HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Mutáns Deloreanek II. - Kabrió

2013.01.04. 10:00 :: Sidaries

Sokszor szoktam mondani találkozókon és úgy általában érdeklődőknek - főleg amikor az ajtókról van szó - hogy a Deloreanből nem nagyon lehetne tetőablakosat, netalán kabriót csinálni, mert túl masszív hozzá az a tetőszerkezet. Teszem ezt annak ellenére, hogy márpedig létezik (legalább) egy kabrió Delorean és egy jó ideje már tudok is róla. Természetesen ez is Rich W. munkája, VINje 5892. 

deloreanworldconvertible.jpgRich az első benyomását az egyik 1987-es téli Delorean Worldből szerezte, aminek a címlapján egy kabrió Delorean rajz volt látható. Ezt a rajzot egy Theodore C. Alexander nevű művész készítette a DOA és a Delorean World megbízásából. Ez után Rich több skiccet is készített, de nem foglalkozott különösebben a dologgal. Akkor támadt fel újra az érdeklődés, amikor 2000-ben sikerült neki John Delorean találkoznia a DCS-en.

deloreanconvertibleoriginal.JPGAztán 2001-ben elment a DMCH egy nyílt napjára és az ott kiállított dokumentumok között meglátott egy Delorean kabrió rajzot is. Mint kiderült, a columbusi raktárkészletben találták és aznap ki is sorsolták. Végül nem nyerte meg, de sikerült róla képet készítenie.

Mikor aztán 2001-ben és 2002-ben sikerült két tűzkáros Deloreanhez hozzájutnia, amik közül az egyiknek a teteje is menthetetlen volt, eljött az ideje a kabrió megépítésének. Az autó azóta is fejlesztési fázisban van, mert habár menetképes, de sok finomításra van még szüksége, mint például valami tetőszerkezet összeeszkábálása. Az még nem eldöntött, hogy kemény vagy könnyű szerkezetű tető lesz.

deloreanconvertiblefiberglass.jpgA munka 2002 tavaszán kezdődött, Először a megégett acélpanelekből vágta le a felesleges részeket, majd egy üvegszálas hátsórészt építettek. Ennek egy kezdetleges verziója van a felső képen. A 2002-es DCS-re aztán elkészült az első verzió.

deloreanconvertible2002.jpgKésőbb kiderült, hogy más - egy Marty Maier nevű fickó is - kabriót készít. Elég sok beszélgetés után aztán Rich 2010-ben megvette Marty autóját, mert habár általánosságban hátrébb járt az ő projectjénél, de egyes esetekben, mint például az alváz megerősítésében jobban állt. A vétel ellenére Rich még nem döntötte el, hogy a két autóból rak össze egyet vagy mindkettőt befejezi valamikor. Ebben az időben Rich autója így nézett ki:

deloreanconvertible2010.jpgPersze a munka nem állt meg. Azóta már vannak új ülések, új hátsó üvegszálas rész, szárny, üvegszál erősítés, egy új légbeömlő, de ezekről nem találtam igazán jó képeket, csak részleteket. Ha majd végez Rich, akkor én is frissítem ezt a bejegyzést. 

Ezen felül már csak egyetlen dolog van, ami engem nagyon érdekel az autóval kapcsolatban, de nem tudtam rendes információt szerezni róla. Az ajtók. Soha, egy képen sincsen nyitva és nincs is róla szó szinte sehol. Csak a tervekről, miszerint lambóajtókat tervez Rich a járműre.

deloreanconvertibledoors.JPG

5 komment

Címkék: egyéb autó

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr914996102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2013.01.04. 22:24:38

ajtóra van ötlet: www.youtube.com/watch?v=sGDob_IM4ds már ha a hasmagasság megengedi.
esetleg: www.youtube.com/watch?v=EXp2CnPq-os
vagy csak szimplán behegesztve, és lazán be kell ugrani. :)

engem amúgy inkább a motor lefedése érdekel, ha jól emlékszem hajlamos a motor melegedni, nem vagyok biztos benne hogy jót tesz neki a levegőtlenség.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.01.05. 10:40:50

@Rocko-: Nekem úgy tűnik, hogy egyelőre még csak be van hegesztve. A hűtés meg engem is érdekelt, de nem írt róla semmit, csak hogy valamit módosított rajta. Az meg azért elég kevés.

Rocko- 2013.01.05. 10:49:27

@Sidaries: a rajzolt képeken amúgy van valami légbeömlő (egy sima rácsozás, egy Naca beömlőpár), de a valóságoson pont nem látszik.
na majd a 2015-ös találkozón megnézed. ;)

sgarde 2013.01.06. 09:50:07

Azért kell a lambóajtó, mert az is felfelé nyílik ?! ;-)
Egyébként láttam már alacsony költségvetésű kabriósítást(nem Delorean). Ajtó lehegeszt - tető levág. Aztán lehetett beugrálni, mint Magnum a Ferrariba. Remélem Rich ennél többre képes.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.01.06. 10:33:10

@sgarde: Hát majd meglátjuk. Mondjuk a behegesztett ajtó szerintem lassan nem lesz opció, mert ahogy néztem Rich nem olyan fiatal már. :)
süti beállítások módosítása