HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (2) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (49) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (23) fekete autók (1) festett (3) film (25) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (21) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (16) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (160) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) Skynet (2) skynet (22) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (152) szervizek (9) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (8) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (208) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (113) történetek (33) tudtatok e? (34) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (69) vezetéstechnikai tréning (2) videó (12) videók (4) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (56) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Tévhitek 2. - Motor

2008.11.03. 16:02 :: Sidaries

A motor téma igazából nem is tévhiteken alapul, mint inkább tudatlanságon. Kétségtelen, hogy a DMC is adta a tévhitek alá a lovat, igaz akaratlanul. Szóval egy rövid áttekintés:

Amikor a céget 1975-ben megalapították, John Delorean motort keresett az autójába, mert tudta, hogy annyi pénze nem lesz, hogy magának fejlesszen egyet. Több cég neve is felmerült és egy darabig Ford motorban gondolkodott. Aztán elkészült a prototípus és abban végül Citroen motor lett. Elég sok munkát fektettek a motorba, de nagyon gyenge volt. Elsősorban emiatt cserélték ki egy PRV-6-osra. Igaz, ez sem lett egy bekoffeinezett puma, de már elég jó volt a teljesítménye. Amit az utolsó pillanatban beszerelt katalizátor okozott, az már egy másik probléma. Elsősorban ez a sok változás az, ami miatt sok marhaságot hallani róla. Főleg V8-asban szoktak az emberek nagyon biztosak lenni.

A PRV-6-os motor egy Peugeot Renault Volvo közös fejlesztésű motor. 2850 köbcentis V6-os hatékony motor, amely korának az egyik legfejlettebb erőforrása volt. Teljes alumínium a blokk, Bosch K-Jetronic befecskendezés és Lambda szonda jellemezték. Korához képest rendkívül takarékos és még most sincs szégyenkeznivalója. Normál használatban 10l körüli fogyasztást lehet vele elérni, de ha több a város, akkor is elmegy 12l körül. Ez a gyári 9-13l-es adatnak megfelel. Persze azért efölé is lehet vinni, ha nagyon bután bánunk vele.

Sokan nagyobb és erősebb motort gondolnak a Deloreanbe a kinézete miatt és emiatt néhányan csalódottak is amikor elmondom az értékeit. Persze egy mostani átlagautóhoz képest jó értékek, de sportautóhoz képest elég gyengék (137LE). A legjobb, ha a Deloreant egy sportos GT-nek vesszük és akkor nem csalódunk. 

Vannak akiknek ennek ellenére az autó egyéb előnyei nem elegek és motorcsere után használják. Ezek mint nagyon szép és jó autók, egyszer én is szívesen kipróbálnék egy ilyet. Láttam már videót Mazda, Ford és Lotus motorosról is. Mindegyik igényes munkának tűnt. Valamint az új Delorean Motor Company már ajánl gyárilag is erősebb motort az érdeklődőknek.

Aki esetleg nem ismerné, annak egy videó:

Szerintem a legjobb Deloreanvideó. Ja és a motor hangja egy V8-as nem pedig eredeti Delorean. Hát igen, azért egy V8-as bugyborékolása az más. :)

És végül még egy kép a motorról:

 

2 komment

Címkék: motor tévhitek

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr68747602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

volante · http://volante.blog.hu 2008.11.03. 20:49:14

Ha jól dereng, a Citroen-motor ráadásul Wankel lett volna, csak annak a fogyasztása irgalmatlan volt a '78-as üzemanyagár-válság közepette. Néhány GS készült azzal az erőforrással, de elég gyorsan leálltak a témával. A PRV-6-ért egyébként nem kell túl messzire menni, az I. generációs Laguna V6-ban lépett fel utoljára.

Ja, a BTTF-autókban pedig Porsche-motor volt.

Rocko- 2009.03.24. 11:46:04

jézusom, francia-svéd motor k-jettel. elég beteg. :D
mondjuk wankellel lett volna tényleg futurisztikus.