HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Akkor álljunk neki az alapjáratnak II.

2014.02.12. 10:00 :: Sidaries

Előző rész itt.

Ott hagytam abba, hogy az Idle Regulator kitisztítása nem oldotta meg a problémát, az alapjárat ugyanolyan rossz maradt. Nekiálltam hát olvasgatni a különféle Technical Manualokat és kezdtem megérteni az alapjárat működésének néhány alapvető aspektusát. Így jutottam el a Vacuum Solenoidhoz. Az alábbi képen a 27-es.

valamiinnenrossz2.jpgEz az alkatrész - ha jól értem - akkor felmelegedés után lassítás illetve sima alapjárat esetén a vákuumcsövek segítségével állítja az előgyújtást. Innen nekem a "lassítás" illetve az "alapjárat" szavak voltak az igazán érdekesek, mert nekem ugye pont ilyen esetben fulladt le a motor. Ráadásul csak felmelegedés után.

A következő jó kis zseblámpás szerelésem elejére úgy gondoltam, hogy megvan a tettes, ezért nagy erővel álltam neki a vizsgálatnak. Az első dolog amit észrevettem az volt, hogy az áramkábel nincsen rádugva erre a solenoidra. Hoppá mondom, megvan a hiba. Visszadugtam, de észrevettem, hogy elég könnyen jár fel-le és nagyon koszos a csatlakozó. Ezért aztán telenyomtam ezt is féktisztítóval, letakarítottam, majd egy kis WD40 után visszaraktam a helyére és beindítottam az autót. Felmelegedett, nyomtam egy gázt, majd lefulladt. Krvnyd...

idleregulator.jpgHát akkor valószínűleg én löktem le a csatlakozót, amikor az idle regulatort buheráltam. Keressünk tovább! Lehúztam a csatlakozót, beindítottam az autót, mivel meleg volt szinte azonnal lefulladt. Na tehát akkor működik ez a bigyó. Rádugtam, akkor már ment rendesen, de a gázadás után újra lefulladt. Nézzük a csöveket. Gyárilag úgy van, hogy a solenoid egyik végén van az áramcsatlakozó, mellette egy vákuumcső, ami a thermal control valve felé megy, a túloldalon pedig egy másik vákuumcső ami pedig a motorba. A dmctalkon írták, hogy ezeknek pont így kell lennie. Hát nem. Az én autómon a két vákuumcső harminc éve fordítva van fent és eddig működött. Őszintén szólva ezen olyan nagyon nem lepődtem meg. :) Viszont minden cső tökéletesen rajta van a solenoidon, ezért inkább nem szórakoztam vele. Ha eddig jó volt, most sem ez lesz a baj. Mehettem tovább, a következő alkatrészre.

(Mellesleg ma 6 éve nyertem meg a licitet. :) )

Szólj hozzá!

Címkék: évforduló szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr415809952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása