Előző rész itt.
Ott hagytam abba, hogy az Idle Regulator kitisztítása nem oldotta meg a problémát, az alapjárat ugyanolyan rossz maradt. Nekiálltam hát olvasgatni a különféle Technical Manualokat és kezdtem megérteni az alapjárat működésének néhány alapvető aspektusát. Így jutottam el a Vacuum Solenoidhoz. Az alábbi képen a 27-es.
Ez az alkatrész - ha jól értem - akkor felmelegedés után lassítás illetve sima alapjárat esetén a vákuumcsövek segítségével állítja az előgyújtást. Innen nekem a "lassítás" illetve az "alapjárat" szavak voltak az igazán érdekesek, mert nekem ugye pont ilyen esetben fulladt le a motor. Ráadásul csak felmelegedés után.
A következő jó kis zseblámpás szerelésem elejére úgy gondoltam, hogy megvan a tettes, ezért nagy erővel álltam neki a vizsgálatnak. Az első dolog amit észrevettem az volt, hogy az áramkábel nincsen rádugva erre a solenoidra. Hoppá mondom, megvan a hiba. Visszadugtam, de észrevettem, hogy elég könnyen jár fel-le és nagyon koszos a csatlakozó. Ezért aztán telenyomtam ezt is féktisztítóval, letakarítottam, majd egy kis WD40 után visszaraktam a helyére és beindítottam az autót. Felmelegedett, nyomtam egy gázt, majd lefulladt. Krvnyd...
Hát akkor valószínűleg én löktem le a csatlakozót, amikor az idle regulatort buheráltam. Keressünk tovább! Lehúztam a csatlakozót, beindítottam az autót, mivel meleg volt szinte azonnal lefulladt. Na tehát akkor működik ez a bigyó. Rádugtam, akkor már ment rendesen, de a gázadás után újra lefulladt. Nézzük a csöveket. Gyárilag úgy van, hogy a solenoid egyik végén van az áramcsatlakozó, mellette egy vákuumcső, ami a thermal control valve felé megy, a túloldalon pedig egy másik vákuumcső ami pedig a motorba. A dmctalkon írták, hogy ezeknek pont így kell lennie. Hát nem. Az én autómon a két vákuumcső harminc éve fordítva van fent és eddig működött. Őszintén szólva ezen olyan nagyon nem lepődtem meg. :) Viszont minden cső tökéletesen rajta van a solenoidon, ezért inkább nem szórakoztam vele. Ha eddig jó volt, most sem ez lesz a baj. Mehettem tovább, a következő alkatrészre.
(Mellesleg ma 6 éve nyertem meg a licitet. :) )