HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Zsanérbeszerelés

2018.04.04. 10:00 :: Sidaries

Nem gondoltam volna, hogy ennyire nehézkesen fog menni ez a beszerelés és blogírás. Őszintén szólva ez a húsvét most elég rosszul jött. A fő gond az volt, hogy az ajtózsanér berakása nem egy emberes feladat. Sőt, még csak nem is kettő, hanem inkább három. Emiatt meg nehéz volt megszervezni, hogy két ember is be tudjon nekem segíteni.

Mikor végre sikerült, egy gyors eligazítással kezdtem. Az első gond az volt, hogy amikor kiszedtük a régi zsanért és lecsuktuk az ajtót, akkor csak a hátsó zsanér tartotta a helyén, ezért nagyon kellett figyelni a felnyitásnál, hogy pontosan nyitódjon az ajtó az első zsanér nélkül is, mert ha valaki jobban megemeli, mint kéne, akkor simán el lehetett volna törni azt is a nagy erőkar miatt. Az meg aztán baromira nem hiányzott. Mikor ezt megbeszéltük, bemásztam a túloldalról, elkezdtük nyitni, majd lassan, jól odafigyelve felemeltük, kitámasztottuk. Innentől a legveszélyesebb részen már túl voltunk.

Jött a zsanérnak és a zsanér tartóöntvényének a beszerelése. A probléma az volt, hogy ebbe az öntvénybe a zsanért tartó csapot már bele kellett ütni beszerelés előtt. Így pedig eléggé problémás volt a belső csavar becsavarása. Ez így nem annyira érthető, próbálom képen megmutatni.

beszereltzsaner.jpgAhova a piros nyíl mutat, onnan kell beütni a csapot, ami tartja az ajtót. A zöld nyíl mutatja azt a csavart, amit könnyedén be lehet húzni, a kék nyíl pedig azt a csavart, amit nehéz becsavarni. A kéket annyira nehéz becsavarni, hogy még fotót sem nagyon lehet róla készíteni. A fő gond itt a zsanérnak az a része, amelyik tartja a torziós rugót. A kiszerelésnél nem volt gond, mert akkor pont az a rész volt letörve, de így már nem lehetett hozzáférni sima csavarhúzóval. Ezt végül úgy oldottuk meg, hogy egy olyan csavart használtunk az eredeti helyett, aminek a vége nem sima hatlapfejű volt, hanem imbusz. Így egy toldóval bele tudtuk nagy nehezen játszani a helyére. Mivel a zöld és kék csavar teljesen fix, ezért itt nem lehet játszani az ajtóbeállítással, szóval nem volt gond, ha elsőre teljesen becsavartuk őket. A gyárban valószínűleg az volt a sorrend, hogy először ezt az alapöntvényt rakták be, aztán felrakták a zsanérokat, beütötték a csapot mindkét oldalra, felszerelték az ajtókat, majd amikor minden szépen működött, akkor rakták be a szélvédőt és a keretét. Nekünk most nem volt ilyen lehetőségünk. Sajnos ennek a szenvedésnek a zsanér festése látta kárát, mert kicsit sikerült leütni. Nem drámai, de azért látszik.

lementafestek.jpgMikor ezzel megvoltunk és az ajtó már nagyjából csukódott, következett a kedvenc rész, az ajtóbeállítás. Először túl messzire kilógott, aztán kicsit ferdén állt, meg nem tudom milyen nyűgjei voltak, de kb. 3-4 leszerelés után sikerült úgy felrakni, hogy csak egy kicsit ütött hátul. És itt mondtam azt, hogy na így lesz ez jó. Mégpedig azért, mert emlékeztem, hogy ha berakjuk a torziós rugót, akkor az is fog még egy kicsit csavarni az egészen, és utána az majd pontosan beállítja a helyére az ajtót. Neki is álltunk a torziós rugó berakásának, ami meglepően könnyen ment. Jó, ez is volt vagy 20-30 perc, mire eltaláltuk a jó feszítést, mire sikerült a helyére rakni a hátsó ricnis tartót, de ez egész jó idő volt ahhoz képest, mint amit korábban ráfordítottunk. Azért itt számít a tapasztalat.

jolalloajto.jpgVégül sikerült a beállítás és nagy megelégedésemre az ajtó is szinte pont a helyére állt vissza, nagyon szépen csukódott. Nem 100%, inkább olyan 90% körüli, most egy nagyon kicsit eláll az eleje, majd a zárjával még szórakozok egy kicsit, aztán jobb lesz, de egészében véve nagyon szépen sikerült. Egy kicsivel talán kevésbé lett feszesre húzva a torziós rugó, de őszintén szólva ez így jobb is, mert nyáron egy kicsit ütött a nagy melegben. A szerelés vége volt már csak hátra, a hátsó rész összerakása, beállítása, de ezzel fél óra alatt megvoltam egyedül is.

vegremegyek.jpgEzek után már csak a tesztkör volt hátra, aminek külön örültem, mert már vagy egy hónapja be sem tudtam indítani az autót. Persze a Delorean gyönyörűen ment, minden frankó. Kezdődhet a szezon! Értsd: Mehetek olajcserére, légkondit javíttatni és takaríttatni.

Szólj hozzá!

Címkék: szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr3613804032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása