HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

DMC-24 és Lamborghini

2013.05.03. 10:00 :: Sidaries

Múlt héten írtam, hogy a DMC-24-nek elméletileg elkészült a Giugiaro általi famakettje. Azt is írtam, hogy az alapja a Lancia Medusa lett volna, de azt már nem, hogy amikor aztán a DMC-nek elfogyott a pénze, akkor Giugiaro úgy gondolta, hogy kár lenne ezt a jó formatervet veszni hagyni és ezért újrahasznosította. Így lett végül a DMC-24-ből majdnem Lamborghini. A hivatalos neve Lamborghini Marco Polo lett és az 1982 december 3-án a  Bologna Motor Shown mutatkozott be a nagyközönség előtt. Végül gyártásba nem került, mert Ferruccio Lamborghini nem érezte úgy, hogy beleillene a márka arculatába.

lamborghinimarcopolo.jpgA Marco Polo a DMC-24 sok tulajdonságát örökölte volna. A négy személy ki és beszállásáról két nagy méretű sirályszárny ajtó gondoskodott volna, a felnik pedig az első műanyag maketten még egyértelműen DMC felnik voltak, ahogy a képen is látszik. Később aztán dísztárcsákat raktak rá, hogy elrejtsék a származását.

lamborghinimarcopolo3.jpgAz autó meglehetően alacsony (1300 mm) és széles (1870 mm) volt, ezek a méretek szintén a Deloreanre hajaznak (1140 mm és 1857 mm). A légellenállása rendkívül jó volt, a Delorean 0.33-as értékéhez képest mindössze 0.24-es értékkel rendelkezett.

lamborghinicheetah.jpgMost pedig egy másik téma, ami azért lazán mégis kapcsolódik a DMC-24-hez, pontosabban a Lamborghinihez. A hetvenes évek közepén a Lamborghini szintén azon gondolkodott, hogy több terméket kéne előállítaniuk. A traktor és a sportautó már megvolt, de szerettek volna egy offroad járművet is a termékpalettájukra. Mivel erőforrásuk nem volt a tervezésre, ezért egy külső céget, egy bizonyos Mobility Technology Internationalt bíztak meg a prototípus megépítésével. A Lamborghini aztán pénzügyileg meggyengült, az MTI vezető mérnöke, egy bizonyos Rodney Pharis pedig eladta a prototípust és az egész projektet mindenestől a Teledyne Continental Motorsnak. Mikor az a cég is lejtmenetbe került, akkor Mr. Pharis felesége megkereste John Deloreant, hogy vegye át az autó forgalmazását, mert a Cheetah egy igazán jó jármű, valós piaccal. Mindez 1981 első félévében történt, akkor amikor John Delorean a sikeresség mintaképe volt, aki éppen most indította el saját autógyárát.

lamborghinicheetah2.jpgDelorean pár hónap elteltével válaszolt. Válaszában érdekelte az autó, de kétségeit fejezte ki a fogyasztása és a tömege iránt, valamint egy üzleti tervet kért. Nekem úgy tűnik, hogy levele inkább volt egy udvarias lerázás, mint valódi érdeklődés. Végül az együttműködés nem jött létre és a Cheetah nem lett siker. Itt bővebben is írnak róla. Külön érdekes adalék, hogy a levél írásával egy időben már folyt a DMC-44 project, ami a DMC offroad járműje lett volna.

Összegzésként tehát volt a DMC-24, amiből majdnem Lamborghini lett, és volt a Lamborghini Cheetah, amiből meg majdnem DMC lett. Persze a majdnemhez mindkét esetben nagyon sok kellett volna.

Szólj hozzá!

Címkék: történelem egyéb autó dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr565261009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása