HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • b.zs: Várjuk majd az élménybeszámolókat az útról! Üdv. B.Zs (2019.04.28. 10:43) Sűrű hét lesz
  • Sidaries: @Tomchy: Az jó, nekem az a 19. :) De legalább megvan a géped. :) (2019.03.27. 13:21) Sok kép
  • a8zoli: sztem jo lesz nyugi ;) (2019.03.14. 19:24) Framing John Delorean
  • LassúGabi: Hümm... Látok összefüggést, hogy Budaörsön Bernadettnél, a Figaro mellett állt egy DeLoraen is... ... (2019.03.13. 09:37) XII. Dunakanyar Oldtimer Túra I.
  • a8zoli: @Sidaries: 1x probäld ki ezt a sampont mintha felpoiroztäk volna es ebbe benne a vedö wax is en cs... (2019.03.13. 06:07) Indul az év

Címkék

acél (6) ajtó (15) ajtózsanér (2) alkatrész (7) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (14) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (3) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (3) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (51) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (1) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (21) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (27) fekete autók (1) festett (3) film (28) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (2) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (30) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (16) hűtő (1) idézet (40) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (22) kakukktojás (1) karácsony (10) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (17) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (167) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) skynet (22) Skynet (2) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (156) szervizek (11) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (9) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (209) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) törésteszt (8) történelem (117) történetek (34) tudtatok e? (36) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (74) vezetéstechnikai tréning (2) videó (18) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (58) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

ERM - Elastic Reservoir Molding

2009.03.13. 10:30 :: Sidaries

Ma egy elég fontos témát veszek elő. Ez az ERM gyártástechnológiát jelenti, amely a Delorean építésének egy fontos sarokköve volt. Sajnos ez sem éppen a szakterületem, szóval, ha valaki jobban ért hozzá, kommentben szívesen veszem a kiegészítéseket, javításokat. Hasonlóan, mint ahogy hobbikohász barátunk tette az Acélról szóló cikkemben.

ERM, azaz Elastic Reservoir Molding. Először iderakok egy képet, mert az alapján könnyebb magyarázni:

Az ERM a hagyományos acélszerkezetekhez képest nagyobb teherbírású, ugyanakkor elég könnyű szerkezet. Ezek mellé még olcsóbb is. Ezt a technológiát John Delorean ha jól tudom egy Holland cégtől licenszelte és úgy tervezte, hogy az autó nagy részét ezzel fogja elkészíteni.

Ahogy a képen is látszik, a műanyag részek két ERMmel készült részből lettek volna, de még az acéllemezek is meg lettek volna erősítve vele.

Maga az ERM úgy készül, hogy két üvegszálas műanyaglap közé habot nyomnak, majd azt összepréselik a tizedrészére. Ezáltal az így készített anyagnak megnő a teherbírása és ütközéskor nagyobb lesz az energiaelnyelő képessége.

Ez volt az egyik legfontosabb részlet, mert mint említettem egy korábbi bejegyzésben, a biztonság fontos tervezési szempont volt a Delorean tervezésében.

Szóval ez volt a terv, de végül nem így sikerült. Később kiderült, hogy közel sem lenne olyan olcsó, mint számítottak rá és a használhatósággal is gondok akadtak. Végül az autó nagyrésze egyszerű üvegszálas műanyagból készült és csak néhány helyen használtak ERM-et. Nem 100%, hogy pont ezeken a részeken, de elég valószínű. Hát elég durva visszaesés. 

Ez volt az egyik oka, hogy az autó végül kicsit túlsúlyos lett. Számoltak ugye az ERM miatti súlycsökkenéssel és ez elmaradt, viszont a motor már megvolt. Az egyéb okokról már régebben beszéltem, így azokat most nem mondom el megint.

Találtam viszont az olvasás közben néhány érdekes információt. Igaz, nincs sok köze  az ERMhez, de azért érdekes.

- Az acéllemezek drágaságáról már írtam régebben, most találtam pontos számokat. Egy normál lemez 10 centbe, míg egy rozsdamentes lemez 80 centbe került. Ezt a festés megspórolásával kívánták kompenzálni.

- A rozsdamentes acéllemezek egy ideig függőben voltak, mert felmerült, hogy az ERMmel készült elemek lennének az autó külső borítása. Ezt az ERM festés meg nem oldottsága miatt dobták, valamint még azért mert azért a rozsdamentes acél jobban néz ki. :)

- 1981 Szeptemberére tervezték egy 280 lóerős turbós Delorean piacra dobását. Kár, hogy elmaradt.

3 komment

Címkék: acél súly erm

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr62999647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dubniczkia 2009.03.13. 20:43:17

Nagyon klassz iras! Sok szamomra uj es hasznos info. Koszonom!

kinderdmc · http://www.jacabuli.hu 2009.03.17. 00:31:07

Tényleg sok felesleges keresgetéstől és forditástól mentesz meg minket,hogy ezeket az infókat megosztód velünk.Ja és bátran mondhatom ,hogy szerintem köztünk Te tudsz a legtöbbet Delokáról és a mivoltjáról,de lehet hogy csak én tudok keveset róla.