HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Melegindítási gondok

2014.10.15. 20:00 :: Sidaries

Úgy tűnik rossz nyomon jártam eddig a hibakeresésben, hogy mi miatt nem indul az autó félmeleg állapotban, jelemzően rövid, 5-15 perces szünetek után. Ahogy azt egy előbbi bejegyzésemre kommentbe Skynet és Szabi is írta, ennyi idő alatt nem tud lehűlni a motor, tehát az autó számára nincsen olyan hogy félmeleg állapot. Van hideg meg meleg, ebből adódóan pedig cold start és hot start issue van. Nálam pedig egyértelműen a második áll fenn.

A Delorean számára akkor meleg a motor, ha a hűtővíz 35 fok felett van. Ilyenkor a hidegindítási kör nem aktív, a motorindítás normál módon történik. Ennek a lelke pedig a nyomástároló (fuel accumulator) nevű cucc, ami ha jól értem azt csinálja, hogy fenntartja az üzemanyagnyomást a motorban hogy az be tudjon indulni. Nem értem túlzottan, de én ezt úgy fordítottam le magamnak hogy ha ez nem működik megfelelően akkor a benzinnek újra végig kell mennie az egész rendszeren hogy beinduljon az autó, de nem tud, mert a korábban az üzemanyagcsövekben levő benzin párája nem engedi. Amint ezt a párát sikerül kinyomnia, az autó beindul, de ennek köszönhető a hosszú indítózás szükségessége. Persze ha valaki jobban ért ehhez, akkor legyen szíves kiegészíteni ezt a bekezdést és javítom. Szóval ha ez a gond, akkor ennek az alkatrésznek a javítása vagy cseréje az esetek 90%-ában megoldja az indítási problémákat. Remélem nálam is így lesz.

Ha esetleg mégsem így történne, akkor még esetleg az üzemagyagpumpa vagy pár tömítés környékén éri meg körülnézni, esetleg durvább esetben benzinfolyást kell figyelni. Az én esetemben a pumpa új, szóval én 95%-ot adok a nyomástároló hibájára. Viszont a bemelegedés szabályzót is ki fogom cserélni, mert már megvan az új. Kicsit más mint az eredeti, de elméletileg ebből nem lesz baj a szerelők szerint. Mondjuk ez úgyis tavaszi dolog lesz.

Azt hiszem a Workshop Manualból van ez a lap, ami az indulási gondok nagy részére ad valami útmutatást. A melegindítási gond a második és negyedik oszlopban van.

inditasigond1.jpg

Elég jó leírását adják a hibának ebben a dmctalk fórumban. 

10 komment

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr366794777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hdnctrl 2014.10.16. 01:33:06

Nem a benzin párája nem engedi, hogy végigmenjen, hanem egyszerűen nincs ott a benzin, ahol kellene, hogy legyen (a csövekben végig), mert elpárolgott valahol, ezért végig kell mennie megint.

De a megoldás jó, fuel accumulator csere. A többivel feleslegesen vacakolsz valszeg.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.10.16. 10:22:55

Mielőtt berakatod az új benzinakkumulátort és a melegedésszabályzót, érdemes lenne megnézni, mennyi kosz meg törmelék van a régiekben. Az előbbiből ki tudod rázni a maradék benzint, és látod, mi van benne, az utóbbiban a nagyobbik felső csavar alatt van valami szűrő, ami el tud tömődni.

Az ajánlás az az, hogy ha cseréled ezeket, és nem volt még átmosva a tankod és a benzinvezetéked, akkor a cserék előtt mindenképpen csináltasd meg az átmosást, különben megint jönnek az eltömődésből fakadó gondok.

dubniczki 2014.10.16. 12:45:10

A magyar neve nyomástároló. Egy tanktisztítást én is javaslok.

dubniczki 2014.10.16. 12:45:48

...és szerintem is az a hiba.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.10.16. 19:18:01

@scuynat: Én is gondoltam erre, de az utolsó sorban levő linket ha megnézed, akkor a negyedik komment mondja ezt a pára dolgot.

@dubniczki: Javítva.

@Szabi DMC: Jó ötlet. Hogyan kell kitakarítani a tankot?

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.10.16. 19:27:33

@Sidaries: google: delorean flush fuel tank. Jó leírásokat dob ki különböző blogokról és a dmctalk-ról. Ha jól emlékszem, átlag júzer házilag is meg tudja csinálni, de nem egyszerű tornamutatvány, plusz gőzök, gázok, robbanásveszély... Szóval csak a szokásos Deló-szerelés :)

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.10.16. 20:27:36

@Sidaries: ha túléled, bő beszámolót kérünk, esetleg képekkel ;). Ha nem éled túl, elmennék alkatrészeket mazsolázni a romokból :D

hdnctrl 2014.10.17. 01:31:22

@Sidaries: nem azt írja, hogy a pára nem engedi a benzint (lásd gázok vs folyadékok összenyomhatósága), harem hogy benzingőz van a csövekben, nem benzin.

kizartdologmertnemtudom 2014.10.19. 00:50:05

melegen nem indulásdi ennyire nem egyszerü dolog. K-jetnél pláne, KE-jetnél pláne pláne.

fuel akumlátor dolog van,de..

Az AC nyomoldalán a hollandiban van egy visszacsapó szelep ami nyomásoldalt csak egy irányban engedi folyni, ergó tartja a nyomást. Ha nem müködik sem nagyon ciki, mert ha ráadod gyujtást felnyomja a rendszert az AC, pl delorienben nemmindig... van hogy csak az ünindítás alatt indul be. Maximum kis plusz köszörülés. De lényeg ami lényeg ACt érdemes gyujtás állandóra kötni, és szebben megy a dolog.

Hidegindítás 35 fok hülyeség. Bemelegedés szabályzó teszi a dolgát, 35 fokon még bőven dúsít.

Elindulás segíti még egy hetedik un központi befecskendező vagy start valve is, ami önindító jelre müködik, MINDIG, bármilyen hömérsékleten. De ha ez nemmüködik hidegen is rosszabbul indulna. PRV-delon baloldalt a szivosor mellett fent, kékes "cucc" direkt benzinnel a k jet fej nyomás oldaláról,és elektromos csatival.

"kopott" innyektorok, és vagy túl nagy gyertyahézag/rossz hőérték, esetleg rosszkor induló AC amit feljebb irtam.

De egy k-jetnél, inkább mindenből egy kicsit...

csak jótanács, delo tank leszedéshez: üzemanyagpumpa kiszerelésnél-cserénél nagyon figyelj hogy rakod vissza, persze elöszöris ne probáld a helyén kicserélni, kikell venni. figyelj hogy a sok cső amit majd "visszagyürsz" tankba ne törjenek meg. valamint a legfontosabb: minden benzincsö bilincset amihez hozzányulsz ott, rituálisan dobj a kukába, és vegyél helyettük NORMA rozsdamentes metrikus menetes betétanyás bilincset. A hollandi réz alátéteit lágyítsd ki ugy rakd vissza. és ha minden kész többször ellenörizd le összerakás előtt hogy ereszt-e. Ja és kösd gyújtás direktre az ACt ha engem kérdezel.
süti beállítások módosítása