szurkealvaz.jpgEzzel szemben van sok autó, aminek a szürke alvázára rá van kenve még egy fekete réteg is. Ilyen beállítású képet nem találtam, de a következő két képen is látszódni fog az a kátrány szerű izé, ami az egész alvázat beborítja:

feketealvaz1.jpgfeketealvaz2.jpgVan viszont még egy kérdés. Hogyan került az oda? Nagyon úgy tűnik, hogy nem gyári opció volt, hanem vagy viszonteladói vagy QAC megoldásként kenték fel az autókra. A 70-es években elég gyakori volt, hogy a gyárilag nem túl jól alvázkezelt autókat a viszonteladó saját pénzen (kb. 15$) feljavította, majd így drágábban (kb. 150$) el tudta adni őket és ez a fekete massza volt az a bizonyos alvázkezelés. Valószínűleg a DMC viszonteladók (akik általában más márkákkal is foglalkoztak) is így tettek. Úgy tűnik azonban, hogy nem csak ők, hanem a QAC-ok is benne voltak a buliban. Itt már jobb kérdés a miért, elvégre ők tisztában voltak vele, hogy a Delorean megkapta az epoxys védelmét. Ez viszont azért lehetett, mert 1981 novemberétől elég sok autó maradt a dokkokon, közvetlenül az óceán mellett a sós levegőn. Valószínűleg előfordult, hogy ez a fajta sokszor egy-másfél évig tartó rideg tartás kikezdte a futóműalkatrészeket, és esetleg a kevésbé jól sikerült alvázvédelmeken is rozsdapöttyöket okozott. Hát lekenték ők is, hogy elfedjék ezeket a hibákat. Ez megmagyarázná azt is, hogy miért jellemzőbb ez a szín a későbbi autókon. Mellesleg a keleti parti autók többször vannak lekenve, ami meg gondolom azért lehet, mert ide a végén már olcsóbb volt áthozni az autókat, mint Kaliforniába.

Ez a fekete festék egyébként valami sima spray szóval nem volt vele egy nagy művészet átfújni az autót, bő 10 perc alatt lehetett vele végezni. Felhordás után ez az új réteg megkeményedik és amíg meg nem töredezik, addig védi az alvázat. Tehát végülis ugyanaz a működése, mint az epoxyé. Van viszont két hátránya is. Az egyik, hogy egy idő után koszosnak tűnik és az alváz csúnya lesz tőle. A másik, hogy ahogy ráfújták ezt az anyagot az alvázra nem szórakoztak a csavarokkal és emiatt az összes csavar a környéken be van ragadva és alig lehet kiszedni őket. Emiatt többen is írták, hogy ha egyszer kiszedik az alvázat az autó alól, akkor ezt a spraymaradványt is leszedik róla.

Hát íme még egy dolog amire Deloreanvásárlás közben oda kell figyelni.

Szólj hozzá!

Címkék: fejlesztések

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr504755288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása