HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • gigabursch: Az utolsó bekezdésben a lényeg!!! :-))) (2023.10.18. 12:45) Klubtalálkozó 2023
  • gigabursch: Sok csodát nem várok... Majd ha lesz, akkor tíz év múlva egy tízéveset. (2023.10.06. 11:46) Új Deloreanek - Frissítés 8.
  • Sidaries: @Tomchy: Valóban. Bár azért tegyük hozzá, hogy a vadnyugaton sem voltak éppen pontosak a vonatok a... (2023.09.26. 09:32) Levél érkezik - 42 év késéssel
  • bopat: Azért mentem lassan, mert nem bírtátok az iramot :) Vissza kellett fognom magam. (2023.07.13. 14:49) Ausztriai kirándulás
  • a8zoli: meg sokszor 15 evet kivänok ;) (2023.06.30. 18:33) 15 év

Hollandia VIII. avagy A nap ami nem úgy sikerült, ahogy reggel terveztük

2009.10.14. 14:29 :: Sidaries

Németországban ébredni jó. Főleg, ha időben lefeküdt az ember és kipihente magát. Velünk pont ez volt ezen a napon. Boldogan megreggeliztünk, bepakoltunk az autóba és indultunk. Ezúttal jó helyre álltunk és nem szartak le a galambok sem. A terv szerint megyünk Pommersfelden felé, ( Itt szálltunk meg Hollandiába menet első este. ) átvergődünk a Dortmund és Frankfurt közeli dugókon és délután 6 körül leállunk és pihenünk, holnap pedig szépen hazalötyögünk. Na ez nagyon nem így lett.

Elindultunk és Dortmundnál nem volt dugó. Aztán Frankfurtnál is csak egy kisebb volt, amin nagyon hamar átjutottunk. Mindezt úgy, hogy elég nagy lendülettel közlekedtem, mondhatni felvettem a németek Autobahnos vezetési stílusát.

Nem tudom pontosan mennyivel mehettünk, mert az órám kiakadt, de a fordulatszámmérőt is figyelembe véve olyan 150 km/h körül. Az autó gyönyörűen bírta, amíg meg nem álltunk egy szünetre. Alánéztem, hogy mégis csöpög-e az olaj és itt először úgy igazán megijedtem, mert nem csöpögött, hanem rendesen folyott. Kb. egy perc alatt sikerült egy kb. 15 cm átmérőjű foltot hagynom és ahogy elindultam visszafelé, láttam, hogy végig csöpögött az autópálya lejárójától kezdve. Kicsit később alábbhagyott a csöpögés, de nem lettem boldogabb. Közben bementem a benzinkútra és megkérdeztem, hogy tudnak-e a környéken egy szervizt. Kérdezte a csávó, hogy milyet. Gondoltam, a Delorean eléggé esélytelen jelenleg, úgyhogy mondom akkor legyen Renault, Peugeot és Volvo. Ebben a sorrendben. A fickó nézett is, hogy nem tudom az autóm típusát vagy mi van, de nem kérdezett. :) Én meg szépen kiírtam a legközelebbi szervizek címét.

El is indultunk, de ez nem volt egy boldog út. Habár alábbhagyott a csöpögés, úgy tűnik, hogy a folyamatos nagy sebességű autózás jobban kinyomta az olajat. Logikus, de elsőre nem jutott az eszembe. Itt már alacsony fordulaton közlekedtem és el is jutottam a seligenstadti Peugeot, Renault szervizbe. Itt megnézték, majd azt mondták, hogy nagyon sajnálják, de csak holnapra tudják vállalni, mert mára nagyon tele vannak.

Mikor mondtam, hogy akkor csak töltsék fel, aztán hazamegyek vele, akkor is mondták, hogy sajnos nincs idejük, de mutattak egy másik szervizt. Átgurultam oda és ott egy tipikus bunkó német volt a főnök. Egy kicsit próbáltam vele egyezkedni, de nem engedett és elküldött máshova. A legirritálóbb az volt, hogy habár beszélt angolul, mert mindent értett amit mondtam, németül válaszolt. Párszor ráadásul visszaszólt angolul is, de mindig visszaváltott németre, habár látszott, hogy azt nem értem. Egy kisebb kör után mégiscsak visszamentem az első helyre és szerencsém is lett. Amikor bementem a főnök fogadott és egyből lett helyem. Úgy tűnt tetszett neki a Delorean és ezért soron kívül fogadott. Elég hamar beállt az autóval az egyik szerelő és fel is dobták emelőre. Ezt láttuk:

Minden tiszta olaj volt, bár már nem csöpögött. Kicsit lehűlt és leüllepedett, ez jót tett neki. Az egyik szerelő nekiállt valamivel spriccelni, ami leszedte az olajat és így jobban meg tudták állapítani, hogy honnan csöpög. Fröcsölte egy darabig mire tisztult a helyzet, de aztán meglett a lyuk. Javítani nem tudták, mert le kellett volna szedni a váltót és arra sem időm, sem pénzem nem volt, de feltöltötték az olajat. Itt ért egy elég nagy meglepetés, mert mindössze fél liter ment bele, pedig többé-kevésbé egész út alatt csöpögött. Maximum 3,7 liter megy bele, amihez képest elég kevés volt a veszteség.

Feltöltötték, kiálltam, majd elindultam tovább. Bár előbb még gyorsan otthagytam ha jól emlékszem 50 eurot, amivel egyszer meg lehetett volna tankolni.

Ahogy mentünk tovább minden megállónál megnéztem a csöpögést és mivel ezúttal nem úgy jöttem, mint a vadállat, ezért visszaállt a normálisra. Viszont akkor nyugodtam meg igazán ( bár erről a nyugalomról a Béb azért tudna beszélni ) amikor egyik megállónál megmértem, hogy 1 perc alatt kb. 1 cm3-t fogy az az olajam. Abból kiindulva, hogy 1 liter 1000 cm3, 1000 percem van, hogy 1 liter elfogyjon. Ez pedig bő 16 óra. Ha nem is pontos a mérésem 8 órám akkor is van, sőt, ha kicsit felgyorsul a csöpögés, akkor is. 

Ekkor kb. 4 óra lehetett és kicsivel 5 előtt már Pommersfelden mellett voltunk az autópályán. Itt gondoltam egy nagyot és mivel pénzzel nem, de idővel elég jól álltunk ezért úgy döntöttem, hogy hazajövünk. Így is lett. Nagy lendületet vettünk és este 11-kor beálltam a garázsomba. Egy nap alatt levezettem kb. 1300 km-t egész Németországon és Ausztrián keresztül. Hihetetlenül kidöglöttünk mindketten, de megérte és jó volt otthon már a saját ágyamban aludni.

Másnap kipakoltunk és összeraktuk a cuccokat egy kupacba:

Ennyi cuccunk volt a végére plusz a szerszámtáska, a motorolaj és a hűtővizes flakonok, amiket nem is kellett használnom. 

Hát nagyjából így történt a túrám, de még lesz egy-két rész, ami még néhány általános információt fog tartalmazni. Remélem tetszett, hamarosan visszaáll a régi frissítési rend.

 

 

 

8 komment

Címkék: hollandia szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr791449729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evil1979 2009.10.14. 17:14:21

Még szerencse, hogy a főnök segített és töltöttek bele olajat. Aztán szerintem ha beugrasz valami kis faluban lévő mesterhez az 10euroért vagy egy kipróbálásért is öntött volna neked bele fél litert. Azok biztos nem smucigok. Habár magyar vagy ez negatív :).
140nél meg csak 3500 pörög? Hát hol lehetne a motor vége ha nem lenne ennyire visszafogva???
Csak tuningolni kéne ;)

bopat 2009.10.14. 17:29:48

@Evil1979: A tubós autókon nem 85 van hanem 140mph van, azok egész másképp viselkednek. Mennek is mint a veszedelem.

Evil1979 2009.10.14. 19:19:24

@bopat: és mennyi tubós csináltak gyárilag?
valahol elvesztem útközben és már nem emlékszem :)

bopat 2009.10.14. 20:12:16

tubós = turbós :)

sztriki 2009.10.14. 20:52:31

legalább rájöttél, hogy simán megy a 88 mph! ;)

hdnctrl 2009.10.14. 21:08:24

mi is egy lendülettel jöttünk, Erfurt->Bp. meg akartunk szállni eredetileg Linz környékén, de nem volt kedvem egy nap miatt egy új 10 napos osztrák matricát venni, ezért marsch volt haza. otthon tiszta hulla voltam, aludtam másnap du 4-ig.

a németek egyébként tényleg ilyenek, tud angolul, de nem hajlandó beszélni. tanulság: meg kell tanulni németül is :)

nekem mindenesetre sok lett volna ennyi szívás a kocsival, ha egyszer oda jutok, én csak úgy indulok el vele ilyen távra, ha semmi baja sincsen.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.10.14. 21:22:45

@Evil1979: Hát ha tudtam volna egyszerű kis sufnimestert, akkor vittem is volna oda.

Gyárilag nem csináltak egy szériaturbóst sem. Prototípus szinten készült egy sima és egy ikerturbós.

@bopat: Ez nem a turbótól függ. Két fajta sebességmérő van. Az alap a 85 mph-s, de van az úgynevezett kanadai verzió, ami 140-mph-s.

@scuynat: Amikor indultam, akkor még csak egy kis hűtővízfolyásom volt, ami el is múlt. Persze ha lenne hirtelen még sok pénzem, akkor teljesen szétszedetném, ahogy a rokonblogunkon is láthatjuk. :)
(mairtin.blog.hu)
Ez után az út után viszont vehetem úgy, hogy minden hiba kijött. Már megjavítottam, a következő utat szerintem már sokkal jobban bírná.

bopat 2009.10.14. 22:56:08

@Sidaries: Az egyik holland pali épp ezt magyarázta, bár arra nem emlékszem hogy kanadai verzió volt. Welmoed is azonnal kicserélte az autóján :)

Amúgy nekem nem volt ilyen tapasztalatom a németekkel, igaz legtöbbször a vendéglátásban dolgozókkal találkoztam, azok meg kifogástalanul beszéltek angolul.
Bár ezt a magasabbrendűséget én is tapasztaltam, pedig van sok rokonságunk Frankfurt környékén.(párom rokonsága)
süti beállítások módosítása