HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @Szabi DMC: Most miért? Ha csak csöpög valahol akkor elég, ha meg eldurran egy cső, akkor meg úgys... (2015.03.26. 17:04) Tuningshow 2015
  • dubniczki: ...meg lenne egy klubtalálkozó Gödön is nálam, aminek az időpontját találjuk ki együtt. :) Mondjuk... (2015.03.23. 11:02) Találkozók
  • Sidaries: @scuynat: Javítva. Így másodszorra olyan egyértelműnek tűnik. (2015.03.20. 13:50) Genfi Autószalon 1981 II.
  • scuynat: Persze, hogy nem a színétől függ :) De ehhez a kocsihoz csak etilén-glikol fagyállót szabad haszná... (2015.03.20. 11:20) Vízcsőcsere
  • Dönci: Szép fogás, pakoltam a padláson, belelapoztam, és elküldtem. :) (2015.03.16. 09:04) Genfi Autószalon 1981 I.

Címkék

701 (1) 88 (1) ablak (1) acél (5) ajtó (15) alibi (1) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (5) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (3) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (21) a kábítószerügy (15) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) bérlés (1) blog javítások (9) bopat 701 (21) bor (1) bricklin (1) bulvár (5) b zs (1) carfax (2) cégstruktúra (1) család (2) csomagtartó (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (2) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (12) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (34) eladó (3) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (22) érkezés (1) erm (2) eurofest (1) évforduló (15) evolúció (25) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (15) fekete autók (1) festett (3) film (6) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) futómű (1) gebasz (1) general motors (1) Genova (2) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (15) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (9) hűtő (1) idézet (37) időgép (7) írország (14) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (11) kakukktojás (1) karácsony (6) karambol (4) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (10) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (5) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (13) kuplung (2) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (7) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (11) notebook (1) olasz (4) Olaszország (4) olaszország (5) olaszorszag (3) oldtimer (4) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (5) poénok (6) póló (8) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (2) reklám (19) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (97) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (3) sebváltó (1) Secret Cinema (1) Selmecbánya (1) sikkasztás (2) Skynet (2) skynet (21) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (14) súly (2) szabályok (3) Szabi (53) szállítás (2) szerelés (113) szervizek (5) szilveszter (1) Szlovákia (2) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (7) szünet (2) takarítás (10) takaró (2) találkozó (112) tankolás (1) tél (12) tendenciák (3) tervek (6) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (80) történetek (20) tudtatok e? (25) új delorean (11) utolsó évek (1) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (11) veteránvizsga (2) vezetés (40) vezetéstechnikai tréning (2) videó (3) videók (4) vin (8) visszahívás (3) vissza a jövőbe (25) Vissza a jövőbe (6) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Delorean aranyból - A kezdetek

2015.03.27. 10:00 :: Sidaries

Tudjátok hogyan indult az egész aranydeloreanes mizéria? Hát így:

golddeloreanofficialpaper.jpg

John Delorean írt egy levelet Benningtonnak az akkor már folyó tárgyalásokról, ahol leírta az egész project tervezetét:

Mint te is tudod, az American Express beleegyezett, hogy az autónk egy aranyborítású verzióját a 3 000 000 darabos példányszámú Karácsonyi katalógusának a címlapjára teszi. Ezeket az autókat megveszik tőlünk 65000 dollárért, ők pedig 85000 dollárért fogják őket továbbértékesíteni.

Ki kell fejlesztenünk egy új belteret ezekhez az autókhoz, mint például egy szuper luxus plüssszőnyeg és ülés, ami bőrbetétekkel van összedolgozva.

A külső részek sem nézhetnek ki igénytelenül; A kerekeknek és az első hátsó ütközőknek is aranyszínűnek kell lennie hogy színükben illeszkedjenek az autó testéhez.

Kényelmi szempontból jó lenne ha egy kis külső (esetleg olasz) céget találnánk, aki kezelné ezt a projectet. Addig pedig átnézhetnénk az ajánlatot és egy (arannyal) bevont lemezt amint csak lehetséges.

Végül pedig aranyautókat csak előre megrendelt és lefoglalózott esetben fogunk készíteni. Azt ígértük, hogy a most karácsonyig megrendelt autókat jövő júniusig szállítjuk le. Az American Express azt mondja, hogy ez egy "100 példányos limitált kiadás" lesz, de szerintem csak 20-30 darabot fognak eladni.

Kérlek küldjed el a project időbeosztását és az általad választott koordinátor nevét.

Szép levél és nagyon egyedi. Az általam olvasottak közül ez az első, amiben John Delorean nem gátlástalan optimista, hanem kicsit reálisabban látja a dolgokat.

