HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (2) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (49) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (23) fekete autók (1) festett (3) film (25) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (21) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (16) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (160) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) Skynet (2) skynet (22) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (152) szervizek (9) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (8) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (208) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (113) történetek (33) tudtatok e? (34) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (69) vezetéstechnikai tréning (2) videó (12) videók (4) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (56) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Az első nagy szerelőnap

2008.09.22. 12:40 :: Sidaries

Durva volt ez a Szombat, de lehetne még sok ilyen. A delorean.hu által megismertem egy jó fej fickót, akivel pár levélváltás után megbeszéltünk egy találkozót. Mivel elmondása szerint ért az autóelektromossághoz azonnal szerelőnapot terveztünk.

Szombaton egykor találkoztunk és kábé kettőkor estünk neki az autónak. Szegény jól megkapta az ívet. Elég sok helyen kiszedtük a belét szegénynek, de után össze is tudtuk rakni. Ez volt az igazán nagy sikerélmény. :)

Elöl kezdtük a jobb és bal oldali oldalsó helyzetjelzőnél. A bal oldali már teljesen bele volt rozsdásodva a foglalatba, ennek megfelelően elég nehéz volt kiszedni. A végén már por jött ki a szétrohadt foglalatból. A jobb oldalival nem volt komoly gond. Ott műanyag foglalat volt és csak égőt kellett cserélni. Mivel nem tudtuk, hogy indexként kellene-e működnie, ezért kiszedtük azt is. Íme egy kép:

Miután végeztünk nekiestünk a tolatólámpámnak, mert a jobb oldali nem égett. Ez már nem volt olyan nagy sikertörténet viszont a végén jót röhögtünk. Szétszedtük mindkét lámpát, mert a bal oldali a jobb oldalin keresztül megy és minden rendben volt. Utána méricskéltünk és már a fő kapcsolórekeszben sem volt áram. A lényeg, hogy eltöltöttünk majdnem két boldog órát a tolatólámpával mire rájöttünk, hogy ha berakom egyesbe és aztán rükvercbe akkor megy, viszont ha csak rükvercbe és úgy adok neki gyújtást akkor nem. Szóval utólag rájöttünk, hogy kábé fél óra alatt elkészültünk volna, ha tudjuk, hogy hogyan működik. Mindenesetre értékes tapasztalat volt. Erről is egy kép:

 

Ezután kicsit elkezdett csöpögni az eső, úgyhogy beálltunk a garázsba. Kicsit kisebb volt a hely, viszont cserébe nem áztunk el és a szél sem fújt annyira. Itt gondolkodtunk egy kicsit, hogy mibe kezdjünk, végül a műszerfal lett a nyertes és a középkonzol. Itt is átnéztünk egy kupac ledet és most már működik az ajtónyitásjelzőm és az övjelzőm. Állat. :) A középkonzolon a légkondi háttérvilágításán akartunk javítani, de sajnos mikor benyomtuk a rossz lámpákat (úgy lehet kiszedni őket, hogy benyomod, elcsavarod) akkor bent is maradtak. Végül abban maradtunk, hogy a rádiót is ki kéne szedni a javításhoz és ahhoz már nem volt idő és annyira nem is volt fontos. Majd legközelebb.

Szórakoztunk inkább a hátsó ablakfűtésemmel. Na itt találkoztam az első nagyon irreális Delorean élményemmel (a tolatólámpát nemszámolva, mert az csak user error). Kiderült, hogy csak a kapcsoló a rossz. Gondoltuk, hamar összerakjuk, de tévedtünk. Ilyen baromállat kapcsolót még életemben nem láttam. Külön van levezetve belőle a hátsó ablak fűtése és a középkonzoli led felkapcsolása. Nekem csak a led nem világított, de miután a kapcsolót csak szétszedni sikerült, ezért a hátsó ablak fűtés sem megy már. Viszont mivel egy kapcsoló 6000Ft, ezért inkább összerakom valahogy. Ha meg nem megy, akkor sem fontos, mert hátul van a motor és pillanatok alatt úgyis leolvaszt bármit hátulról. Egy kép a középkonzolról jobb középen az ominózus kapcsolóval:

Utolsó nekifutásra még megnéztük az ajtó világításait ami eddig egyáltalán nem ment. Miután összedugtuk az ajtónyitásjelzőket, - amiket még az előző tulaj húzott szét - a zöme elkezdett világítani. A maradék pedig csak kontaktos volt. Ezzel hamar megvoltunk. Eddigre sajnos már elég jól besötétedett és a tesómék is elmentek már Cseszkóba beinni aztán bebűnözni, úgyhogy mi is abbahagytuk. Eléggé el is fáradtunk és a következő alkalomra is kellett hagyni valamit. Ami maradt:

- A légkondinak az a kis kapcsolója a jobb első kerék mögött.

- A légkondi panelvilágítása és hogy merre fújjon.

- Jobb oldali ablakemelő.

- Az ajtózárjelző fordítva van bekötve. Akkor világít mikor nyitva van az ajtó.

- A lámpakapcsolóm az első állásban semmit sem nyinál, másodikon viszont minden jó. Első állásra be kéne kötni a helyzetjelzőket.

- Ami még eszünkbe jut.

Végül egy kép a Delorean "elektromos központjáról". :)

Valamint ezúton is szeretném megköszönni a segítséget!

5 komment

Címkék: szerelés elektromos

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr8675624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dubniczkia 2008.09.22. 14:40:59

Ezt szepen szetboritottatok! :) Grat! Szep munka!

Zsolt · http://www.delorean.hu 2008.09.23. 13:22:38

Még jó hogy nincs tele mikrókapcsolókkal, és hogy minden szétszedhető volt, és nem összesajtolva, egybeöntve minden, mint a mai autókban.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.09.23. 13:42:36

Ezt szeretem benne. Annyira megnőtt az önbizalmam múlt hétvége óta, hogy tegnap a Passatban is kicseréltem egy égőt. :)))

Zsolt · http://delorean.hu 2008.09.23. 20:08:32

Nekem a legnagyobb dolog az autón, amit csináltam, hogy kicseréltem a hűtőt.
Gondoltam kipróbálom, így 25e helyett csak 5e be került a mutatvány. Izgultam is pár napig hogy hogy jól csináltam-e. (akkor mentem el biatorbágyra, hogy meghajtsam az autót tesztelés céljából)

KiNDER DMC 2008.09.23. 23:21:19

Ez nem kis munka,ez igen ehez csak gratulálni tudok én is.

Öszintén Mi lesz ha minden tökéletes lesz rajta,mert egy idő után elfogy a javítani való?:)

Tudom az lesz az igazi nagy öröm,hogy már igy is tökélets,de akkor lesz maga a megtestesült DeLorean Dream Car:)))