HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Zsanértörés

2018.03.15. 10:00 :: Sidaries

Nem túl gyakran, de olykor vannak a Deloreannel komoly hibák is. Ez a mostani is ilyen. Szerencsére a normál működésével nincs összefüggésben, de az azért elég kellemetlen, ha a normál működést azért nem lehet elérni, mert nem jutunk be az autóba. Márpedig egy törött ajtózsanér elég ahhoz, hogy ez ne sikerüljön.

A múlt héten már írtam, hogy a legutóbbi alkalommal a bal ajtó első ajtózsanérja megadta magát. A helyszínen nem volt esélyem megszerelni, meg nem is akartam, ezért hazamentem, leraktam az autót, és másnap álltam neki. Szerencsére az ajtót ki lehetett nyitni, mert a zsanérnak csak a hátsó része tört el, ami a torziós rugót fogja, de az első fele az tartotta az ajtót. Persze nem akartam túlterhelni az első felét, főleg a benne levő csapot, de ezt azért jó volt tudni.

szeptores1.jpgElőször a torziós rugót kellett kiszedni. Szerencsére már korábban is szórakoztunk ezzel, ezért azt levéve, hogy néhány csavar kicsit erősebben fogta magát, nem volt gond. Miután mindent szétszedtem, megnéztem a torziós rugót, úgy tűnik semmi baja. Remélem így is lesz, mert ha az is eltörik az új megfeszítéskor, akkor az nagyon meg fogja drágítani a szerelést. Azonban az majd annak a napnak lesz a problémája.

szephatsoszetszedes.jpgMiután kiszedtem a rugót, felemeltem az ajtót és néztem hogy mik a lehetőségeim. Hát az biztos, hogy ezt a zsanért én innen egymagam ki nem szedem. Egyrészt azért, mert nem tudom egymagam tartani az ajtó elejét, közben meg a zsanért csavarozni és utána lecsukni, másrészt pedig mert nem lehet csak úgy lekapni az eltört zsanért, hanem a szerkezet másik oldalát is ki kell hozzá szedni. Ezért aztán hívtam két kollégámat, akikkel ezt sikerült megoldani. Fél órát biztosan elvoltunk vele, de aztán sikerült mindent kiszedni és az ajtót a másik zsanér eltörése nélkül visszacsukni. Remélem a nyitás is menni fog. Ezután meg lehetett már nézni, hogy pontosan mi is a helyzet.

szeptores2.jpgHát röviden annyi, hogy ez a zsanér, csakúgy mint annak idején a lengőkar, már egy ideje meg volt repedve, csak mivel olyan helyen volt, nem lehetett észrevenni. Ez szokás szerint onnan látható, hogy a törésnek csak egy része friss, a többi már rozsdás. Nem tudom pontosan mióta lehetett ez ilyen, de az biztos, hogy nem egy pár hete. Őszintén szólva van egy emlékképem egy olyanról, amikor az egyik NAAFon éppen nyitott ajtóval randalíroztunk a földúton, és hallottam egy reccsenést, de nem tudom, hogy az ez lehetett-e vagy sem.

szeptores3.jpgA szerkezet másik oldala az jónak tűnik, nincs rajta még egy hajszálrepedés sem, bár az a csap, amin az egész fordul, kicsit meg van görbülve. Azóta ezt megnéztük és nagyjából ki is lehetett egyenesíteni, bár a kollégák azt mondták, hogy ez egy annyira brutálisan kemény anyag, hogy sokat nem lehet vele kezdeni, ennek még bármennyit ki kell bírni, ha jól lesz összerakva. Bízok benne, hogy így is lesz.

Jövő héten majd írok a javításról, remélem addigra már készen leszek vele.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr2113740016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása