HTML

Élet egy Deloreannel

Ez a blog a Delorean Klub Magyarország blogja. Terveink között szerepel a tulajdonunkban levő autók minél több kalandját megörökíteni, a Delorean Motor Company és John Delorean életét minél részletesebben dokumentálni.

Friss topikok

  • leeroy869: Képzelem a fejeket a munkahelyi parkolóban :D (2019.07.03. 21:33) Tékasztorik 2.
  • a8zoli: a mäsodik kep alapjän ami sztem a hätso kerekagy a tehermentesitökre gondolsz. Az h nincs az agyon... (2019.06.26. 19:00) Egy kis szerelés
  • b.zs: Várjuk majd az élménybeszámolókat az útról! Üdv. B.Zs (2019.04.28. 10:43) Sűrű hét lesz
  • Sidaries: @Tomchy: Az jó, nekem az a 19. :) De legalább megvan a géped. :) (2019.03.27. 13:21) Sok kép
  • a8zoli: sztem jo lesz nyugi ;) (2019.03.14. 19:24) Framing John Delorean

Címkék

acél (6) ajtó (15) ajtózsanér (2) alkatrész (7) alváz (5) angle drive (3) angol (2) antenna (1) arany (6) aranyköpések (2) aranykor (1) ars poetica (5) autofilia (3) a cél (1) a gyár emberei (22) a kábítószerügy (20) barlangrajzok (5) beázás (1) béb (4) behozatal (5) benzinpumpa (5) blog javítások (14) bopat 701 (22) bor (1) bricklin (1) bulvár (6) carfax (2) cégstruktúra (1) Comic-Con (1) csakegykép (1) család (3) csomagtartó (1) cuccok (1) dave halls world (1) defekt (1) deloreanközösség (9) delorean halála (1) delorean time (3) dml (8) dokumentáció (3) dtl (1) dubniczkia (18) dudu (1) dynolicious (2) ebay (2) egyéb autó (51) eladó (5) elektromos (5) elektromos delorean (2) élet a gyárban (24) építészet (1) érkezés (1) erm (1) Etyek (1) eurofest (15) évforduló (21) evolúció (28) Facebook (1) fehér (2) fejlesztések (27) fekete autók (1) festett (3) film (30) fogyasztás (1) forgalombahelyezés (31) fotó (2) gebasz (1) general motors (1) goldenblog (6) gumik (3) gyár (2) gyorsulás (3) gyűrű (1) használat (4) hatótáv (1) háztáji (4) híres emberek (2) hollandia (30) honosítás (2) hülyekérdés (2) humor (16) hűtő (1) idézet (40) időgép (6) írország (28) ismerős (10) Jalopnik (2) jég (1) john delorean (22) kakukktojás (1) karácsony (10) karambol (5) kárpitozás (2) katalizátor (1) képregény (1) kerékpár (1) keresőkifejezések (6) kezdetek (3) kiállítás (17) kiegészítés (6) kiejtés (1) kilátás (2) költözés (2) konteó (1) könyv (7) kormánybőrözés (3) környezetvédelem (2) közösség (19) kuplung (1) k jet (1) Lamborghini (1) lapple (1) légkondi (3) légszűrő (1) légterelő (1) leírás (1) lengőkarcsavar (3) levlista (2) link (2) lopás (1) lotus (2) magazin (11) mcdrive (1) melkus rs1000 (1) memo botrány (1) mercedes 300 sl (1) MondoCon (1) motor (4) motorcsere (2) mp3 (2) munchen (4) múzeumok (1) nők (14) notebook (1) olaszország (16) oldtimer (13) öntőformák (3) ot expo (1) pakolás (2) passat (1) pénz (7) poénok (8) póló (12) Porsche (1) problémák (2) prototípus (10) Puerto Rico (1) rádió (3) reklám (21) rendezvény (1) rendszám (2) replika (10) repülő (3) rizsa (171) rokonság (5) rövidítések (2) rozsdakupac (1) rpm relé (4) sebváltó (1) Secret Cinema (3) sikkasztás (2) skynet (22) Skynet (2) sötét középkor (1) Star Wars (1) statisztikák (16) súly (2) szabályok (3) Szabi (71) szállítás (2) szerelés (157) szervizek (11) szervizelés (3) szilveszter (1) sztori (1) sztriptíz (1) születésnap (9) szünet (2) takarítás (12) takaró (2) találkozó (211) tél (13) tendenciák (3) tervek (8) tetőfelújítás (2) tévhitek (6) típushibák (17) törésteszt (8) történelem (117) történetek (34) tudtatok e? (36) új delorean (17) üzemanyagellátás (1) válogatás (2) vásárlás (12) veteránvizsga (11) vezetés (75) vezetéstechnikai tréning (2) videó (18) vin (10) visszahívás (3) vissza a jövőbe (58) Vissza a jövőbe (19) vurdon (12) wheeler dealers (1) Címkefelhő

A Deloreangyár emberei IV. - C.R. "Dick" Brown

2009.12.11. 14:51 :: Sidaries

Őróla már volt szó Roy Nesseth kapcsán. Az északír felmenőkkel büszkélkedő Dick volt az eladóhálózatért és marketingért felelős ember a DMC-n belül. Talán az egyik legnagyobb hatású DMC menedzser volt, aki nélkül a Delorean csak egy prototípus maradt volna.

Sok DMC vezetőhöz hasonlóan ő is a Chryslernél kezdte a munkát 1950-ben, aztán az American Motors kanadai részének volt az egyik vezetője, majd a '70-es évek elején a Mazda eladóhálózatát építette fel. Mindössze két év alatt akkora hálózatot szervezett meg, amihez a Volkswagennek és a Toyotának 11, illetve 14 évre volt szüksége. 1972-re a Mazda az USA negyedik legnagyobb autóimportőre lett.

John Delorean ajánlata után elég korán csatlakozott a céghez, főhadiszállása egy Garden Grove-i kitérő után a kaliforniai Irvine-ban volt. Egy aránylag kis csoporttal dolgozott, beosztottjainak jó részével már a Mazdánál is együtt dolgozott. Itt dolgozták ki a DMC eladási, marketing, elosztási, alkatrész és szervizprocedúráit.

Ő intézte a már Roy Nesseth-nél említett SEC-cel kapcsolatos 150 darabos eladóhálózat felépítését, ami nem volt egy sétagalopp. Nem csak az idő rövidsége miatt (4 hónap), hanem mert annak a kereskedőnek, aki beleegyezett a forgalmazásba, 25000$-t kellett a cég számára átutalni, valamint köteleznie kellett magát, hogy legalább egy autót vásárol. Emellett pedig még meg kellett küzdenie azzal is, hogy a legpozitívabb számítások szerint is maximum 50% esély volt a cég túlélésére és el kellett hitetni a kereskedőkkel, hogy ők az 50% jó oldalán lesznek. A SEC határidejének lejártakor 158 hivatalos kereskedőjük volt, amivel megfeleltek a követelményeknek. Mire az autó valóban gyártásba került, ezt az értéket megduplázták.

A tehetségén felül két dolog volt, ami nagyban segítette a munkában. Az egyik John Delorean neve. Minden kereskedő ismerte Johnt még a GM-es időkből és mivel John mindig törődött velük és a PRral, ezért nagyon pozitívan álltak hozzá a támogatáshoz. A másik pedig a prototípus rendkívül profi bemutatása volt.

Ha jól tudom, akkor erről a videóról volt szó. A célcsoportnak megfelelő 30-as éveiben járó egyedülálló férfi elmegy a nagyvárosba és jól néz ki. A kereskedők zöme erre a két hatásra plusz esetenként Roy Nesseth rábeszélésére aláírta a szerződést, így amikor az autók elkészültek már volt hol eladni őket.

