HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (2) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (49) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (23) fekete autók (1) festett (3) film (25) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (21) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (16) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (160) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) Skynet (2) skynet (22) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (152) szervizek (9) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (8) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (208) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (113) történetek (33) tudtatok e? (34) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (69) vezetéstechnikai tréning (2) videó (12) videók (4) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (56) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Old Timer dolgok

2008.12.01. 15:01 :: Sidaries

Még messze van a Delorean az oldtimer kortól, de ha valaki szeretné levizsgáztatni az autóját, akkor jóelőre kell gondolkodni. A vizsgának két alapvető feltétele van. Az egyik az autó kora, a másik pedig az állapota, eredetisége.

Kor:

Itt nem sokat tud tenni a tulajdonos, hanem csak megvárja míg eltelik az idő. Sokan tudják, hogy ez a kor 30 év, de ez nem egészen igaz. Igazából ez 30+<1 év, ami azt jelenti, hogy mondjuk az én esetemben az autót még 2011-ben nem tudom levizsgáztatni, hanem csak 2012 Január 1.-től. Ez amiatt van, mert az autók nagy részének nincsen meg a napra pontos gyártási dátuma és emiatt logikusabb még egy évet várni, mire vizsgára vihetem. Szerencsére az én autóm születésnapja 1981 November 25. körül van, ezért csak 1 hónapot vesztek, de aki korai '81-est vesz, annak bizony már könnyen lesz 31 éves az Deloreanje, mire vizsgára kerül. Viszont a korai '82-esek, amik igazából 1981 Decemberében készültek már mehetnek, mert nem a modellév, hanem a gyártási dátum számít.

Állapot, eredetiség:

Itt tud a tulajdonos sokat tenni a vizsga érdekében. Mivel az veteránautó hivatalos megnevezése múzeális jármű, ezért a járműnek a lehető legeredetibbnek kell lennie. A Múzeális Minősítő Bizottságnak van egy listája, amivel pontozza a jármű részleteit és megállapítja, hogy vannak-e kizáró okok. Ez egy elég kemény vizsga, könnyen röpködnek a minusz pontok. Az irányelveket a következő oldal alján lehet letölteni:

www.autoklub.hu/muszaki-szolgaltatasok/muzealis-jellegu-jarmuvek

A Delorean szempontjából kicsit könnyebb a vizsga. Mivel más szempontok alapján tervezték, ezért, ha nincsen komoly alvázprobléma, akkor a kérdések egy része tárgytalan. Ilyenek pl. az autó fényezésére, krómozására, a dísztárcsákra, a rozsdára utaló kérdések.

Fontos dolog, hogy az autón a szóbeszéddel szemben nem kell, hogy minden eredeti legyen, bár kétségtelenül előny. Tehát, ha a kipufogómat szeretném egy rozsdamentes acél, DMC által utángyártott, teljesen típusazonos, az autó karakterisztikájába gyönyörűen illeszkedő sportkipufogóra cserélni, akkor az még belefér. Ezért ezt valószínűleg majd meg is fogom tenni. :)

Dokumentáció:

A teljesen rendben levő papírok egyértelműen alapfeltétel. Hogyha a tulajdonosnak a felújításokról, szerelésekről vannak dokumentumai, az szintén jó pont a Bizottság szemében, valamint ha az autó műszaki dokumentumai is rendelkezésre állnak szintén nagy előny és segítség.

Hát most ennyi jutott az eszembe, ha valakinek kérdése van, akkor nyugodtan kérdezhet. Még nem vagyok nagyon képben mindennel, mert van még három évem, de azért már egész sok mindent kiderítettem. Ja és addig még sok jogszabály módosulhat mire én odajutok. :)

 

Szólj hozzá!

Címkék: oldtimer veteránvizsga

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr3797927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.