Szólj hozzá!

Címkék: arany

Tuningshow 2015

2015.03.25. 10:00 :: Sidaries

Oké, most már AMTS néven fut, de attól ez még nagyjából ugyanaz a Tuningshow, amin voltam 2009-ben és 2010-ben is. Igaz, most már sokkal, sokkal nagyobb, nagyjából az egész Hungexpo területén ez van, de ettől még nem lett a kedvencem. A 2010-es után megfogadtam hogy többet ennek a rendezvénynek a környékére sem megyek és ezt aztán tartottam is elég jól a meghívások ellenére is.

Idén viszont máshogy alakult, mert a Rozsdakupactól hívtak hogy állítsam ki a Deloreant úgy, hogy előtte ott lenne a Deloreanes címlapjuk szép nagy változata. Miután őket bírom és szívesen támogatom minden törekvésüket, ezért nyeltem egyet és igent mondtam a kérésre. Aztán teltek a hetek, kicsit meg is felejtkeztem az egészről, de aztán kb. egy héttel a show előtt jött a kérdés hogy minden oké-e. Mondom persze, úgy 90%, de azért kicsit sűrű lett így az a hét. Pont arra a hétre raktam az évnyitó olajcserémet, plusz az összes vízcső cseréjét is. Természetesen egy kis késés összejött, így csak csütörtök délelőtt tudtam elhozni az autót, délután meg már mentem is Pestre. Én is éreztem hogy ez azért az új vízcsövekkel kicsit meredek, mert ezek nem szoktak csak úgy gond (és szivárgás) nélkül működni, de szokás szerint naiv vigyorral ültem be az autóba, beraktam egy literes desztillált vizet, aztán indultam is.

Egy dolgot azért még megtettem, pontosabban nem tettem meg. Nem autópályán mentem, mert ha esetleg az egyik új cső megadja magát, akkor ne a pálya közepén kelljen szerencsétlenkednem. Ezért inkább a sima közutat választottam. Meg is lett az eredménye, mert megint tele volt az út reszkető szerencsétlenekkel, akiknek az autója szerintem még egy szakadékban is maximum 70 km/h-val zuhan. Részben nekik, részben a csütörtök esti dugónak köszönhetően a Hungexpora bő két óráig tartott az út, ahol egy minimális bürokrácia után lerakhattam a Deloreant.

tuningshow2015-1.jpg

Gyorsan hoztam egy vödör vizet és nagyjából letakarítottam és mivel a porszívózást már megcsináltam otthon, ezért indulhattam is haza. Rozsdakupacék kivettek a vonathoz, aztán elég nagy kevergés után haza is jutottam. Régen volt már az én tömegközlekedési fénykorom. Pénteken aztán munka volt, szombaton névnapozás, aztán vasárnap a MÁV szíves közreműködésével ismét kisebb nehézségek után értem csak Bodapestre.

Végül aztán csak bő két órát voltam csak a Tuningshown, de ez bőven elég is volt. Egyszer elindultam körbenézni, de a huppogós minimáltechno és a giccsparádés, neonos, használhatatlanságig ültetett verdák egyszerűen meghaladták az ingerküszöbömet és hagytam az egészet a fenébe. Több helyen olvastam hogy mennyit fejlődött a Tuningshow minőség tekintetében, de az én véleményem az, hogy pont ugyanolyan igénytelen rongyrázás, mint volt öt évvel ezelőtt is (és itt most kihagytam a politikailag inkorrekt minőségjelzőket). Most egy darabig megint nem akarok menni.

tuningshow2015-2.jpg

Két dolog volt, amire mégis pozitív előjellel fogok emlékezni. (Nem, nem. Az autókhoz járó műnők nincsenek a kettőben) Az egyik a nagy kedvencem, az az átalakított Camino ami szerintem továbbra is a tahóság netovábbja. Egyszerűen imádom! A másik pedig a hazaút, aminél jobb nem volt mostanában. Üresek voltak az utak, nem voltak állatok, kellemesen hűvös és tiszta volt az idő, csodásan lehetett autózni. Teljes vigyorral szálltam ki otthon a Deloreanből.

tuningshow2015-3.jpg

3 komment

Címkék: találkozó

Találkozók

2015.03.23. 10:00 :: Sidaries

Megvolt a Tuningshow és az a két óra amit kint töltöttem elégnek is bizonyult, szerdán írok róla bővebben. A következő alkalom a biatorbágyi Premier Outletes veterántalálkozó lesz valamikor áprilisban, lehet készülni rá.

1 komment

Címkék: találkozó

Genfi Autószalon 1981 II.

2015.03.20. 10:00 :: Sidaries

A magyar vonatkozás után akkor itt a DMC ütemterve, amit már említettem legutóbb is. A levél Barrie Willsnek szólt, akiről már írtam többször, de általánosat itt.

Kedves Barry,

Ez (az irat) a Delorean Motor Company Genfi Autószalonon történő bemutatkozásával kapcsolatos eseményekkel és előkészületekkel foglalkozik. Az igazán fontos események, amiken te magad is személyesen részt veszel a következőek:

 

1981. március 3. 

9.00 - 11.00 Intercontinental Hotel, Bálterem - Pezsgős reggeli a nemzetközi sajtó részére

A reggeli 9 órakor kezdődik, az autószalon felé tartó buszok 10 és 11 óra között indulnak 15 percenként. 9.20 körül John Z. Delorean egy prezentációt tart, ahol bemutatja az autót, amit majd a sajtó soron kívül megvizsgálhat.

genfiautoszalon1.jpg

9.00 - 18.00 Genfi Autószalon, első sajtónap

Elvárt, hogy mindkét nap kezdetén legalább egy rangidős DMCL vezető jelen legyen a DMC standján, amit Mr. C. S. Harte irodáján keresztül kell majd elrendezni.

 

1981. március 4.

9.00 - 18.00 Genfi Autószalon, második sajtónap

Megjelenés, mint az első napon.

5.00 - 20.00 Intercontinental Hotel, Bálterem - Delorean VIP fogadás

A meghívók a következő csoportokra terjednek ki:

- Potenciális viszonteladók

- Beszállítók

- Diplomáciai testületek

- Kormányzati szervek

- Az Autószalon tisztviselői

- A cég egyéb barátai

 

1981. március 5.

10.00 Genfi Autószalon, Hivatalos megnyitó a svájci konföderáció elnöke által

genfiautoszalon2.jpg

A két fogadás részleteiről majd egy későbbi időpontban fogunk benneteket tájékoztatni, de az biztos, hogy a március 3-i Reggelis fogadás előtt lesz egy ruhapróba. Ehhez a levélhez csatoltunk öt meghívót a VIP eseményre, amiket saját elképzeléseitek alapján oszthattok ki. Örülnénk neki, ha a megszámozott meghívókártyák mellé a meghívot(tak) neveit is meg tudnátok szerezni.

Kérjük hogy az utazási előkészületeiteket a szokásos módon intézzétek és 1981 március 2-án érkezzetek meg Genfbe 

A szállásotok az Intercontinental Hotelben lesz március 2-től 5-ig, a szoba a saját nevetekre szól. Egy köszöntőcsomag, ami további információkat, jegyeket, meghívókat tartalmaz, a hotelben fog várni benneteket. távozáskor legyetek szívesek aláírni a számlát, amit aztán majd elküldenek a DMCL-hez.

Szívélyes üdvözlettel és tisztelettel,

George Romanos

2 komment

Címkék: történelem

Vízcsőcsere

2015.03.18. 10:00 :: Sidaries

Úgy ahogy minden egyes alkalommal, ezúttal is a szerelőhöz vezetett az első utam a szezon kezdetekor. Edtől eddigre megrendeltem az olaj, levegő és benzinszűrőt, valamint ezúttal egy plusz dolgot is, az összes vízcsövet. McFly már csak röhögött amikor mondtam neki hogy még mindig a nem tudom mikor összeszigszalagozott vízcsöveimmel közlekedek és úgy gondoltam hallgatni kell az okosabbra, még mielőtt valami baj történik. Az egész cucc (szűrők, csövek, szállítás) mindenestől 120e Ft volt. Nem olcsó, de lehetne rosszabb is. És igazából kicsit szarul éreztem már magam a Delorean miatt, mert az elmúlt egy-két évben nem nagyon költöttem a fejlesztésére, csak a szükségeseket vettem meg. Valamint megfogadtam hogy idén máshogy lesz.

ujvizcsovek.jpgNem volt azonban olyan egyszerű az indulás az akkumulátor hibája miatt. Mint mondtam az egyik totál dög volt, ezért azt csak simán beraktam a csomagtartóba, a másikat pedig töltöttem egy napig és jöhetett a teszt. Ami ragyogóan sikerült, mert szinte pöccre indult az autó. Lehet hogy a hidegindítási probléma csak a rossz aksinak köszönhető?

