HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Ülésjavítás

2016.09.07. 10:00 :: Sidaries

Ismét sikerült egy régóta húzódó problémát megoldani. Valamikor két-három éve kezdett el a sofőr oldali ülés háttámlája leesni. Eleinte még a visszarakás után elég sokáig ott maradt, de aztán ahogy telt az idő, egyre kevésbé akaródzott neki. Végül aztán tavaly már el kellett vinni egy kárpitoshoz, aki több hiba javításával együtt ezt is megcsinálta. Viszont ahogy az előző linken is mondtam már, nem nagyon sikerült jól a munka, mert néha ugyanolyan rossz volt, mint korábban. Végül az idei szezont már ismét egy teljesen rossz, folyamatosan leeső üléskárpittal kezdtem. Elég hamar eljutottam odáig, hogy már nem is raktam vissza, de azért idegesített a dolog, ezért körbekérdeztem, hogy ki kit ajánl. Végül csak visszajutottam a szokásos kárpitosomhoz, aki legutóbb a sok munkája miatt nem tudta elvállalni a Deloreant.

Az ülés kiszerelése aránylag kevés anyázással ment, de továbbra sem értem, hogy hogyan lehetne ezt okosabban megcsinálni. Az autó alján levő négy csavar kicsavarása nem egy különleges dolog és utána az ülés nagyjából kiszedése sem probléma, a fő gond az, hogy nagyon kicsi a hely a biztonsági öv tartója és az ülés között, ezért csak úgy lehet nagy nehezen kirángatni az ülést, ha teljesen előre tolom. És még kifelé az egyszerűbb, mert a berakás a nagyon szűk helyen még egy fokkal nagyobb szenvedés. A biztonsági öv tartójának a kicsavarása nem opció, mert annyira hosszú csavarral van benne, hogy ha kiszedem, akkor kizárt, hogy az üléstől vissza tudnám csavarni, úgyhogy marad egyelőre a rángatás.

uleshattamla.jpgSzóval kiszedtem az ülést és kicsit átnéztem. Hát több gond is volt. Az alján a gumi teljesen el volt szakadva, néhány tartórúd ki volt jőve, a szivacs pedig ketté volt törve. Plusz ugye a háttámla, ami szintén el volt törve és emiatt nem is ment vissza már hosszabb időre a helyére. Úgy éreztem tényleg itt az ideje a javításnak.

ulesszetszakadva.jpgElvittem a kárpitoshoz az ülést, átnézte, hümmögött egy sort, aztán mondta, hogy eltart egy darabig, de mindent meg lehet csinálni. Már készültem a két hetes várakozásra, de ezúttal nem volt ezer dolga, ezért szűk egy hét alatt már csörgött is a telefon, hogy készen is van. Még aznap elmentem érte és nagyon szép lett. Plusz még a két kis lyukat is megjavította, ami az ülőlapon volt, azt hiszem a 2014-es NAAF óta.

Innentől már csak a hazamenetel és a visszaszenvedés volt hátra, valamint a teszt. Ami nagyon érdekes volt, mert érezhetően magasabban ülök, mint eddig. Ez főleg azért bosszantó, mert a visszarakás legnagyobb szopása az a csavaronkénti három alátét volt, amit be kellett rakni az üléslap és az autó padlója közé. Magyarán azt hiszem egyszer még kiveszem az ülést, aztán csak egy-egy alátétet rakok vissza, annyi is elég lesz. Ezzel is nyerek pár millimétert.

uleskeszen.jpgA végeredmény ennek ellenére abszolút pozitív, ha a jelenlegi helyzetet nézem, akkor 9 pont, ha pedig így is marad és nem esik le a támla 1-2 év után, akkor 10. Majd meglátom. 30000 Ft-ot fizettem.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr6711683381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása