HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Oldtimer Show 2016 I.

2016.04.13. 10:00 :: Sidaries

Az idei első találkozó ezúttal nem a biatorbágyi Oldtimer Premier volt, hanem az Oldtimer Show a Vasúttörténeti parkban. Itt eddig kétszer voltam. Egyszer a Rozsdakupac meghívására, egyszer pedig csak úgy, igaz második alkalommal csak a kapu előtti kiállítótérig jutottam. Azóta új vezetőség vette át az irányítást és mivel nagyon szerettek volna Deloreant, hát elfogadtam a kérést.

Aztán persze erősen elgondolkodtam a hengerfejgyanú miatt, de mivel a szerelőnél úgy tűnt nincsen baj, hát belevágtam. Mivel ez a rendezvény nem a szokásos laza szabályú dolog, hanem egy sokkal komolyabb odafigyeléssel és szabályzattal rendelkező találkozó, ezért úgy éreztem, hogy nem lenne nagy ötlet, ha koszosan vinném el az autót, így egy takarítással nyitottam.

otshowtakaritas.jpgMár jó előre bejelentkeztem és emiatt nagyon hamar végeztek is a Deloreannel. A tervem az volt, hogy 5 órakor indulok Budapest felé, ennek ellenére már 4.20-kor menetkész voltam. Vettem gyorsan egy pályamatricát és mentem is a pályára. Aztán valami hirtelen ötlettől vezérelve az első lehajtónál lementem, hogy megnézzem minden rendben van-e. Belülről, a műszerek alapján nem volt gond, de a hűtővizet meg akartam nézni. És jól is tettem. Vagy éppen rosszul, ebben már nem vagyok annyira biztos.

otshowbuborekok.jpgUgyanis azt láttam, hogy a hűtővíz habzik. Továbbra sem vagyok túl képzett autószerelő, de ezt tudom, hogy nem szerencsés. Mégpedig itt hengerfejtömítéshiba szintű szerencsétlenségről van szó. Itt leálltam egy percre, majd nekiálltam telefonálgatni, hogy mit tegyek. A szerelő szerint valószínűleg nem komoly hiba, simán megjárom vele a távot, csak majd visszafelé hozzam be az autót átnézésre. Dubniczkia szerint innen sehova sem kéne menni, hanem egyből a szerelőhöz, McFly meg úgy gondolta, hogy semmi komoly, menjek csak. Na mondom veletek sem többen vagyunk csak sűrűbben, éppen döntetlen a helyzet. Végül aztán döntöttem és félútról visszafordultam a szerelő felé, hogy nézzen rá a gépre és mondjon úgy verdiktet. Visszamentem, megnéztük és mit csinált a Delorean? Abbahagyta a habzást. Nanáhogypersze...

Erre mi lett vajon Sid válasza? Miután kapott 5 liter desztillált vizet, elindult újra Budapestre, mert ha jó, akkor minek parázni, ha meg rossz, akkor rontsuk el már rendesen, ne csak ilyen félig rossz legyen! Újra fel a pályára, aztán felzúgtam Pestre 130-cal, ott végigálltam egy 25 perces dugót, majd beálltam az Oldtimer Showra.

otshowbeallas.jpgÉs az autó minden gond nélkül működött. Amikor melegedett, a ventilátor felkapcsolt, lehűtötte, megint melegedett, megint lehűlt. Igazából pont olyan volt, mint egy tetszőleges napon. Mikor végül beálltam a helyemre, akkor észrevettem, hogy azért elfogyott egy kis víz, de habzást nem nagyon láttam, csak pár kisebb buborékot. Nézegettem még egy kicsit, de végül nem kezdtem sokat a géppel, mert nem volt mit tennem.

Kimentem inkább a kapuba, ahol dubniczkia várt és hazahozott, amit külön szeretnék neki megköszönni. Érdekes nap volt, folytatása pedig jövő héten következik.

3 komment

Címkék: találkozó

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr968597726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczki 2016.04.13. 13:20:53

Nagyon szívesen a fuvart!
Most is azt mondom, hogy nem kellett volna vállalni ezt az utat. Persze nagyon klassz, hogy nem lett gond, de azért itt volt mázlifaktor is. ...hisz nem tudtuk, hogy mi a baja pontosan a verdának.

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2016.04.13. 23:09:05

Bár nem értek hozzá, saját tapasztalatom szerint mindig így habzik, ha le volt eresztve és utántöltve a rendszer vagy annak egy része. Van a tartály belsejében felül egy vékonyabb visszatérő ág, ami folyamatosan locsolja felülről a tartályban lötyögő vizet. Na, a vízrendszer bolygatása után ez a kis vízsugár sok levegőt hoz magával, szerintem csak emiatt van a hab. Egy idő után már csak tiszta vízsugár jön ebből az ágból, és megszűnik a hab. Az első teljes hűtővízcsere után a tartályom tetejét kinyitva ömlött kifelé a hab (és engem gyíkká változtatott), de hamar elmúlt :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2016.04.14. 09:11:50

@Szabi DMC: Ebben lehet igazság, de mivel a vizet is fogyasztotta, ezért úgy gondoltam inkább szerviz lesz a vége.
süti beállítások módosítása