Nagy szerepe volt az 1978 június-júliusban tartott 44 napos írországi tárgyalássorozatban, amikor megegyeztek az angol kormánnyal a gyár megépítéséről. Innentől kezdve ő felügyelte az építkezések korai szakaszát, majd munkája végeztével átadta a vezetői tisztséget Chuck Benningtonnak 1978 október 26-án..

A Pilot 28-as prototípust "nyerő"-nek nevezte, de amikor az első autók megérkeztek, akkor azokkal szemben már elég komoly minőségi kifogásokat fogalmazott meg. (A leírások alapján ennél keményebb szavakat használt. :) ) Emiatt állította fel a DMC által felügyelt minőség ellenőrzési központokat (QAC - Quality Assurance Center), ahol szükség esetén (főleg eleinte) kvázi befejezték az autó összeszerelését. 

Felmondása a bridgewateri (NJ) minőségellenőrző központhoz köthető. 1982 márciusában (a cég gyára ekkor már csődvédelem alatt állt) John Delorean elrendelte 15 autó eladását amit itt tároltak. A központ vezetője, Ed Hansen ezt nem engedélyezte, mert ezek az autók egy nagyobb (18 millió dolláros) kölcsön fedezeteként voltak itt. Bill Mahr, a new yorki iroda vezetője másnap odautazott és követelte az autók kiadását, de Ed ismét megtagadta ezt. Ekkor Dick is beszállt, mert a cég jelentős hitelállományának is ő volt a fő kezelője és végül rendőri intézkedés lett a vége, bár arról nem írnak sehol, hogy végül mi lett az autókkal. Az biztos, hogy ez a cégen belüli tekintélyromboló veszekedés közvetlen hatással volt arra, hogy végül elhagyta a céget.

A cég tönkremenetele után titkárnőjével Wendy Scheerer-rel és pénzügyi kontrollerével Ken Gorffal felállítottak egy irodát, ahol a szélnek eresztett egykori DMC alkalmazottaknak igyekeztek minél könnyebben új munkát találni. Jellemző volt rá, hogy felelősséget vállalt az embereiért és nem csak a részükről várt el lojalitást, hanem ő maga is lojális volt hozzájuk. 

Később több autóipari cégnek is dolgozott. Próbált a Daihatsunak betörni az amerikai piacra, próbálta feléleszteni a Studebaker Avantit, de különféle külső okok miatt nem ért el tartós sikereket.

dickbrown2.jpgMég a végére pár dolog. Nagyon fontos szerepe volt benne, hogy az autók csomagtartója átalakult, mert nem szerette azt, ahogy a kis csapóajtó megtöri az autó vonalait. Elvileg a magas selejtarány és a gyenge minőségű acélvágások is lehettek kiváltó okok, de mivel ezeket az elemeket a Lapple készítette, ezért ez az ő problémájuk volt és nem a DMC-é, tehát ez nem valószínű. Valamint a Deloreanekhez eleinte volt egy elég gyenge minőségű szerszámtáska. Ezt ő szüntette meg, mert szerinte inkább gyerekjáték volt, mint hasznos holmi.

2015 január 6-án halt meg, hosszú betegség után.

4 komment

Címkék: a gyár emberei

A bejegyzés trackback címe:

https://delorean.blog.hu/api/trackback/id/tr411590443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Evil1979 2009.12.12. 15:27:56

A kornak megfelelő video. Ilyennel most nem lehetne autót eladni.
Amúgy a prototípuson az ablakot az Ikarus-tól rendelték :D

bopat 2009.12.12. 22:09:08

Elég fura az ablak a videóban...

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2009.12.14. 10:25:24

@bopat: Itt már írtam róla:
delorean.blog.hu/2009/01/16/a_delorean_evolucioja_iii_a_prototipus_2

Itt meg az egész sorozat:
http://delorean.blog.hu/tags/evolúció

bopat 2009.12.14. 18:19:06

@Sidaries: Rémlett hogy olvastam róla, csak még mindig fura..