Na de ott tartottam hogy megjöttek a cuccok, ment az autó és indultam is a szervizbe. Az autó tette a dolgát, a szokásos bemelegedéses bizonytalankodás után tökéletesen működött. Beálltam a szervizbe és elmondtam a három nyűgöt. Olajcsere, vízcsövek, aksicsere. A harmadik magában foglalta a rendszer európaira alakítását is, mert a régi amcsi akkumulátor habár nagyon jól bírta (legalább 7 éves volt), mégis egyszerűbb az európai megoldás.

szerelonelvizcsocseren.jpgVégül csak otthagytam a gépet, majd minden nap telefonáltam hogy van-e valami változás. Természetesen mindig van valami, szépen készülnek a dolgok, de a legjobb az volt, mikor ma (kedden) el is mentem megnézni a haladást és ott volt egy 2x (4>x>0) éves csávó és csillogó szemekkel így szólt:

- Bazmeg ez a nájtrájder!

Mire a barátnője:

- Szerintem nem az.

- De! De! Ez a KITT!

- Dehogyis. Ez a Vissza a Jövőbe autó.

- Ja tényleg... Fú, de állat!

Én meg csak ingattam a fejemet hogy milyen fiatalok vannak. :)

Szóval úgy vagyok hogy szerdán, a bejegyzés megjelenésének napján fogom elhozni, aztán csütörtökön nekivágok az első találkozónak. Jó lesz már, hosszú volt a tél.

11 komment

Címkék: szerelés

Tuningshow megint

2015.03.16. 10:00 :: Sidaries

Habár legutóbb megfogadtam hogy soha többet nem megyek erre a rendezvényre a bazári tuningverdák és a rettenetes minimáltechno miatt, most mégis megint ott leszek, mert meghívott a Rozsdakupac. Mondjuk én magam valószínűleg csak vasárnap leszek kint, de az autó ott lesz egész hétvégén. Ha valakit érdekel, jöjjön!

Szólj hozzá!

Címkék: találkozó

Genfi Autószalon 1981 I.

2015.03.13. 10:00 :: Sidaries

Régóta szerettem volna már erről az eseményről írni, de eddig egyszerűen semmi olyat nem találtam róla, ami elég lett volna egy bejegyzésre. Aztán az elmúlt két hétben találtam egy DMC dokumentumot és még levélben is kaptam egy nagyon jó képet egy magyar újságból! És mi van rajta? A Delorean.

genfiautoszalon.jpg

Úgyhogy mára ez, jövő héten pedig a DMC által megírt (jóval hosszabb) ütemterv a '81 március 3-tól március 5-ig tartó bemutatóra. Azt már előre elmondom hogy sajnos az autó VINje nincsen meg, bár azt hiszem ez inkább csak nekem probléma.

 

2 komment

Címkék: történelem

Per a DMCH ellen

2015.03.11. 10:00 :: Sidaries

Elég kellemetlen dolog történt mostanában. Igazából 1-2 éves a hír, de idén januárban megint előkerült pár helyen és így én is észrevettem.

John Delorean utolsó felesége, Sally Delorean úgy gondolta, hogy itt az ideje beperelni a DMCH-t. A hivatalos ok az, hogy szerinte a DMCH valódi jogosultság nélkül használja John Delorean nevét több termék (sapkák, tollak, noteszek, kulcstartók, stb.) esetében, valamint illegálisan licencelte tovább a Delorean és a DMC emblémát más cégek felé, mint a Nike, Mattel, Urban Outfitters és Apple. Sérelmezik továbbá azt is, hogy a tervezett elektromos Deloreanre sincsen licencük, mert az autó dizájnja még mindig John Delorean és örökösei tulajdona. A kereset célja, hogy a DMCH hagyja abba a jogsértő magatartást, mérje fel és térítse meg az okozott károkat. Sokan azonban inkább úgy gondolják, hogy csak egy kis pénzt szeretne kicsikarni a jól menő üzletből.

A vád ügyvédje, R. Scott Thompson szerint John Delorean megvette a DMC összes jogát, arculati elemét és minden egyéb intellektuális tulajdonát a csődeljárás alatt. Később, 2004-ben a DMCH-nak jogot adott arra, hogy az autó kézikönyvében és néhány helyen kisebb változtatásokat tegyenek, de a DMCH tulajdonosai elfogadták John Delorean intellektuális tulajdonához való jogait. Azonban erről a megállapodásról sincsen írásos dokumentum.

