HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (2) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (49) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (23) fekete autók (1) festett (3) film (25) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (21) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (16) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (160) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) Skynet (2) skynet (22) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (152) szervizek (9) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (8) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (208) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (113) történetek (33) tudtatok e? (34) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (69) vezetéstechnikai tréning (2) videó (12) videók (4) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (56) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Gyorsulás, Környezetvédelem, Katalizátor és egyéb furcsaságok

2008.12.03. 14:21 :: Sidaries

Először úgy kezdtem ezt az írást, hogy "Lehet, hogy sokatoknak feltűnt az 1981-es újságcikkekben, hogy...", de aztán rájöttem, hogy ebben az országban nem sokan vannak akik 1981-es amerikai újságok Deloreancikkeit olvasgatják és vetik össze egymással és a tapasztalt adatokkal. Szóval van egy nagyon fontos eltérés a '80-as tesztautós és a '81-es szériaautós cikkek között.

A '80-as cikkek zömében 8mp-es 100-ra gyorsulásról írnak. Olykor 8.5 vagy 8.8, de mindig 8-9 körüli értékek szerepelnek. A lóerő pedig 140LE és 170 közé esik. Ezzel szemben '81 közepétől a valódi szériagyártott autók már konzekvensen 135 lóerősek és 10-10.5-es gyorsulásra képesek. A régebbi cikkek adequate, azaz elégséges, az újabbak pedig a sluggish, lomha jelzőt használták. Hogy miért is van ez? Na most jól elmondom.

Az egész probléma alapja a Delorean enyhén paradox konstrukciós célja, ami az ethical sportscar volt. Ezt etikus sportautónak lehetne fordítani, habár elég hülyén hangzik. Szóval ennek az lett volna a lényege, hogy egy olyan sportautót készítünk, ami hosszú élettartamú, jó minőségű, olcsó, gyors és keveset fogyaszt. Na ebből a hosszú élettartam és a kis fogyasztás sikerült, de az olcsóság és a gyorsaság az nem. A minőség pedig a gyártás előrehaladásával egyre inkább javult és így 27 év elteltével elmondhatjuk, hogy néhány típushiba kijavítása után a minőség is rendben van. Viszont kicsit eltértem a témától. Vissza a teljesítményre.

A Delorean hivatalos teljesítménye 170 lóerőre lett belőve, ami az 1300kg-os autóhoz képest nem rossz. Ezzel mérték a 8 mp körüli gyorsulási értékeket is és így az autó fogyasztása is elég jó volt. Az autó már gyártásra kész állapotban volt és akkor az amerikai szenátus elfogadott egy nagyon kemény környezetvédelmi javaslatot. Ez hasonló volt, mint mostanában az EU-ban az a maximális kibocsátási kvóta. Ez a törvény azokra az autókra vonatkozott amelyeknek a forgalmazása 1981-től kezdődik, így a Delorean szerencsétlen módon éppen beleesett. Emiatt rohamléptekben szerezni kellett egy katalizátort és azt beszerelni az autóba. Ez meg is történt, de addigra az autót az újságírók már letesztelték. Valamint az is lehet, hogy a gyár a későbbi tesztelőknek is az európai verziót mutatta, amiben nem volt katalizátor. Így amikor a valódi szériagyártott autók megérkeztek, a teljesítményük jóval gyengébb volt, mint az előzetes tesztek mutatták. További gondot okozott, hogy az autót folyamatosan hangolták, és az újságíróknak mindig az aktuális értékeket mondták, mert még a mérnökök sem tudták a pontos értékeket.

Tehát amikor a Delorean megérkezett a piacra, a vevők egy része nem volt elragadtatva, mert nem azt kapták amit vártak. A kezdeti minőségi problémákkal együtt pedig megtépázták a cég hírnevét. Sokan mondják, hogy a Delorean egy jó autó volt, csak rossz időben.

Végezetül pedig két újságkivágás. A felsőn egy 1980-as cikk a 8mp-es gyorsulással, az alsón pedig egy 1982-es cikk az új, gyengébb értékekkel. Pirossal jelölve a fontos dolgok.

És hogy ennek mi köze van kimondottan az autómhoz? Semmi, de eszembe jutott. UPDATE: Eladó az egyik európai tesztautó amiről itt is beszéltem. cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll

12M forintos minimálárral. Nem gyenge.

3 komment

Címkék: gyorsulás katalizátor

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr63801544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

volante · http://volante.blog.hu 2008.12.03. 22:00:24

Arról nem tudsz valamit, hogy hány autó készült az európai piacra? Tudtommal volt néhány jobbkormányos, amit a gyári fejesek kaptak helyi használatra, azokon asszem a hátsó lámpa is kisebb a brit rendszám mérete miatt. De lett volna külön EU spec széria is?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2008.12.04. 14:38:06

Az európai széria az igazából a katalizátor nélküli verzió lett volna. Európában később kezdték volna a forgalmazást, de a gyár rövid élete miatt nem jutottak odáig. Jobb kormányosok tényleg voltak, a delorean.hu VIN-es írásában még a sorszámuk is megvan. Kb. 20 készült, természetesen elsősorban Anglia környékén vannak, de van egy Szingapurban is. :) A hátsó lámpa mérete, ha jól tudom nem változott.

dubniczkia 2008.12.04. 22:59:46

Nagyon jo iras!!! Megint okosabb lettem nehany dologgal! Koszi!!!