HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • auer: Hát Viktor téged diszkócuccban elképzelni nehéz :) Sejtem miért nem tettél fel képet. (2014.07.24. 12:14) Velodrom Millenáris
  • scuynat: @bandigyerek: nem írtam, hogy nem szabad, csak azt akartam kifejezni, hogy nyilván nem csak Delore... (2014.07.23. 09:42) Mondd, te kit választanál?
  • Boborjnán1986: És mi az, amihez értesz? ;) (2014.07.16. 21:14) Dubniczkia: Escort Cabrio - Amikor a hóhért akasztják
  • Zeus SH: Tutis! Nekem Escort ülések vannak a lakásban, pl autós játékot abban ülve játszok... ;) (2014.07.16. 15:27) VB-döntő
  • scuynat: dehonnem, pl az a múltkori manga képregény. (2014.07.11. 13:12) Agy és szív

Címkék

88 (1) ablak (1) acél (5) ajtó (15) alibi (1) alkatrész (6) alváz (4) angle drive (3) angol (1) antenna (1) arany (4) aranykor (1) ars poetica (3) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (21) a kábítószerügy (15) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) bérlés (1) blog javítások (8) bopat 701 (14) bricklin (1) bulvár (5) b zs (1) carfax (2) cégstruktúra (1) család (2) csomagtartó (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (8) delorean halála (1) delorean time (2) dml (7) dokumentáció (2) dtl (1) dubniczkia (12) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (31) eladó (3) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (21) érkezés (1) erm (2) eurofest (1) évforduló (13) evolúció (19) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (15) fekete autók (1) festett (3) film (6) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (28) futómű (1) gebasz (1) general motors (1) Genova (2) goldenblog (4) gumik (3) gyár (1) gyorsulás (3) gyűrű (1) használat (3) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (15) hülyekérdés (2) humor (2) hűtő (1) idézet (30) időgép (5) írország (14) ismerős (10) jég (1) john delorean (8) kakukktojás (1) karácsony (5) karambol (4) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (5) kezdetek (3) kiállítás (9) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (5) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (10) kuplung (2) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (6) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (9) notebook (1) olasz (4) olaszország (2) olaszorszag (3) Olaszország (4) oldtimer (3) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (5) poénok (6) póló (8) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) rádió (2) reklám (19) replika (7) repülő (1) rizsa (86) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (3) sebváltó (1) sikkasztás (2) skynet (20) Skynet (1) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (14) súly (2) szabályok (1) Szabi (32) szállítás (1) szerelés (104) szervizek (5) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (6) szünet (2) takarítás (7) takaró (2) találkozó (103) tankolás (1) tél (12) tendenciák (3) tervek (5) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) törésteszt (8) történelem (60) történetek (19) tudtatok e? (22) új delorean (10) utolsó évek (1) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (8) veteránvizsga (2) vezetés (31) vezetéstechnikai tréning (2) videó (2) videók (3) vin (5) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (1) vissza a jövőbe (15) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Velodrom Millenáris

2014.07.23. 19:30 :: Sidaries

Amióta újra felfedezték a Velodromot, én azóta szerettem volna elmenni egy ott rendezett találkozóra. Ez viszont folyamatosan csúszott, mert mindig akadt valami, ami miatt nem tudtam megoldani. Általában más program, más találkozó volt, olykor az idő vacakolt és volt amikor pedig csak simán lecsúsztam róla. Őszintén szólva a mostani Velodrom is úgy tűnt, hogy az utolsó verziót fogja erősíteni, tehát elfelejtem hogy létezik és csak egy hét múlva tudom meg, hogy lekéstem.

velodrommillenaris4.jpgTörtént viszont ezúttal valami, ami miatt nem így lett. Június közepén rámírt Nick Sutton - akit a blogon már többször említettem - hogy jön Magyarországra és ha van időm, akkor találkozhatnánk. Természetesen igent mondtam, majd amikor tisztázódott az időpont, el is kezdtük szervezni a találkozót. Az biztos volt, hogy valahol Budapesten találkozunk vele, de konkrét helyszín még nem merült fel. Ekkor azonban Dubniczkia feldobta az ötletet, hogy mi lenne, ha az éppen akkor rendezendő Velodromra hívnánk el. Tökéletes választás! - gondoltam és szerencsére a többiek sem ellenkeztek.

velodrommillenaris3.jpgÍgy aztán elkezdődött szerveződni a találkozó, Nicknek is tetszett a rendezvény videója, látszott hogy minden sínen van. Persze a Delorean klub nem éppen a kapkodásról híres, ezért sikerült lekésni a regisztrációs időszakot, így a három autót csak pár kisebb diplomáciai machináció után sikerült bejelenteni a rendezvényre. Innen aztán már pillanatokon belül eljött az indulás előtti este és akkor jöttem rá, hogy van még egy fontos dolog, szerezni kell ruhát, mert ide azért illene beöltözni. Reggelre aztán sikerült megtalálni a tökéletes felszerelést egy lila-világoslila-kék-hupikék-fehér kockás ing és egy trapézgatya személyében, ami mellé még odaraktam egy aranykeretes napszemüveget is. Na de mielőtt átmegyek divatblogba, maradjunk annyiban, hogy teljesen diszkókorszakos lettem, de olyannyira, hogy úgy éreztem hogy Travolta bekaphatja. Így aztán nagy örömmel indultam el a pálya felé.

velodrommillenaris2.jpgAztán rájöttem hogy tankolnom kell. Ilyen ruhában. Röviden szólva érdekes volt, nem vagyok hozzászokva ehhez a stílushoz. Meg őszintén szólva a többi benzinkútlátogató sem. Az biztos hogy a Delorean mellé volt egy másik látványosság is, amit bámulni lehetett. Bár szerintem néhányan komolyan elgondolkodtak hogy tényleg lehet valami a Delorean és az időutazás kapcsolatában. :)

velodrommillenaris1.jpgA tankolás után - ami most egész gyorsan ment - mentem rá a pályára, aztán zúgtam is Budapest felé. Leálltam Skynetéknél, megvártam mire lejött, vigyorogtam azon, hogy ők mennyire vigyorognak, beszélgettünk egy éppen arra járó rajongóval, aztán elindultunk a Velodrom felé Skynet vezetésével. Hát nem egy utolsó élmény két Deloreannel átmenni a városon az biztos! Elég hamar odaértünk, beálltunk a sorba, egy meglehetősen lassú és kicsit problémás regisztrációt követően pedig már indultunk is befelé. És itt szembesültem vele, hogy a Velodromba egy szűk, alacsony, sötét és eléggé erős domborzattal megáldott alagúton keresztül vezet az út. Szerencsére mi gond nélkül átmentünk, de azért Szabi ültetett autója lehet hogy bajban lett volna egyik-másik szakasznál.

velodrommillenaris5.jpgAmikor viszont kibukkantunk a túloldalon, az egy igazán emlékezetes látvány volt. Nagyon jól nézett ki az oválpálya is, de még jobban a már ott levő autók és főleg motorok és biciklik tömegei. Beálltunk a helyünkre és vártuk a többieket. Bopat pár autóval mögöttünk érkezett, de aztán elkezdett szállingózni a többi jármű is. Sok szép autó volt (főleg a szeszcsempész pickup), de őszintén szólva a motorok tetszettek a legjobban, annak ellenére, hogy egyáltalán nem vagyok motoros alkat.

velodrommillenaris7.jpgHárom óra után aztán megérkezett Nick és felesége is és innen kezdve lett igazán érdekes a dolog. Egy kicsit az autók körül beszélgettünk, de a betonteknő alján a tűző napon mindenki nyomta a vizet, mint egy IFA az emelkedőn, úgyhogy inkább felültünk a fedett lelátóra, aztán ott beszélgettünk. Emiatt az autókat nézők lemaradtak az extra információkról és biztosan sok ember megtudhatta a sokkal okosabb haverjától hogy a Delorean alumíniumból van, de valahogy ezúttal nem zavart mindez.

velodrommillenaris6.jpgBeszélgetés közben egyébként elég jó elfoglaltság volt nézni az oválpályán körbemenő, olykor igen hangos motorokat, autókat. Elég sok dolgot megtudtunk a gyárról, az akkor uralkodó hangulatról és különféle eseményekről. Nem lett olyan összefüggő információhalmaz, amit egészben megírhatnék egy pénteken, de nagyon sok számomra fontos részletet megtudtam, ami lehet hogy a blogon majd frissítésként megjelenik. Megtudtuk hogy egy időben Nicknek is volt Deloreanje, hogy Barrie Wills volt a főnöke, hogy a gyár bezárása után mindenki rühellte az angolokat és még sok mást, ami éppen nem jut az eszembe.

Hat óráig beszélgettünk, aztán onnantól már inkább a készülődésen volt a hangsúly. Nickék fél hét körül, mi pedig hét után indultunk el hazafelé. Izzadtan és szerintem elég büdösen, de nagyon jó hangulatban. Amennyire tudom a hazaút mindenkinek eseménytelenül telt, az autókkal nem volt semmi gond.

Ráadásként pedig kaptunk egy-egy dedikált példányt Nick könyvéből, amit hamarosan talán majd el is juttatunk egymáshoz. Bár ahogy a klubot ismerem, ez nem annyira biztos. :)

 

 

2 komment

Címkék: találkozó

A Delorean népszerűsége a mozifilm előtt

2014.07.22. 08:00 :: Szabi DMC

A címbeli témáról beszélgettünk Phyllis Sutton-nal a hétvégi találkozón (hogy pontosan ki ő és milyen találkozó volt a hétvégén, arról majd Sid ír szerdán). Ez a kedves, idős hölgyike és férje az első dolgozók között voltak a dunmurry-i DMC-gyárban ezelőtt kb. 36 évvel, és természetesen volt egy Delorean kocsijuk is, jóval a Vissza a jövőbe filmek előtt.

A néni szerint az autó már a gyártása idején is nagyon ismert és népszerű volt. Ha otthagyták valahol, akkor visszatértükkor tömegek állták körbe, kopogtatták a kocsit, és kuncsorogtak, hogy beleülhessenek. Akkoriban még senki sem tudott a fluxuskondenzátorról, ezért a leggyakoribb kérdés nem erre, hanem a karosszériára vonatkozott: még a jobban tájékozottak is alumíniumra tippeltek. A saját tapasztalataim szerint egyébként még most is az alu felé hajlanak a legtöbben az acéllal szemben.

Mindenesetre érdekes volt ezt és pár hasonló sztorit hallani azoktól, akik elejétől a végéig a “tűz közelében” voltak, a DMC-gyár elindulásától a felszámolásáig. Búcsúzóul kaptam a házaspártól egy névre szólóan dedikált könyvet, a bal felső sarokban Phyllis is aláírta, mint “21-es számú (dolgozó)”.

500DSC06970.png

Szólj hozzá!

Címkék: történelem találkozó Szabi

Velodrom

2014.07.21. 11:00 :: Sidaries

Hát emberek ez nagyon jó volt! Sajnálhatja aki kihagyta. Szerdán jön a beszámoló, addig még hűtöm magam.

Szólj hozzá!

Címkék: rizsa

Mondd, te kit választanál?

2014.07.18. 10:00 :: Sidaries

A DOA (Delorean Owners Association) Facebook oldalán feltettek egy nagyon jó kérdést:

Egy lány választás elé állít. Vagy ő vagy a Delorean. A kettő együtt nem megy. Ha az autó megy, akkor like, ha a csaj, akkor írjad meg a búcsúüzeneted neki.

Lett végül három like és egy kupac komment. A kommentekből a kép után válogatok a jobbak közül. Akit pedig érdekel a mi kérdésünk és az azokra adott válaszok, az ide kattintson.

question.jpg

- Hát Bébi, itt az ideje egy olajcserének.

- A jó csajok nem adnak ultimátumot.

- Milliónyi nőt készítettek. És csak 9000 Deloreant.

- Az autót választom. Nem is volt verseny.

- Mire ez az autó eléri a 88 mérföld/órát, addigra a ruháid legyenek összepakolva és kirakva a ház elé!

- Mindenképpen a Delorean. Ismertem egy fickót aki inkább egy öreg Fordot választott mint a nőjét.

- A feleségem pont ezt csinálta mielőtt összeházasodtunk. Azt mondta hogy meg kell szabadulnom az űrhajóformájú autótól vagy ő lép le. Erre azt válaszoltam hogy az űrhajóformájú autót sokkal régebb óta szeretem mint őt. Mostanra már 22 éve vagyunk együtt és neki is van egy. :)

- Velem megtörtént. Az autót választottam.

8 komment

Címkék: közösség

Dubniczkia: Escort Cabrio - Amikor a hóhért akasztják

2014.07.16. 10:00 :: Sidaries

Ha finoman akarnék fogalmazni, akkor azt mondanám, hogy nem pont úgy alakultak a dolgok, ahogy szerettem volna. Marhára okos szoktam lenni autóügyekben, sokszor adok tanácsot, hogy mit és hogyan. Megkérdeznek a barátaim, ismerőseim, mert mégiscsak sokat foglalkoztat engem ez a téma :) Hogy pontosan mi az, amitől én jobban tudom a válaszokat? Semmi. Jobb esetben olcsón szoktam autót venni, jó sok pénzt rájuk költök, és fillérekért eladom. Nem túl okos stratégia. Általában nagyon jól tudom, hogy mire kell figyelni autóvásárláskor, mi az, ami miatt -- akármennyire is tetszik a látvány -- ott kell hagyni a vevőnél a cuccot. Szinte várható volt, hogy előbb vagy utóbb akasztani fogják a hóhért. Megtörtént.

Az Escort cabrio története valahol ott fejeződött be, hogy megvettem, óriási a boldogság, és sikerült az ősz utolsó meleg napjaiban élvezni a nyitott tetős autózást. És mi a helyzet most? Öt hónapig vártam, hogy a karosszériás barátom lábra tegye a kocsit.

hoherakasztas4.jpgMár a vásárláskor is éreztem némi bizonytalanságot az első futóműben, de nem nagyon aggódtam. Az Escort futóműve nem bonyolult és nem is túl drága. Szereltem már minden darabját, így nem estem pánikba. 4-5000 kilométer után azért már illett foglalkozni a gondokkal. Műhely, akna és garázs hiányában szégyenszemre szerelőhöz vittem a kocsit. Módszeresen minden alkatrészt kicseréltek az első futóműben. Minden alkatrész csere után próbaút, de a rázkódás, bizonytalankodás nem szűnt meg. Végezetül -- mikor már a futómű minden eleme vadonatúj volt -- a szerelők megállapították, hogy emelőre téve az autó jobb eleje simán kézzel megemelhető. Miután mindenki, aki látta a problémát, kihordott lábon egy pitvarit, jöhetett a fejvakarás. Adott egy A-oszlop magasságában kettészakadt autó, aminek lobog az egész eleje, viszont amúgy nagyon szép kondíciónak örvend. Szép a teteje, a kaszni egészen rendben van, a motor jó erőben van, a beltér kulturált, a futómű pedig új. De hogy mivel jár javítani? Ahhoz, hogy a probléma teljes valóságában feltáruljon, ki kell szedni a motort és a futóművet, le kell szedni a sárvédőt és ki kell bontani a műszerfalat. Megéri? Persze, hogy nem. De hoztam már hasonló döntést a Fiestánál is. A döntésemet nem gazdasági alapon, a realitások talaján hoztam meg, hanem az emóciók erősebbek voltak -- megint. A kocsit végül Kobold barátom elvitte magával és kezelésbe vette. (Az ő kezei között született újjá SirClarence is.) Diagnózis a teljes szétszedés után: első váznyúlvány csere, kereszttartó csere, sárvédő csere, aksitálca csere, tűzfal javítás, doblemez javítás, A-oszlop javítás és persze minden elem javított (két tónusú) fényezése. Rengeteg munka, sok-sok energia, idő és persze temérdek pénz. Nem akartam veszni hagyni ezt a kocsit sem, ezért zöld lámpát adtam a javításhoz.

hoherakasztas3.jpgEttől fogva csak azt az öt hónapot kellett kivárni, míg elkészült a vas. Persze ezalatt az idő alatt volt idő gondolkodni azon, hogy vajon átvert-e a korábbi tulajdonos és, hogy volt-e esélyem észrevenni ezt a komoly hibát vásárláskor? A válasz mindkét esetben igen. Az extulaj biztosan ismerte ezt a hibát, és ez komoly hozzáértéssel -- nem kanapészakemberként -- észrevehető lett volna. Az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy a professzionális szerelők is csak két nap szerelés után vették észre a gondot. A lényeg, hogy a kocsi végre jó lett, újra lett egy enyészettől megmentett régi kocsim, és talán valóra válik a hobbi autó-mindennapi autó álmom. Az igazi lecke pedig az, hogy mindenki maradjon a kaptafánál. A jövőben abban adok csak tanácsot, amihez igazoltan is értek. :) Az életnél tényleg nincs nagyobb tanítómester.

2 komment

Címkék: dubniczkia

VB-döntő

2014.07.15. 08:00 :: Szabi DMC

Ha a foci VB-döntője egy napra esik a Delorean szétszedésével, és ez még hülyeséggel is párosul... :)

500DSC06788VB.jpg

3 komment

Címkék: humor Szabi

Velodrom Millenáris

2014.07.14. 10:00 :: Sidaries

Hétvégén megyünk a Velodrom Millenárisra. Én már tervezem egy ideje, de most végre sikerül is odaérni. Külön jó, hogy ott lesz velünk Nick Sutton is, a DMC egykori gyárának a beszerzési igazgatója! Ez ám a nem mindegy, bogyókák! :)

Szólj hozzá!

Címkék: találkozó

Még egy kis DCS Ohio - most már tényleg az utolsó!

2014.07.12. 17:00 :: Sidaries

Volt egyszer régebben (már majdnem két éve) egy bejegyzés, amiben arról írtam hogy egy kis orosz gyerek nagyon rápörgött a Deloreanre és az anyukája szerzett neki a szülinapjára kettőt is, hogy beleülhessen. Írták is a Jalopnikon, hogy ezt nehéz lesz überelni.

szulinaposseva3.jpgÖrömmel tájékoztatok mindenkit, hogy Seva nem gyógyult meg, sőt anyukája is ugyanolyan klinikai eset. Persze mindezt jó értelemben mondom. Ugyanis az anyuka fogta a gyereket, felpakolta egy Ohioba tartó repülőre és elmentek megnézni a világ legnagyobb Deloreantalálkozóját.

szulinaposseva1.jpgOtt aztán nem csak a Deloreanekkel találkoztak és a tulajdonosaikkal, hanem a korábban már említett Vissza a Jövőbe szereplőkkel is. Mindennek a tetejébe pedig felhívták őket a színpadra, ahol együtt bandázhattak velük. Natasha életének az egyik legjobb élményeként aposztrofálta az eseményeket. Érthető.

szulinaposseva2.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: történetek

Agárd másodszor

2014.07.09. 12:00 :: Sidaries

Agárd. Lassan már ez a szó is olyan jelentéssel kezd el bírni mint a NAAF vagy éppen csak simán Komárom. Habár csak tavaly voltam itt először, mégsem volt kétséges egy percig sem a ismétlés. Hangulatában nagyon hasonlít nagyobb testvéréhez, de a kevesebb ember és a kemping miatti sok off autó és látogató egyben lazábbá is teszi. A NAAFon az ember könnyen elhiszi, hogy valójában igazából valahol Texasban heverészik a napon a szinte 100%-os amerikai autó és stílus tobzódása miatt, de ez itt nem történik meg. Itt jól érezhetően csak a kemping egy csoportja vagyunk, még ha a legnagyobb is. Persze az emberek, az autók már ismerősek a többi találkozóról, de azért ez mégis más. Nagyjából úgy lehetne leírni a helyzetet, hogy ez a főpróba a NAAF előtt, amikorra az ember végre teljesen elvesztheti a realitásérzékét. Itt még csak próbálkozik vele.

agard2.jpgPersze ebben nagy segítségére vannak a szokásos fesztiválkellékek, mint a pálinka, whiskey és a többiek és ezeknek a használatát bizony nagyon kevesek vetik meg ebben a három-négy napban. Emiatt van egy érdekes felosztása a fesztiválnak, miszerint csütörtök bulinap, péntek pihenő, szombat ismét a duhajkodásé, vasárnap pedig már megint pihenő és hazavánszorgás.

agard3.jpgEnnél sokkal többet pedig nem is lehet írni az egészről. Odamegy az ember, ereszdelahajam amíg bírja, másnap fejfájás, tóban ücsörgés, mamársohatöbbetnemiszom, aztán szombaton kezdődik ugyanez. Közben pedig sok sok beszélgetés, sztorizás, mászkálás, üresjárat. Csodálatos az egész úgy ahogy van. Itt tényleg ki tud kapcsolni az ember egy kis időre.

Még egy valamiről kell beszélnem, ha már ez egy Delorean blog. Az autóval semmi nem volt. Odamentünk, ott voltunk, eljöttünk. Még tankolni sem kellett. A légkondi tisztességesen működött, nem sültünk meg sem oda, sem visszaúton, az új vízpumpa is tette a dolgát és úgy általában minden olyan volt, mint amilyennek lennie kellett.

agard1.jpgÉrdekes autók idén is voltak, azokról raktam is be képet. Plusz a tavalyi bejegyzés után ismét leírom: Egy kép többet mond ezer szónál. Ugye Mentos? :)

agard4.jpg

Mellesleg kéne venni egy ilyet az autóra, az ujjlenyomatokat megelőzendő:

agard5.jpg

6 komment

Címkék: találkozó

Agy és szív

2014.07.08. 09:00 :: Szabi DMC

134_startingoverhun_1404746094.png_816x1081

(kattintásra nagyobb méretben is megjelenik)

6 komment

Címkék: humor képregény Szabi