HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • b.zs: Várjuk majd az élménybeszámolókat az útról! Üdv. B.Zs (2019.04.28. 10:43) Sűrű hét lesz
  • Sidaries: @Tomchy: Az jó, nekem az a 19. :) De legalább megvan a géped. :) (2019.03.27. 13:21) Sok kép
  • a8zoli: sztem jo lesz nyugi ;) (2019.03.14. 19:24) Framing John Delorean
  • LassúGabi: Hümm... Látok összefüggést, hogy Budaörsön Bernadettnél, a Figaro mellett állt egy DeLoraen is... ... (2019.03.13. 09:37) XII. Dunakanyar Oldtimer Túra I.
  • a8zoli: @Sidaries: 1x probäld ki ezt a sampont mintha felpoiroztäk volna es ebbe benne a vedö wax is en cs... (2019.03.13. 06:07) Indul az év

Címkék

acél (6) ajtó (15) ajtózsanér (2) alkatrész (7) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (14) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (3) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (3) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (51) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (1) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (21) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (27) fekete autók (1) festett (3) film (28) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (2) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (30) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (16) hűtő (1) idézet (40) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (22) kakukktojás (1) karácsony (10) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (17) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (167) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) skynet (22) Skynet (2) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (156) szervizek (11) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (9) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (209) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) törésteszt (8) történelem (117) történetek (34) tudtatok e? (36) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (74) vezetéstechnikai tréning (2) videó (18) vin (10) visszahívás (3) Vissza a jövőbe (19) vissza a jövőbe (58) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

Delorean gyártóformák I.

2009.07.17. 11:51 :: Sidaries

Írtam már, hogy van pár dolog, amit nehéz beszerezni egy Deloreanhez, ha megsérül. Az egyik ilyen a bal első acélelem. Nem tudni miért, de ezekből vagy sokkal kevesebb készült vagy elvesztek, megsemmisültek a cég felszámolása alatt. Logikus lenne, hogy akkor ezekből újat kell gyártani és jó pénzért eladni. Ez sajnos nem annyira egyszerű. Itt ismét megemlíteném, hogy nem vagyok szakember, így csak konyhanyelven tudok fogalmazni, ezért ha valaki ki tud javítani, az tegye meg úgy, ahogy hobbikohász is tette korábban.

Szóval ahhoz, hogy ilyen nagyobb acélelemet gazdaságosan tudjál gyártani, ehhez szükség van egy öntőformára (bodymould). Ezek az öntőformák nagy böhöm szerszámok, amiket az acél kiöntésénél használnak. Természetesen ezeket a gyárban sokat használták, de a felszámolás után elvesztek. Nagyon sokáig senki sem tudta, hogy hol lehetnek, ezért elterjedt egy hír, miszerint az angol kormány a tengerbe dobatta őket, mert nem szerette volna, ha ezt az autót valaha is újragyártaná valaki. Ez egy nagyon szép történet lenne a konteo blogra, de nem ez az igazság.

2000-ben új információk kerültek napvilágra. Egy fickó szólt a dmcnews egyik írójának, hogy tud ezekről az öntőformákról, mert azokat egy halászhajón használják régóta, mint horgony a halászhálóknak. Egy képet is csatolt a leveléhez. Ezt:

A zöld nyíllal jelölt öntőformán még látszódik az ajtó íve. A hajó a Severn Princess volt, mely ebben az időben a Connemarai Ards Bayben dolgozott. Ez Belfasttól (Dunmurrytől) kicsit keletebbre található. 

A történet szerint az öntőformák a gyár felszámolása után egy roncstelepre kerültek majd onnan a halászcéghez, valószínűleg aprópénzért. Mikor a Braden Mara Fish Farm megvette őket volt pár amerikai látogatójuk, akik meg akarták venni az öntőformákat, de később már nem hallottak róluk és azóta sem tudják kik lehettek. Szerintem talán a KAPAC emberei voltak, de szerintem ez már soha nem fog kiderülni.

Az öntőformák ezutáni sorsáról mást már nem tudni, de mivel a halászcég is tönkrement, ezért elképzelhető, hogy mégis a tenger mélyén nyugszanak, ahogy az eredeti történetben is szerepelt. Ez amiatt nagyon durva, mert ezek eredetileg rendkívül drága, egyedi gyártású szerszámok voltak, így ez a fajta pazarlás szerintem nagyon szomorú.

Végül még egy kép a hajóról:

A bal oldalon (B) elméletileg éppen a !bal első acélelem! öntőformája látható, míg a jobb oldalon (A) egy munkás éppen lök be a vízbe egy másik öntőformát, mint horgonyt. 

A történet eredetijét itt olvashatjátok több képpel: 

www.dmcnews.com/Resource/bodydies/bodydies.html

A már leselejtezett, rozsdásodó hajóról pedig itt találtam képeket: 

www.flickr.com/photos/tags/severnprincess/

 

1 komment

Címkék: öntőformák

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr191251180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

p-parker 2009.07.18. 23:48:21

Hát ez hihetetlen számomra !Bár az is igaz ,hogy még eszembe se jutott azon gondolkodni,mi történhetett a gyárban használt szerszámokkal ,és berendezésekkel !Minden esetre ez nagyon sajnálatos , de érthető dolog ....Még ha mi meghökkenve is olvassuk a beszámolókat !