HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (2) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (49) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (23) fekete autók (1) festett (3) film (25) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (21) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (16) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (160) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) Skynet (2) skynet (22) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (152) szervizek (9) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (8) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (208) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (113) történetek (33) tudtatok e? (34) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (69) vezetéstechnikai tréning (2) videó (12) videók (4) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (56) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Típushibák és tipikus hibák 1. - Lengőkarcsavarok

2008.09.24. 13:38 :: Sidaries

Eddigi írásaimmal elértem a jelent és a blog frissítése előreláthatólag kicsit lassabb lesz. Emiatt gondoltam, hogy indítok folytatásos rovatokat. Ezekből az első lesz a "Típushibák és tipikus hibák" sorozat. Később majd lesznek másikak is, ahogy jönnek az ötletek. Akinek esetleg ötlete van az a hozzászólásokban nyugodtan írhatja. Annyit szeretnék kérni, hogy az autóval szorosan kapcsolatban lévő témákról legyen szó benne. Pl. a Vissza a Jövőbe filmről nem akarok írni. Nagyon jó film, minden évben megnézem a trilógiát, de ennek a blognak nem a témája. Valamint mivel nem nagyon értek az autószereléshez, ezért ne várjon senki nagyon technikai jellegű írásokat. A saját szavaimmal írom le a dolgokat, de a dmctalk-on nagyon jó leírásokat lehet olvasni minden szerelésről. Igyekszem minden témához írni az angol nyelvű alkatrészeket is, mert az alapján könnyebb az érdeklődőknek rákeresni. Szóval akkor a lényeg:

Lengőkarcsavarok (Trailing Arm Bolts vagy rövidítve TABs)

Azért ezt a témát vettem legelőre, mert az autó biztonságos működése szempontjából talán ez a legfontosabb. Sok helyen olvastam róla, hogy a Delorean lengőkarjainak a tartócsavarjai gyengék és mivel az autó már a 27. évét tapossa, ezért megéri megvizsgálni őket. Sok vezetett kilométer és a rossz utak nagyon meg tudják viselni ezeket a csavarokat. Mivel az én autómban kb. 100000 km van, és a hazai utak elég ramaty állapotban vannak, ezért adta magát a kivizsgálás.

Hiba esetén több dolog történhet. Amennyiben csak elgörbül a csavar az nem okoz nagy gondot, esetleg az autó útfekvése lesz egy kicsit gyengébb. Ez - mivel folyamatosan történik - nehezen észrevehető. Viszont ha menet közben a csavar eltörik, akkor az autó könnyen irányíthatatlanná válik, és azt nem kell magyaráznom mennyire kellemetlen mondjuk 130-as tempónál. 

Igaz még soha nem olvastam olyan Deloreantulajdonosról akinek a lengőkarcsavarja eltörött volna, de ennek ellenére nem szabad lebecsülni a hibát! Én is rendeltem Hollandiából két darabot (2db 30euro), majd a szerelőmmel átnézettem és kicseréltettem őket. Jól is tettem, mert az egyik már el volt görbülve! A képen látszik egy régi és egy új csavar:

Ez rendben van, de van még amiről írnom kell. Szóval folytatása következik.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: fejlesztések lengőkarcsavar

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr6679210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.