HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • Sidaries: @sóhegy049: Igen, a bal első fék egészen addig nyikorgós volt, amíg ki nem cseréltem a féknyergeke... (2022.11.05. 21:01) Ennyibe kerül egy Delorean 2022
  • Mairtin: @leeroy869: Alapvetően az eseményre nyomott póló volt. De ha van rá igény több darabra (nem 1-2 a... (2022.10.07. 16:39) Hannibal: NAAF sirató 2022
  • Sidaries: @Mairtin: Nagyjából igen. Az itinerről ezért raktam fel képet, azzal együtt talán jobban érthető. ... (2022.06.09. 11:07) Balaton Classic 2022
  • CSOKKI MÁLNA: @gigabursch: No igen, akkor inkább a Lambó, ha már felfelé nyílik.. (2022.06.03. 10:47) Az Új Delorean
  • Rocko-: @leeroy869: nem az autóval volt a bajuk. @Sidaries: nem megy sokaknak a szövegértés. :) (2022.04.28. 19:02) Magyarósi Csaba

Keveset vagy sokat futott Deloreant vegyünk?

2009.12.09. 14:27 :: Sidaries

Már többször előjött a klubtalálkozókon, hogy milyen Deloreant éri meg venni. Keveset vagy sokat futottat? Érintőlegesen már előjött a téma a blogon is, de igazán még nem foglalkoztam vele, pedig miután elég sokan állnak még a klubból vásárlás előtt, ezért most bepótolom a mulasztást.

Először is mennyi a sok és mennyi a kevés? Szerintem 10000-15000 mérföld környékén van a választóvonal. Ami ez alatt van, az mindenképpen keveset futott, az efölöttiek közepeset és szerintem 50000 fölött vannak a sokat futottak. Persze nem szabad elfelejteni, hogy a Deloreanek esetében az óra áttekerése sokkal egyszerűbb, mint a mostani autókban, pedig azoknál sem szabad elhinni amit egy autónepper állít. :) Ráadásul a problémás angle drive-ok további gondot okozhatnak a helyes futásteljesítmény megállapításánál. 

Szóval tegyük fel, hogy pontosan tudjuk a futásteljesítményt. Most döntsük el, hogy mire kell az autó. A Deloreaneknek három fő felhasználási módja van.

- a): Kiállítási autó.

- b): Hétvégi autó.

- c): Napi autó.

Ennek megfelelően kell megállapítani a számunkra ideális futásteljesítményt. Az a)-tól a c) felé haladva ajánlott minél több mérföldet futott autót venni a következők miatt:

Kevés futás előnyei:

- Magasabb az autó jelenlegi és talán jövőbeli értéke is.

- Az autó külalakilag valószínűleg jó állapotban van.

Kevés futás hátrányai:

- Gyakori használat esetében gyorsan veszít az értékéből.

- Valószínűleg sokat állt, emiatt több problémája lehet (főleg az üzemanyagrendszer környékén).

- A típushibák valószínűleg nincsenek még kijavítva, nem túl megbízható.

Sok futás előnyei:

- A típushibákat már kijavította az előző tulajdonos.

- Olcsóbb, mint egy keveset futott autó.

Sok futás hátrányai:

- Külsőleg több probléma lehet. Kiült ülések, kopott műanyagok, hibák az acélon.

- Az értékvesztése sokkal kisebb. Néhány alkatrész már az öregedés miatt problémázhat.


Most egy kicsit a saját tapasztalataimat mondom el. 50014 mérfölddel vettem meg az autót. Néztem rá Carfaxot, látszott, hogy '93-ban megdöglött az angle drive, de mondom az még nem gáz, biztos nem használták sokat utána, mert nincsen nagyon róla semmi adat. Aha, persze. Most, hogy Ednél voltam, ő mondta, hogy valószínűleg egyszer már átfordult a mérföldóra. Ezt a motortérben levő matricáknak, és a hűtővíz tartályának az állapotából szűrte le. Szóval autóvásárláskor azt is megéri megnézni, hogy ezek milyen állapotban vannak.

Itt a képen látszik is, hogy már kicsit használtas a tartály és a motormatrica is eléggé meg van égve. Ez Ed szerint csak a 100 000 mérföld feletti autókra jellemző. Szóval valószínűleg inkább olyan 150 000 mérföld van a gépben.

Még mielőtt valaki úgy gondolja, hogy ez engem zavar, azt ki kell ábrándítanom, mert kimondottan örülök neki. A Passatomban elhagytam a 390 000 km-t és kiváncsi vagyok rá, hogy a Deloreannel is meg tudom-e csinálni. :) Persze nem sietek, de előbb utóbb csak meglesz az is. Főleg ha lesznek még ilyen hollandiai túrák.

Ráadásul a dmctalkon is írták és Eddel is beszéltem a dologról és azt mondta, hogy ez semmi. Ő szó szerint a bulletproof azaz a golyóálló szót használta a motorra és a váltóra. Tehát amíg van bennük olaj és nem égnek szét, addig nem lesz velük komoly baj. Mesélte, hogy volt már dolga 1 000 000 km-es Deloreannel is és ott is csak azért kellett egy komolyabb felújítás, mert víz került a motorolajba és azt rosszul viselte. Ezt mondjuk kicsit hitetlenkedve ( de nagyon boldogan :) ) hallgattam, de általánosságban elmondható, hogy nagyon strapabíró motorokról van szó.

Konklúzióként annyit mondanék, hogy én egyértelműen a sokat futott Deloreanek mellett vagyok több okból. Az egyik, hogy már kipróbált, megbízható autók ( az esetek nagy részében ) és egy autót használni kell, nem pedig egy garázsban rejtegetni. A sok boldog arcról pedig nem is beszélve, amit az autó a feltűnésével okoz. Úgyhogy emberek, ne vegyetek 500 mérföldet futott Deloreant, mert ha csak nézegetni akarjátok, akkor arra tökéletesek a képek is a interneten. Ezt az autót élni kell!

 

3 komment

Címkék: behozatal

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr601585840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bopat 2009.12.09. 20:51:18

Hollandiai túra mégpedig LESZ! No meg Írország is vár :)

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.12.11. 09:57:06

@bopat: Írország 100%. Überbrutál lesz!

Mairtin 2009.12.11. 20:23:27

@Sidaries: Eddig úgy tűnik, hogy jövő tavasszal megint megyek.
- Sajnos nem lehet betelni Írországgal. :-)
süti beállítások módosítása