HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

A világ leglassúbb sportkocsijai

2014.12.02. 09:00 :: Szabi DMC

A legízléstelenebb autókról szóló, nagy vihart kavart bejegyzés folytatásaként következzen egy másik Jalopnik-cikk fordítása. Kicsit rövidítettem rajta, és (MOST FIGYELJ!) mivel ez egy amerikai cikk magyarítása, nem okvetlenül tükrözi a Delorean-blog szerzőinek véleményét.

Porsche 914

500-914_literature_1.png

Gyorsulás (0-100 km/h-ra): 12,5 mp. Negyedmérföldes táv: 18,1 mp

Mégis kellene, mert...: "A 914-es nem sportkocsi. Egyszerűen nem elég erős”. Ezek nem egy mai, gyors kocsikhoz szokott újságíró szavai, hanem 1973-ban írta a 914-esről a Motor Magazine. Ha akkoriban gyengének tituláltak egy kocsit, az azért már jelentett valamit.

Ezt leszámítva ez a kis középmotoros Porsche egyedi külsejű, megfizethető és szórakoztató társ lehet a kanyargós utakon, persze csak amíg nem jönnek túlságosan meredek emelkedők.

1980 California Corvette

500corvette-jpg_170642.pngGyorsulás (0-100 km/h-ra): 8 mp. Negyedmérföldes táv: 16,3 mp

Mégis kellene, mert...: a megszokott 5,7 literes, 190 lóerős motor helyett ebbe a Corvette-változatba egy 180 lovas, 5 literes V8-ast raktak (a szigorúbb kaliforniai károsanyag-kibocsátási előírások miatt). Voltak ugyan ennél lassabb Corvette-ek az 50-es években és a 70-es évek közepén, de 1980-ban szinte már az átlagos autók is felvették a versenyt Mr. Műanyag Csodával és a 3 sebességes automata váltójával. Azért elég vadul néz ki? Naná! Vennénk egyet? Még szép!

Ferrari Mondial

500Mondial1984-Ferrari-Mondial-Cabriolet-ad.png

Gyorsulás (0-100 km/h-ra): 9,4 mp. Negyedmérföldes táv: 16,9 mp

Mégis kellene, mert...: a Mondialba a sportos 308-asból származó V8-as erőforrást rakták, aminek azonban jóval nagyobb és nehezebb felépítményt kellett cipelnie. Az észak-amerikai forgalmazás első két évében 180 lóerőt tudott, és a 0-ról 100-ra gyorsulásban 2 másodperccel maradt el még az akkori vacak Corvette-ektől is. Bár a hátsó üléseken legfeljebb láb nélküli utasok férnek el, azért ez mégiscsak egy Ferrari, a márkától elvárható kiegyensúlyozottsággal és magabiztossággal. Nem beszélve arról, hogy ezerszer menőbb, mint a silány 360 Modena. (A "silány Modena" a cikk eredeti szerzőjétől származó kifejezés. Mi még nem vezettünk se Modenát, se Mondialt, így ebben most nem foglalunk állást :))

Mazda Miata

500miata_m_edition_1994.png

(Az MX-5-öt Észak-Amerikában Miata néven forgalmazzák, és itt az első generációjáról van szó)

Gyorsulás (0-100 km/h-ra): 9 mp. Negyedmérföldes táv: 16,5 mp

Mégis kellene, mert...: tény, hogy annak idején egy Ford Escort GT simán legyorsulta a Miatát, de talán még a bácsikánk Chevy Berettája is lenyomta volna. Viszont egy versenypálya kanyarjaiban terelgetni a kis Mazdát bármely kortársához képest jobb mulatság, sőt, nekünk még a mai sportkocsik többségénél is jobban kellene.

Pontiac Fiero

500Fiero1984-pontiac-fiero-showroom-poster-hall-oates_260440029731.png

Gyorsulás (0-100 km/h-ra): 10,6 mp. Negyed mérföldes táv: 17,5 mp

Mégis kellene, mert...:  még mielőtt be kellett volna ismernie, hogy egy rettenetesen lassú sportkocsit alkotott, a Pontiac gyorsan üzemanyag-takarékos, munkába járó kocsinak titulálta a 98 lóerős Fiero SE-t. Bár az olcsó, 80-as évekbeli középmotoros autóra vágyók közül még a leghülyébbek is inkább a Toyota MR-2-t választanák, ezzel bizonyosan lemaradnának arról az egyedi fílingről, amit csak egy megszűnt autómárka képviselőjében ülve érezhet az ember. (A Pontiac márka 2010-ben szűnt meg.)

Delorean DMC-12

500deloreanautowp.ru_delorean_dmc-12_1.png

Gyorsulás (0-100 km/h-ra): 10,5 mp. Negyed mérföldes táv: 18 mp

Mégis kellene, mert...: nem véletlenül tartott olyan sokáig Marty McFly-nak, hogy elérje a 88 mérföldes sebességet: elég csak annyit mondanunk, hogy ugyanezt a motort Volvókba is szerelték. A DMC-12-esnek minden esélye megvolt rá, hogy gyors autó legyen: jól nézett ki, a műszaki tartalmat a Lotus mérnökei tervezték, és az az ember volt az atyja, akinek a Pontiac GTO-t is köszönhetjük. Sajnos egyszerűen nem volt elég gyors kocsi, és míg ez a bukást jelentette a 80-as években, manapság ez már nem nagyon érdekli a Delorean-tulajdonosokat, akik számára nincs is nagyobb jóság, mint nyitott ajtókkal cirkálva élvezni az édes életet.

rsz_delorean-ev-main.jpg

Szolgálati közlemény: már majdnem ezren vagyunk a magyar Delorean Klub Facebook-oldalán. Érdemes csatlakozni, mert a blogba sok érdekesség nem fér be, Facebook-on viszont minden tartalmunk megjelenik.

12 komment

Címkék: megjelenések egyéb autó Szabi

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr276944007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lucas18 2014.12.02. 18:44:17

Hádde Marty alatt nem Porsche motoros változat dübörgött? :)

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.12.02. 20:50:09

Én még betettem volna ide az amúgy meseszép Benevezném még ide az 1989-ben bemutatott R129 SL280 Mercit az se lépte meg a 10mpet, pedig megjelenésre milyen komoly autónak tűnt...

Aztán ott a Hyundai coupé, a harmadik generációs már egész szép lett, de 11,6os gyorsulással nem szerencsés emberkedni a közúton...

Amúgy a lista korrekt, a kurtításokkal se nagyon lehet vitatkozni... Persze eleve ott a szubjektív disclaimer :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2014.12.02. 21:14:34

@Lucas18: A motor az eredeti PRV-6 volt. A Porsche hangja csak alá volt keverve.

Kopi3.14 2014.12.03. 02:49:26

Megjegyzés a Fierohoz: minden Lambo és Ferrari utánzat örök alapanyaga.

hdnctrl 2014.12.03. 09:32:25

A Corvette kéne, meg esetleg a Delorean, a többi szerintem jó nagy eltévelyedés. A silány F360 Modena szintén inkább kéne, mint ez a Mondial cabrio ;)

Lacusch69(Sch.Lacika) 2014.12.07. 11:00:04

Fieróhoz: amerikai barátom mondta, hogy a GT verzióban 2.8-as V6-os Buick motor van, keresztbe rakva. A gyertyacsere a művészet kategóriába tartozik, a belső sor kicseréléséhez ki kell billenteni a motort.
A 4 hengeres meg olyan gyík, hogy az elmondhatatlan
A '90-es évek elején volt lehetőségem egy GT-t kipróbálni, de nem jött be.
A 2.5D Cromámat cseréltem volna el.
A kormányt fel kellet billenteni, hogy be lehessen ülni, az autó olyan gyengén ment (150Le ide vagy oda), talán az automata miatt, hogy felüdülés volt a 75 lovas Cromába visszaülni.
Apám nem sokkal korábban vett egy 2.8-as Scorpiót (ma is megvan, azóta 5-ös kézi váltót tettünk az automata helyére), ami a Fiero GT-hez képest az űrhajó kategóriába tartozik...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.12.08. 10:13:07

@scuynat: hol élsz te? a Porsche meg a Mazda pont egy célközönségnek készült (meg az MR2, stb.), nem is akar többnek látszani, mint ami. Az MX-5-ökről ódákat zengenek, pályanapokon aratnak, BMW-k csak szeretnének olyan kanyarsebességet... Ezeken felül az összes többi az eltévelyedés.

hdnctrl 2014.12.08. 10:25:18

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Budapesten. És kb 12 km magasról fosok a kanyarsebességre.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2014.12.08. 10:40:06

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: porsche meg MX5 egy közönségnek? Ejha...

Árban igényességben nagyon más. Az MX5 egy nagyon speciális célszerszám, Mazdás igénytelen belsővel, nagyon szűk utastérrel.

A Boxter egy igényes autó, valamivel nehezebb is. Az 1600 kilós Z4 mondjuk tánylég más világ, bér a régebbiekből volt könnyű darab is...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.12.08. 10:41:02

@scuynat: fingom sincs, h mire érted a "Budapesten" megjegyzésed, de ha nagyívből szarsz a kanyarsebességre, akkor nincs több hozzáfűznivalóm.
süti beállítások módosítása