HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A gyár kezdetei III.

2013.05.24. 10:00 :: Sidaries

Előző rész itt.

A pozícióm szerint Termelési Beszerzési Menedzser voltam és az első hónapjaimat Dunmurryben töltöttem, majd a Lotusnál és a DMC Coventrybeli irodájában. Az első három évben minden héten egyszer meglátogattam a gyárat, a Lotusnál voltam két napot, a maradékot pedig Coventryben töltöttem. Hétfő reggel pedig mindez kezdődött elölről.

Első napomon találkoztam John Deloreannel, aztán még párszor később, a "Nyílt estét" és a hírhedt "Sajtónapot" is beleértve, ahol segédkeztem is a szervezésben. Később aztán szintén összefutottunk pár rövid megbeszélésen és néhányszor a Lotusnál is. John Delorean nem volt túl gyakran Belfastban és szinte soha nem maradt éjszakára. Talán csak egyszer aludt ott, és akkor sem a DMCL által birtokolt Warren Houseban aludt, ami a tesztpálya mellett volt

Kétségtelen, hogy attól félt, hogy emberrablás vagy valami még rosszabb áldozatává válik. Thomas Niedermayer német iparmágnást csak pár évvel Delorean érkezése előtt rabolták el nyugat belfasti otthonából és találták meg később holtan. Ő volt a Grundig GmbH igazgatója, Dunmurry egy nagy munkaadója, akinek a gyára a későbbi DMCL-től csak pár száz méterre volt. Több, mint nyolcszáz ember dolgozott a gyárában. Egy kicsivel Herr Neidermayer halála után a DuPont igazgatóját gyilkolták meg Derryben, valamint Geoffrey Armstrongot, az angol British Leyland munkakapcsolati főnökét is meglőtték Dublinban, 1981-ben.

ryan.JPGEzek miatt az összes kritika John Delorean felé, ami az ott alvások hiányára mutat rá, alaptalan, mert nem veszi figyelembe a terület történelmét és a késő '70-es, kora '80-as évek történéseit. Elég rossz volt nekünk angoloknak is a gyárban dolgozni, de ki akarhatott minket lelőni? Mi értelme lett volna lelőni Nick Sutton beszerzési menedzsert, hírhedt autóár-becslőt, alkatrészbeszerzőt és játékautó-építőt?

Mivel a munkám elsősorban Coventryben és nem Belfastban végeztem, - habár heti pár napot én is a gyárban töltöttem - én mégsem kaptam meg azt a "veszélyességi pótlékot", amit az odaköltözők megkaptak. Külön gond volt, hogy ezt a helyi lakosok sem kapták meg, pedig ugyanabban az épületben dolgoztak és ugyanott laktak. Ezt a szabályt a mai napig viták övezik és sokakban hagyott rossz érzéseket. Úgy hallottam, hogy ez a pótlék volt az egyetlen módja annak, hogy autós szakmabelieket tudjanak átcsábítani Angliából Írországba. Érdekesség, hogy ezt a pótlékot még napjainkban is fizetik az Írországban dolgozó közszolgáknak és emiatt sok kritikát is kapnak. A főnökeik talán nem vették észre, hogy a háború véget ért egy pár éve?

Mondjuk az is igaz, hogy csak az írek bírnak egy háborút - amiben 3800 ember meghalt és 50000 megsebesült - úgy hívni, hogy "Bajok (Troubles)". Mindezt egy 1,8 milliós országban. Nekem is vannak bajaim az autómmal, a tetőmmel a fűnyírómmal vagy egyéb kevéssé fontos dolgaimmal, de a késő '70-es évektől a '90-es évekig terjedő időszakot "Bajok"-nak hívni szégyen.

Szólj hozzá!

Címkék: élet a gyárban dtl

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr285299601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása