HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

Címkék

acél (6) ajtó (16) ajtózsanér (2) alkatrész (6) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (13) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (2) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (3) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (51) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (2) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (20) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (23) fekete autók (1) festett (3) film (25) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (1) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) Halloween (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (23) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (13) hűtő (1) idézet (38) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (22) kakukktojás (1) karácsony (9) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (16) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (160) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) Skynet (2) skynet (22) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (152) szervizek (9) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (9) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (208) tankolás (1) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tesco (1) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) tök (1) törésteszt (8) történelem (114) történetek (33) tudtatok e? (35) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vari (1) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (70) vezetéstechnikai tréning (2) videó (12) videók (4) vin (10) visszahívás (3) vissza a jövőbe (56) Vissza a jövőbe (19) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

A Delorean evolúciója I. - A kezdetek

2008.12.19. 09:30 :: Sidaries

Eszembe jutott egy jó téma. Hogyan lett a Delorean? Bár a mostani autóknak még a tervezése is automatizált, a Delorean esetében még ezt is sikerült bonyolulttá és különlegessé tenni. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy egy kis autógyár első (és egyetlen) modelljéről volt szó, amin a cég sorsa múlt. Nem tudom, hogy a mostani autókat mennyi ideig tervezik mire gyártásba kerülnek, de a Delorean ötlete, megtervezése, megépítése, újratervezése, újraépítése és gyártásbakerülése kb. 7 évet vett igénybe és ez szerintem messze kiemelkedik a mezőnyből.

A Delorean Motor Company története 1973-ban kezdődött, mikor John Z. Delorean felmondott a General Motorsnál. Az ottani ténykedéséről és a felmondás körülményeiről van egy leírás a delorean.hu-n. Akit érdekel ott elolvashatja. Ez után egy nonprofit szervezethez került ami - ha jól emlékszem - tanácsadással és kisebb vállalkozások segítésével foglalkozott, de itt nem maradt sokáig. A sok olvasás / kutatás közben találtam egy érdekes részt a People magazin 1974. júliusi számában.

Én ezt veszem az első jelnek, hogy John saját autógyárat akar. A cikkrészlet azt írja, hogy szeretne egy olyan autót gyártani, ami ellenáll az elmúlásnak, valami olyasmit, amit amerikai Mercedesnek vagy amerikai Rolls Royce-nak lehetne nevezni. Ne felejtsük el, hogy abban az időben a Mercedesek tényleg szinte elpusztíthatatlanok voltak, akkor gyártottak sok legendás darabot.

Valamint van még itt szó egy olcsó bejáróautóról is amiről én többet már nem hallottam. Végül 1975-ben megalapította cégét, a Delorean Motor Companyt és megtette az első lépéseket az álma megvalósításához. A következő rész erről az első próbálkozásról fog szólni.

1 komment

Címkék: evolúció kezdetek

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr14831122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kinderdmc · http://kinderdmc.atw.hu 2008.12.20. 00:42:18

Örülök ennek a cikknek,mert végre többet meg tudhatok DeLoka születéséről.Mert általában csak annyit írnak az újságok,hogy ki tervezte,milyen balhéja volt és,hogy a BTTF-ben látható.

Lehet,hogy elfogult vagyok,és már "öreg",de én azt mondom,hogy a túl modernizált világ előtt gyártoták igazán az egyedi darabokat,ahol még az emberi fantázia,és a velejáró hibázás is volt.Ezzel nem a mai darabokat akkarom kritizálni,csak hát ezeket szinte teljesen PC-k tervezik és gyártják.

Lehet,hogy ezt már valamelyik,hozzá szólásban írtam,de régen mesziről meg mondtam egy autó márkáját, ma meg,el se tudom dönteni,hogy melyik gyártó autóját látom,mert mind olyan egyfórma.Ma már ritka az egyediség,sok az egymás közti koppintás.

Bocs egy kicsit hosszúra sikeredett.