HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (2) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (49) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (23) fekete autók (1) festett (3) film (25) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (21) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (16) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (160) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) Skynet (2) skynet (22) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (152) szervizek (9) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (8) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (208) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (113) történetek (33) tudtatok e? (34) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (69) vezetéstechnikai tréning (2) videó (12) videók (4) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (56) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Megint szervíz

2008.12.17. 13:46 :: Sidaries

A szabadságom hatékony eltöltésének az érdekében az autót megint elvittem szervízbe. Mivel megvettem a születésnapjára az angle driveot valamikor be is kellett építeni. A típushibák sorozatban már volt róla szó, hogy jellemzően ennek az alkatrésznek a hibája miatt nem működnek a Deloreanek kilométerórái. Így néz ki:

Nem egy nagy cucc, de azért 17000Ft mire ideér. A háttérben egy A4-es lapra nyomott beszerelési útmutató és némi sztorizgatás van. Ez is mutatja, hogy nem egy szokványos autóról beszélünk. Nem hiszem, hogy egy mostani autónál elmondják az alkatrész történetét, hogy miért kellett megerősíteni és hogy mennyi baja volt a hibás sebességbecslés miatt sok másik tulajdonosnak a rendőrökkel. Majd lejjebb pontos leírás a szerelés menetéről, mert hátha nincs a közelben hivatalos Deloreanszervíz. :)

A szerelés nem volt túl nehéz. A szerelő lecsavarta az előzőt, majd becsavarta az újat. Annyi érdekesség azért volt, hogy egy rácsatlakoztatott alkatrészt csak valami speciális szerszámmal lehet leszedni, ezért az előzőt szét kellett vágni, mert nekik itt nem volt. Én pedig sajnos nem tudtam magyarra lefordítani, hogy mi kéne. Végülis úgyis rossz volt. Itt a régiről egy kép, mikor még fent volt:

Az új képén pedig bejelöltem pirossal azt a bizonyos leszedhetetlen alkatrészt:

Jól bezsíroztuk, hogy el ne szakadjon, és megy is rendesen. A papíron volt némi használati utasítás is, miszerint minden olajcserekor ezt is meg kell zsírozni, hogy sokáig tartson. Ez már improved part tehát fejlesztett alkatrész és nem az eredeti, visszamaradt készletből való. Remélem most egy darabig nem lesz vele bajom. Mondjuk olyan 20 évig. 

Mikor ezt mondtam a szerelőnek, megkérdeztem, hogy nem tudnánk-e gyorsan összecsapni akkor már egy olajcserét is. Mivel volt ideje, ezért azt is megcsináltuk. Eddig nem figyeltem erre, mert nem volt szükséges, de az olajaknak is van szavatossága. Ez valamennyi kilométer vagy valamennyi év. A kilométer általában 10000km-20000km körül van, az időtartam pedig 1-2 év. A Passat, mivel évente bőven 15000km felett megyek, megkapja a rendszeres olajcseréjét, de a Deloreannek 15 évet kéne várnia, mire ilyen használat mellett olajat cserélnék benne. Úgy okoskodtam, hogy habár az előző tulaj elmondása szerint cserélt benne olajat, az már simán egy éve volt. Szóval itt volt az ideje. Bele is löttyintettünk egy barátságos 7,5 litert. Hát igen, nem kis motor.

Szóval a végére 30000Ft-tal könnyebben, de nagy mosollyal az arcomon távoztam, és immár tudtam, hogy mennyivel megyek. Állat volt. :) Olvastam erről is, de tényleg érdekes, hogy alacsony sebességen (0-40km/h) a sebességmérő egy kicsit ingadozik, nem teljesen pontos. Utána viszont már igen. Igazából pontosabb a Passaténál, mert az kicsit fölémér. Frankó.

 Végül még egy kép bizonyításképpen, hogy ez az autó mindenhol jól néz ki:

3 komment

Címkék: szerelés típushibák angle drive

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr1827961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.11.18. 14:39:39

deja vu érzésem van, én ezt egyszer már olvastam,

ááá szóval akkor két autód van, és a Deloval csak néha jársz, akkor napi használatra, ezzel menni munkahelyre, bevásárolni, stb nem szabad?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2015.11.19. 10:51:51

@scal: Szabad, csak nem szoktam. Egy régi Passat a napi autóm, a Delorean pedig a hétvégi bulimobil. Volt már a Delorean napiautó is, amikor a Passat nagyobb szervizen volt, de az ritka.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.11.19. 15:38:14

@Sidaries: egyébként tényleg nem gondol bele az ember, hogy nem látom az orrát, nyilván ha valaki magasabb az igen, de én csak 175 centi vagyok :D szal nem olyan mint átülni egy Skodából egy Fordba