HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Típushibák és tipikus hibák 2. - Ajtók I.

2008.09.25. 14:50 :: Sidaries

Az ajtóhibák szerintem minden Deloreantulajdonos életéhez hozzátartoznak. Hosszabb távon biztosan. Az ajtók speciális kiképzése miatt az előnyök mellett hiba is akad. Először egy kis infó az ajtókról. A felfelé nyíló ajtóknak két fő fajtáját különböztetjük meg.

- A Lamboajtó: Ezek az ajtók a különleges kinézetük ellenére inkább a hagyományos ajtókkal vannak rokonságban. Elől egy csuklón hajtódnak fel. Jól néznek ki, de olykor nehézkessé teszik a kiszállást. Mint a következő videó is mutatja:

- A Sirályszárny ajtók: Ez a ritkább fajta. Teljesen más tervezést igényel, mint a Lamboajtó. Felül a tetőn van a felfüggesztése és emiatt a tetőnek nagyobb terhelést kell elviselnie. Ennek is van két fajtája. Az egyik a könnyű szerkezetű. Ilyen van a Mercedes 300SL-en, - amelyik mellesleg az első sirályszárnyas autó volt a történelemben - valamint a Bricklinen amiből még a Deloreannél is kevesebb készült. Van a másik típus amit a Delorean képvisel. Ezek az ajtók nehéz szerkezetűek, súlyuk 40 kg ajtónként! Emiatt külön figyelmet kellett szentelni az ajtók kisúlyozására, mert nyitott állapotban 80kg súly nagyon felülre kerül.

A Delorean ajtaját két speciális (nem tudom magyarul hogy mondják, de angolul cryogenically a készítési módszer neve. a lényege, hogy nagyon alacsony hőmérsékleten kezelik az anyagot) torziós rugó mozgatja és két gázteleszkóp. A munka nagy részét a torziós rugók végzik, tehát a teleszkópok nélkül is ki lehet nyitni őket, de értelemszerűen úgy azért nehezebb. Ezzel el is jutottam az egyik problémához miszerint az időjárás nagy hatással van a teleszkópok működésére. Amikor hideg van, akkor a gáz térfogata kisebb, mint meleg időben és emiatt nem tudja annyira kinyomni az ajtót. Erről egy kép:

Ilyenkor sajnos nekünk kell az ajtót teljesen felnyitni, mert a teleszkóp nem végzi el a munkát helyettünk. Megijedni nem kell, nagyon könnyen megy, de egy ilyentől nem kell meglepődni. Utána viszont már a teleszkóp is meg tudja tartani az ajtó súlyát. Erről is egy kép:

 Valamint a teleszkópokból pár évente teljesen kimegy a gáz. Szóval aki Deloreant vesz az ezt is írja fel a fogyóeszközök listájára. Nem túl drága, 80 euro egy pár. Viszont a cserénél vigyázni kell. Elég szar lehet mikor az a jó nehéz ajtó ráesik az ember hátára. A következő részben az ajtó egy másik hibájával foglalkozok.

6 komment

Címkék: típushibák

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr54681137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt · http://delorean.hu 2008.09.25. 16:36:17

Most már értem hogy miért láttam több videón vagy filmben, hogy ajtó visszaesik az ember fejére/hátára.

dubniczkia 2008.09.25. 20:58:31

Az is a nagy elonye a siralyszarnynak, hogy kevesebb mint 40 centit tavolodik el oldaliranyban a karosszeriatol, igy talan konyebb a parkolas.
A videotol beszartam! :D

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.09.26. 12:51:37

Ejnye dubnickzkia! Lelőtted a köv. írásom egyik poénját. :)))

dubniczkia 2008.09.27. 13:42:40

bocsi! :D

volante · http://volante.blog.hu 2008.10.15. 17:33:35

A DMC ajtaja azért nehéz, mert ott vannak az oldalmerevítések, a hűtés csövei, a hangszórók, az ablakemelő motorja, nem mellesleg teljes magasságban/mélységben nyílik az ajtó. A 300SL és a Bricklin ajtaja azért tudott könnyű maradni, mert mindezek hiányoznak, ráadásul a karosszéria merevségét ezeknél a típusoknál az irdatlan küszöb adja, ami nem nyílik fel - ez a Mercedesen különösen szembetűnő.

Egyébként gratulálok a géphez, és a kitartáshoz, hogy vállaltad a macerát. Látszik, hogy jó kezekbe került.

Talán egyszer majd én is. :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.10.15. 20:56:10

A hangszórókat kivéve ez mint tényleg benne van. Egyébként üdvözöllek a blogunkon és remélem, hogy majd találkozunk is.
süti beállítások módosítása