HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A Delorean hatása

2013.09.06. 10:00 :: Sidaries

Múlt pénteken az evolúció nulladik része volt, most pedig az utolsó utáni része lesz. Összeszedek pár autót, amire a Delorean közvetlen hatással volt. Természetesen a lista nem teljes és nem tudom, hogy lehetséges lenne-e egyáltalán teljes listát készíteni. A Delorean ikonikus, de kis darabszámú autó volt. Hatása inkább a stílusából és furcsa megoldásaiból adódott, nem pedig sikerességéből. A fő gond, hogy erre a témára keresni sem nagyon lehet, csak belefutni. Egyelőre ennyit találtam.

Kezdésnek akkor Hannibal jóvoltából a legdurvább, az 1979-es Ford Mustang RSX.

mustangrsxconcept.jpgA lámpák, az ablakok és az ajtó vonala egyértelműen Delorean nyúlások. Csak konceptautó volt és rallyra tervezte a Ghia, ahogy az első táblán látszik is. Több kép itt.

Aztán egy erősen módosított 1982-es Dodge Charger. A típusa alapján a Dodge M4S. (Extra képek miatt megéri kattintani.)dodgeM4S.jpgEzt az autót a PPG fejlesztette, itt pár jellegzetes alkatrészt vettek kölcsön a Deloreanből. Mivel ez az autó is sirályszárnyas, ezért az ajtóból a teleszkópokat és elmondások szerint sok szerkezeti elemet vettek alapul. Ez az autó Indy car versenyeken volt felvezető autó 1982-1983-ban. 2,2 literes négy hengeres ikerturbós motorja 440 lóerőt adott le és ezzel 4,1 alatt volt százon.

Ugyanígy a PPG műhelyéből keült ki egy Renault 5 Turbo, ami szintén sirályszárnyas volt és szintén a Delorean ajtóalkatrészeit vette kölcsön. A felső linken is van erre utalás. Pletykák szerint ugyanaz az ember építette mindkét PPG-s autót. Úgy látszik szerette a Deloreant. 

renault5turbo.jpg

6 komment

Címkék: evolúció

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr575494798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2013.09.06. 11:16:59

Ez a Mustang RSX beszaráááás! Imádom.
A Dodge M4S-nek nem tudom, hogy mi köze a DMC-hez, de az tuti, hogy meghatározta a formai fejlődésemet. :))) A The Wraith (Száguldó bosszú) című trash movie-t kb. százszor láttam. A második kedven filmes verdám :)))

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2013.09.06. 12:23:02

@dubniczki: Az ajtaja a köze hozzá. A mechanikáját egy az egyben egy Deloreanből szedték ki. Mellesleg a kis ablaka is hasonló.

dubniczki 2013.09.06. 12:30:22

Milyen mechanikáját? Futómű? Mire gondolsz?
A motor egy Mopar sor négyes blokk, Cosworth hengerfejjel. Én úgy tudom, hogy ez egy PPG-Dodge közös fejlesztés. A kis ablak viszont tényleg hasonlít :)

dubniczki 2013.09.06. 13:37:08

aham... Ajtómechanika! :)

hdnctrl 2013.09.06. 19:37:03

Király ez a Mustang, de azért ha ránézek, csak az jut eszembe, hogy rozsdamentes acélból kéne, hogy legyen a külseje, sokküllős felni kéne rá, el vannak túlozva a domborítások... szóval királyul néz ki, de a végén csak arra jutok, hogy a Delorean formája van igazán eltalálva.
süti beállítások módosítása