William Mead, a DMC ügyvédje azzal védekezik, hogy a DMCH már 10 évvel John Delorean halála előtt is létezett és már akkor több védjegy tulajdonosa volt. John Deloreannek minderről tudomása volt és semmilyen ellenvetése nem volt a cég működése ellen. Mead szerint a felperesnek semmi joga sincsen a DMCH 30 éves működését megszakítani és kártérítési igény is jogtalan. (Itt egy kis magyarázat azért kell az évek miatt. A 10 évnél valóban a DMCH-ra gondol az ügyvéd, a 30 évnél pedig DMCH-ra és Stephen Wynne jogelőd szerelőműhelyére. A DMCH a '90-es évek végén szerzett jogokat bizonyos DMC-vel kapcsolatos dolgokra.)

Végül egy kis kiegészítés. Nem tudom hogy nálunk hogyan van, de Amerikában eléggé aprólékosan szabályozzák az összes ilyen védjegy és licenckérdést. Könnyen előfordulhat tehát, hogy valakinek egy logó használatánál keményen ki van kötve, hogy milyen körülmények és feltételek között használhatja. A DMCH esetében is erről beszélhetünk. Kicsit jobban kifejtve a DMCH jogai jelenleg a következők:

Használhatják a DMC logót a következő termékeken: 

- Autókon és azok alkatrészein valamint viszonteladók esetében.

- A következő ruházati termékeken: kabátokon, dzsekiken, pólókon, sapkákon.

Használhatják a DeLorean logót (2009 és 2011 óta):

- Autókon és azok alkatrészein és egyes kiegészítőkön, mint autótakaró és autójelvények.

A következő ruházati termékeken: kabátokon, dzsekiken, pólókon, sapkákon.

Szóval a pernek úgy tűnik van létjogosultsága még ha egy kicsit pénzszerzési szaga is van. Elvégre ha az elmúlt 10 évben senkit nem érdekelt a DMCH működése, akkor miért éppen most kell perelni? Mert már végre jól megy és így lehet belőle sok pénzt keresni? Szavazzátok meg!

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: közösség nők

Akkor menjünk!

2015.03.09. 11:00 :: Sidaries

Azt hiszem ez a hét pont jó lesz arra hogy én is megnyissam a szezont. Ahogy a facebook oldalunkat néztem a Szabi már egy ideje túl van rajta, ideje lesz nekem is tenni valamit az ügy érdekében.

Szólj hozzá!

Címkék: rizsa

Biztosítás

2015.03.06. 10:00 :: Sidaries

Deloreant venni soha nem volt egy kiszámítható dolog. '81-ben, amikor megjelent, akkor a gyártó kezdőssége és a minőségi problémák miatt, '82-ben pedig a DMC anyagi helyzete és később a tönkremenetele miatt. '83-tól kezdve indult azonban az igazi vakrepülés. Az árván maradt autóknak még nem volt kialakult alkatrészbázisa, a kereskedések sorban húzták le a rolót és még a biztosítók is rászálltak a tulajdonosokra. A DOA szerencsére már létezett és próbálta összefogni a tulajdonosokat és együttesen fellépni érdekeik védelmében. Erről szól a következő dokumentum.

biztositasigondok.jpg

Biztosítási kérdőív

Az egyesület tagjai rekordszámban hívnak azért, hogy segítsünk nekik megoldani a biztosítási problémáikat. Nagy részetek hamarosan (ha eddig még nem történt meg) nehézségekkel fogja szembetalálni magát a biztosítások elérhetőségével és/vagy árával kapcsolatban.

A biztosítási piac mostanában nagyon válogatóssá és egyre drágábbá válik. Az egyesület több jelentést is kapott a következő biztosítókról, hogy nem újították meg egyik tagunk biztosítását: Allstate, Farmers, State Farm, Automobile Club, St. Paul, Zurich, és így tovább. Azt is jelentették hogy egyes cégek akár 4000$-t is elkérnek egy olyan Delorean biztosításáért, amelyiknek a vezetője tökéletes vezetői múlttal rendelkezik.

A Delorean Owners Association kísérletet tesz egy kizárólag Deloreantulajdonosok részére elérhető biztosítási program bevezetésére. A program megvalósíthatóságához elkerülhetetlen hogy a tulajdonosok nagy számban álljanak mögé. A program sikere nagy részben attól függ, hogy hányan fogják pozitív válasszal visszaküldeni ezt a kérdőívet. Kérem szánjál rá időt már most, hogy megválaszoljad ezeket a kérdéseket, majd visszaküldjed a kérdőívet.

A regisztrált tulajdonos:    Magánszemély    Cég

Felhasználási mód:    Szórakozás   Munkába járás   Üzlet

Éves megtett mérföld: 

A háztartásban levő autók száma és típusa:

Jelenlegi biztosító neve:

Részt vennél ebben a programban?

Név, cím, város, stb.

 

Szólj hozzá!

Címkék: történelem