HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (2) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (49) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (23) fekete autók (1) festett (3) film (25) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (21) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (16) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (160) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) Skynet (2) skynet (22) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (152) szervizek (9) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (8) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (208) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (113) történetek (33) tudtatok e? (34) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (69) vezetéstechnikai tréning (2) videó (12) videók (4) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (56) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

A második nagy szerelőnap

2008.10.07. 13:34 :: Sidaries

Ez a hétvége is jó volt. Megint összejöttünk a - mondhatni szokásos - szerelőmmel és nekiestünk a Delorean középkonzoljának. Nem voltak túl bonyolult dolgaink, de természetesen nem ment egyszerűen. A mostani leírás nem kronologikus lesz. Csak szólok.

Először szétkaptuk a középkonzolt egy kicsit. Ez könnyen ment, mert már legutóbb is elég messzire jutottunk vele. Utána nekiálltunk kicserélni a már kiégett égőket. Ez nem volt túl nehéz dolog. Íme az eredmény:

A kép egy kicsit később készült, miután már kiszedtük a rádiósmagnót is. Na az pontosan az az élmény amit IV. Béla sem kívánna még a krími tatárnak sem. Annyira be volt szorulva, hogy volt, hogy én fogtam a műszerfalat, hogy ki ne essen, miközben a haver fogóval tépte kifelé a magnót. És nem jött ki az a szemét! Végül miutána késemet is bevetettem sikerült kiszedni. Csúnyákat mondtunk.

És amikor a legcsúnyábbakat mondtam az akkor volt amikor a késem pengéje beletörött abba a rohadt magnóba! Így ő lett a Delorean első hivatalos áldozata.

Ennek örömére ezt a magnót már nem raktuk vissza, hanem az egyik ismerősömnek akartuk használni a gyári cd lejátszóját, amit még az előző autójából szedett ki. Sajnos nem tudtuk összerakni, mert hosszú netes keresés után habár bekötni és bekapcsolni sikerült, észrevette hogy nem az eredeti autóban van és nem működött. Talán még foglalkozunk vele, de attól tartok, hogy inkább veszek egy frankó mp3 lejátszót és az lesz az autó egyetlen nem eredeti része. 

Aztán a szerelés folytatódott. Talán néhányan akik már láttátok az autót emlékeztek, hogy valami sziszegett a műszerfal mögött. Ezt nem igazán tudtam, hogy micsoda, de így hogy sikerült kiszedni a magnót már be tudtunk jutni a hátsó vezetékekhez és ezt találtuk:

Ez egy nemtommi. A lényege, hogy ebbe vannak beledugva a túloldalra gumicsövek amelyikek mindegyike egy lamellát mozgat a légkondiban és attól függően, hogy hova rakjuk az innenső végén lévő csövet, oda fújja a levegőt és így működik. Na aki ezt megérti az menjen nyelvésznek, mert nekem sem egyértelmű. Szóval valami fajta vákumos, levegős lamellamozgatás van a Deloreanban és Y elosztóval és ezzel a bigyóval sikerült megcsinálni, hogy a sziszegés elmúlt, a levegő pedig már nem csak lentre fúj. Ezután kicseréltünk a jobb első kerék mögött egy kapcsolót ami be volt dögölve, és eddig csak direkt drótos átkötéssel ment a légkondi. Szóval a légkondi kipipálva. Bár valószínű, hogy ez a ákumos izé nem teljesen gyári cucc.

Ezután már közeledett az este és a bal első tompítottamat is meg kellett nézni, mert elég rossz irányba világít. Ki is szedtük és próbáltuk beállítani, de nem sokáig jutottunk. Sajnos már nem olyan erős a fénye, mint kéne és azon nem tudunk javítani. Hamarosan lámpacsere lesz, mert a Delorean lámpái egybe vannak öntve és ha kiég az égő, akkor teljes lámpát kell cserélni. Ez mondjuk elég szomorú. Végül egy kép a kiszedett lámpáról:

Ezután még mentünk egy tesztkört, jól befűtöttünk az autóba, kipróbáltuk a légkondit, ettünk és végeztünk a nappal. Ismét sokat haladtunk, de a jobb oldali ablakemelőm még mindig rossz. Az lesz a következő szerelőnap fő témája.

Ezúton is szeretném ismét megköszönni a segítséget.

3 komment

Címkék: szerelés légkondi

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr97701087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dubniczkia 2008.10.08. 10:39:20

Grat!!! Ezt megint szepen szetboritottatok... Pont ugy fog megtanitani teged ez a kocsi szerelni, mint engem az en Zsuzsim! :D
Lassan mehet a kocsi OT-re olyan tokeletes lesz. Meg1x grat!

zsolt 2008.10.09. 07:36:40

Én is hasonlóan kezdtem az én autómmal, elöszőr kicseréltem egy pár izzót mert nem világított, a műszerfal szétszedésnél rájöttem hogy van még két izzó amiről nem tudtam. Majd cseréltem konzol keretet, kipufogódobot (ezt segítséggel), majd egyedül a lökhárítót, a hűtőt, stb.
Mondanom sem kell hogy egyébként közöm nincs az autószereséhez.
- Csak így tovább, és a végén már hozzád fogják vinni az autókat szerelni. :-)

És a legbosszantóbb ilyenkor hogy általában az előző tulaj hanyagságait kell javítani.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.10.09. 08:52:48

Na igen. Itt is vannak érdekességek amik biztosan nem gyári dolgok. Egyelőre még ott tartok, hogy jó móka az egész. :)