HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (2) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (49) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (23) fekete autók (1) festett (3) film (25) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (21) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (16) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (160) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) Skynet (2) skynet (22) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (152) szervizek (9) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (8) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (208) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (113) történetek (33) tudtatok e? (34) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (69) vezetéstechnikai tréning (2) videó (12) videók (4) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (56) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Típushibák és tipikus hibák 2. - Ajtók I.

2008.09.25. 14:50 :: Sidaries

Az ajtóhibák szerintem minden Deloreantulajdonos életéhez hozzátartoznak. Hosszabb távon biztosan. Az ajtók speciális kiképzése miatt az előnyök mellett hiba is akad. Először egy kis infó az ajtókról. A felfelé nyíló ajtóknak két fő fajtáját különböztetjük meg.

- A Lamboajtó: Ezek az ajtók a különleges kinézetük ellenére inkább a hagyományos ajtókkal vannak rokonságban. Elől egy csuklón hajtódnak fel. Jól néznek ki, de olykor nehézkessé teszik a kiszállást. Mint a következő videó is mutatja:

- A Sirályszárny ajtók: Ez a ritkább fajta. Teljesen más tervezést igényel, mint a Lamboajtó. Felül a tetőn van a felfüggesztése és emiatt a tetőnek nagyobb terhelést kell elviselnie. Ennek is van két fajtája. Az egyik a könnyű szerkezetű. Ilyen van a Mercedes 300SL-en, - amelyik mellesleg az első sirályszárnyas autó volt a történelemben - valamint a Bricklinen amiből még a Deloreannél is kevesebb készült. Van a másik típus amit a Delorean képvisel. Ezek az ajtók nehéz szerkezetűek, súlyuk 40 kg ajtónként! Emiatt külön figyelmet kellett szentelni az ajtók kisúlyozására, mert nyitott állapotban 80kg súly nagyon felülre kerül.

A Delorean ajtaját két speciális (nem tudom magyarul hogy mondják, de angolul cryogenically a készítési módszer neve. a lényege, hogy nagyon alacsony hőmérsékleten kezelik az anyagot) torziós rugó mozgatja és két gázteleszkóp. A munka nagy részét a torziós rugók végzik, tehát a teleszkópok nélkül is ki lehet nyitni őket, de értelemszerűen úgy azért nehezebb. Ezzel el is jutottam az egyik problémához miszerint az időjárás nagy hatással van a teleszkópok működésére. Amikor hideg van, akkor a gáz térfogata kisebb, mint meleg időben és emiatt nem tudja annyira kinyomni az ajtót. Erről egy kép:

Ilyenkor sajnos nekünk kell az ajtót teljesen felnyitni, mert a teleszkóp nem végzi el a munkát helyettünk. Megijedni nem kell, nagyon könnyen megy, de egy ilyentől nem kell meglepődni. Utána viszont már a teleszkóp is meg tudja tartani az ajtó súlyát. Erről is egy kép:

 Valamint a teleszkópokból pár évente teljesen kimegy a gáz. Szóval aki Deloreant vesz az ezt is írja fel a fogyóeszközök listájára. Nem túl drága, 80 euro egy pár. Viszont a cserénél vigyázni kell. Elég szar lehet mikor az a jó nehéz ajtó ráesik az ember hátára. A következő részben az ajtó egy másik hibájával foglalkozok.

6 komment

Címkék: ajtó típushibák

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr28681137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt · http://delorean.hu 2008.09.25. 16:36:17

Most már értem hogy miért láttam több videón vagy filmben, hogy ajtó visszaesik az ember fejére/hátára.

dubniczkia 2008.09.25. 20:58:31

Az is a nagy elonye a siralyszarnynak, hogy kevesebb mint 40 centit tavolodik el oldaliranyban a karosszeriatol, igy talan konyebb a parkolas.
A videotol beszartam! :D

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.09.26. 12:51:37

Ejnye dubnickzkia! Lelőtted a köv. írásom egyik poénját. :)))

dubniczkia 2008.09.27. 13:42:40

bocsi! :D

volante · http://volante.blog.hu 2008.10.15. 17:33:35

A DMC ajtaja azért nehéz, mert ott vannak az oldalmerevítések, a hűtés csövei, a hangszórók, az ablakemelő motorja, nem mellesleg teljes magasságban/mélységben nyílik az ajtó. A 300SL és a Bricklin ajtaja azért tudott könnyű maradni, mert mindezek hiányoznak, ráadásul a karosszéria merevségét ezeknél a típusoknál az irdatlan küszöb adja, ami nem nyílik fel - ez a Mercedesen különösen szembetűnő.

Egyébként gratulálok a géphez, és a kitartáshoz, hogy vállaltad a macerát. Látszik, hogy jó kezekbe került.

Talán egyszer majd én is. :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.10.15. 20:56:10

A hangszórókat kivéve ez mint tényleg benne van. Egyébként üdvözöllek a blogunkon és remélem, hogy majd találkozunk is.