HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Biztonsági visszahívások III.

2013.04.19. 10:00 :: Sidaries

A harmadik és egyben utolsó visszahívásról 1982 július 16-án ment ki a levél a vásárlóknak és a márkakereskedőknek. A hiba alapja az volt, hogy az inertia switch (magyarul boruláskapcsoló) hibásan működhet. Ennek a kapcsolónak az a szerepe, hogy ütközés esetén leállítja az üzemanyagpumpát, de a közlemény szerint ez nem minden esetben történt meg, valamint olykor akkor is leállította azt, amikor nem volt ütközés.

A probléma az összes '81-es (VIN 560 - VIN 7199) és '82-es (VIN 10001 - 11127) Deloreant érintette, de eltérő mértékben. A hiba javítása egy nagyon egyszerű, maximum fél órás munka volt és magában foglalta a kapcsoló cseréjét és áthelyezését a '81-esek esetében és a kapcsoló cseréjét a '82-eseknél. A QAC-okban több autón elvégezték a módosításokat még a márkakereskedésekbe kerülés előtt, ezt ott fehér ponttal jelölték.

inertiaswitchrecall.jpgSajnos a kép jobb oldala hiányos, de a lényeg azért látszik rajta. A mozgatás részt nem értem, de talán ahhoz lehet köze, hogy a sofőr így nehezebben tudja megrúgni. Ugyanis, ahogy a kép is mutatja, ez a kapcsoló a csomagtartó nyitó kar előtt van egy kicsivel. Azt nem tudom, hogy az én autómnál megcsinálták-e ezt a javítást, de úgy emlékszem mintha Ed megnézte volna a hollandiai utam során.

És ezzel véget ért ez a sorozat is. Számomra van pár érdekes dolog benne. Az egyik a visszahívások magas száma. Ezt persze betudható az erőltetett tervezésnek, de akkor is sok. Szerintem ezek nagyon sokat rontottak a márka amúgy sem túl acélos minőségbeli megítélésén. Aztán a másik pedig ennek az utolsó visszahívásnak a dátuma. Az, hogy '82 nyarán, miközben a gyár csődgondnok irányítása alatt állt és már csak három hónap volt a végleges bezárásig ilyenekkel foglalkoztak. Persze érthető, hogy egy működő gyár képét szerették volna fenntartani, de én személy szerint inkább a túléléssel lettem volna elfoglalva.

2 komment

Címkék: fejlesztések dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr1005232609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2013.04.19. 12:07:30

Nekem is lecsapódott egyszer a kapcsoló, pedig természetesen sose ütköztem a kocsival. A trélerről jött le egyébként, lehet, hogy a dőlés miatt. Viszont a Renault Cliommal aztán tényleg semmi ilyesmi nem történt, mégis lecsapódott benne.

dubniczki 2013.04.22. 21:49:42

Ez a boruláskapcsoló nevû kütyü. Nálad Skynet valóban a dôlésszög miatt kapcsolhatott le.
süti beállítások módosítása